أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۴۳۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۸ آذر ۱۳۹۴
رشد ۱۷ پله‌ای شاخص کل/
بازار سهام امروز شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام بود. بازاری که برخلاف معمول در مقابل عدم تغییر نرخ سود بانکی در جهت مثبت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه 598، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، در پایان معاملات امروز، چهارشنبه، 18 آذرماه 94، با 17 واحد افزایش، روی عدد 62 هزار و 409 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 7 واحدی به رقم 9 هزار و 638 واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور اما، با افزایش 72 واحدی عدد 68 هزار و 383 واحد را تجربه کرد، همچنین شاخص بازار اول درحالی با افزایش 39 واحدی، عدد 42 هزار و 871 واحدی را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 122 واحد افت، به عدد 141 هزار و 161 واحد دست یافت.

امروز شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز بازار پس از افزایش 2 واحدی به رقم 682 واحد دست یافت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 26 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و بانک تجارت هر کدام تا 19 واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 20 واحد، تاپیکو با 10 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 9 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

براساس این گزارش ارزش معاملات امروز بورس تهران، به بیش از 60 میلیارد و 288 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن بیش از 381 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 186 نوبت خریدوفروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، بانک خاورمیانه، شهرسازی و خانه‌سازی باغ‌میشه، بیمه سامان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بهمن لیزینگ، پتروشیمی شیراز، پارس سرام، موتوژن، تایدواتر خاورمیانه، ایران ارقام،‌ گروه دارویی سبحان متوقف شدند.

عدم توازن در بازاری که ساز ناکوک می زند

به گزارش فارس، امروز در بازار سهام 50 میلیون سهم بانک صادرات از سوی حقوقی سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان کد به کد شد.

در نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی نیز 5 میلیون سهم به ارزش 500 میلیون تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش معاملات بازار سهام با تقویت طرف تقاضا در برابر عرضه سهام روبه‌رو بود. بازاری که با ارزان شدن شدید قیمت سهام، توجیهی برای فروش نداشته و فرصت جدیدی را برای خریداران فراهم کرده است.

در این بین پس از پایان معامله بلوکی 2 شرکت قندی، امروز گروه قند و شکر با درجازدن قیمت‌ها مواجه بود. گروهی که به نظر می‌رسید طی روزهای اخیر با نوسانی شدن قیمت‌ها در حجم‌های محدود، تلاش می‌کرد تا روند رقابت در این 2 معامله بلوکی را هیجانی‌تر کند.

براساس این گزارش امروز در برخی نمادهای معاملاتی رفتاری متفاوت از بازار سهام را نسبت به گزارش‌های عملکردی و حتی کلان اقتصادی شاهد بودیم. از جمله این رفتارها مثبت شدن روند بازار، علی‌رغم مخالفت مجدد شورای پول و اعتبار با موضوع کاهش نرخ سود بانکی بود.

در برخی نمادهای معاملاتی از جمله «تجار» نیز با وجود 3 برابر شدن زیان تحقق‌یافته این شرکت در عملکرد حسابرسی‌شده 6 ماهه امسال، بازار سهام با تکاپوی معامله‌گران نوسان‌گیر در این سهم کوچک مواجه بود، به‌طوری‌که در پایان معاملات امروز در این نماد صف خرید ناپایداری را نیز شکل داد.

این شرکت خدماتی برای مدتی است که از مجموع دارایی‌های متعلق به شرکت‌های تابعه گروه ایران‌خودرو جهت تسویه مطالبات به یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی واگذار شده است.

به گزارش فارس، روند معاملات بازار سهام به گونه‌ای است که می‌توان عدم توازن قیمت سهام با ارزش بازاری آنها را به وضوح دید، به‌طور مثال در گروه خودرویی‌ها نماد معاملاتی «خدیزل» درحالی پیش‌بینی سود 70 میلیارد تومانی در بودجه امسال این شرکت اعلام شده که باوجود برخورداری از سود انباشته 90 میلیارد تومانی از سال گذشته، اما اکنون از ارزش بازاری 350 میلیارد تومانی برخوردار است. این درحالی است که در نماد معاملاتی‌ای هم‌چون «خاور» با وجود برخورداری از هزار میلیارد تومان زیان انباشته، اما ارزش بازاری 375 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است که درواقع 20 میلیارد تومان بیش از «خدیزل» است. این موضوع در سایر نمادهای معاملاتی هم به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش فارس روند امروز معاملات بازار سهام در شرایطی متعادل و رو به مثبت دنبال شد که در این بین افزایش تقاضا نسبت به عرضه سهام تا حد زیادی مشهود بود. در این بین تلاش سهامداران حقوقی و حقیقی برای جمع آوری حق تقدم خرید سهام در نماد های معاملاتی پربیننده بازار جالب توجه بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها