کد خبر: ۳۵۴۴۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۲۱ آذر ۱۳۹۴
در بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان شد:
در بخشی از این بیانیه آمده است: " ظاهرا «تنش زدایی» اصل حاکم بر تمام اصول دیگر در دستگاه سیاست خارجی شده و هر اتفاقی هم که بیفتد (چه در فاجعه منا، چه در واکنش به تهدیدات مکرر مقامات ایالات متحده، چه در واکنش به بی نزاکتی رئیس جمهور ترکیه نسبت به رئیس جمهور ایران، چه در حادثه نارداران و ...) دستگاه سیاست خارجی اصل را بر زدودن تنش قرار داده است. "
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اتحادیه بین المللی امت واحده در اعتراض به کشتار جمعی از مسلمانان و متدینین منطقه نارداران آذربایجان به دست دولت جمهوری آذربایجان و سکوت و انفعال دستگاه سیاست خارجه کشور در مواجهه با این جنایت بیانیه ای را منتشر نمود است.

متن کامل بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است به شرح زیر می باشد:

انا لله و انا الیه راجعون

در ایام عزاداری اربعین سالار شهیدان، دست خونین رژیم الهام علی اف بار دیگر گُرده جمعی از مسلمانان و متدینین منطقه نارداران را فشرد و به شهادت و زخمی شدن عده ای و بازداشت و سرکوب عده ای دیگر منجر شد. اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن محکومیت این حادثه خاطر نشان می سازد:

۱-  رژیم مرتجع الهام علی اف که در مبارزه با مظاهر معنویت و دیانت پس از ده ها سال تازه به الگوی آتاتورک و رضاخان ارتجاع کرده است باید بداند که فشار و اختناق ممکن است در کوتاه مدت به خاموش کردن شعله های اعتراض ملت بینجامد اما این آتش زیر خاکستر روزی دودمان این نظام سفّاک را نیز چون «پهلوی» و «مبارک» و «بن علی» به باد خواهد داد.

۲- فشارهای شدید سالیان اخیر بر فضای دینداران از جمله «ممنوعیت فعالیت گروه های دینی که از کمیته امور دینی دولت آذربایجان مجوز دریافت نکرده اند» و یا مورد مسخره و احمقانه ای چون «ممنوعیت فعالیت طلاب دینی که در کشورهای خارجی تحصیل کرده اند در کنار تدریس پولی و فرمایشی الهیات در دانشگاه های این کشور» نمایانگر عمق وحشت سیستم سرکوبگر علی اف از جریانات اسلامی است. بهانه این سرکوب ها مبارزه با اسلامگرایی افراطی عنوان شده. غافل از اینکه هر چقدر سرکوب ها و فشارها افزایش یابد واکنش های تند نیز غلبه خواهد کرد.

۳- ظاهرا برکناری الدار محمود اف وزیر امنیت ملی (MTN) در کنار اعلام جرم علیه چند تن از مقام های MTN در ارتباط با سواستفاده از اختیارات رسمی و فساد و از جمله تسهیل گری اعزام جریانات تکفیری به سوریه منجر به طراحی اقدام اخیر علیه جنبش اتحاد اسلامی و محاصره و قطع برق و گاز و اینترنت منطقه شیعه نشین نارداران، شهادت ۵ نفر و جراحت  و بازداشت ده ها نفر به منظور برقراری نوعی موازنه در سرکوب و حاکمیت وحشت شده است.

۴- اقدام منفعلانه و بیانیه سفارت ایران در باکو مایه تاسف فراوان است. ظاهرا «تنش زدایی» اصل حاکم بر تمام اصول دیگر در دستگاه سیاست خارجی شده و هر اتفاقی هم که بیفتد (چه در فاجعه منا، چه در واکنش به تهدیدات مکرر مقامات ایالات متحده، چه در واکنش به بی نزاکتی رئیس جمهور ترکیه نسبت به رئیس جمهور ایران، چه در حادثه نارداران و ...) دستگاه سیاست خارجی اصل را بر زدودن تنش قرار داده است. سفارت ایران در باکو با انتشار بیانیه ای بدون محکوم کردن اقدام وحشیانه دولت آذربایجان و فشارهای رسانه ای برنامه ریزی شده علیه کشورمان صرفا برای کشته شدگان (و نه شهدا) طلب مغفرت کرده و ضمن رد دخالت در امور داخلی سایر کشورها در پایان نیز آرزوی ثبات و امنیت روز افزون برای کشورهای دوست و برادر کرده است!

۵- لازم است نخبگان سیاسی و فرهنگی و دینی کشور در بحران های منطقه ای و بین المللی اطلاع و موضع گیری دقیق داشته باشند و شبهه خناسان که ملت و حاکمیت ایران نسبت به مستضعفین و مظلومین بی تفاوت هستند را خنثی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۲۲:۳۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴
۴
۰
البته ایراد این دوستان به عدم حمایت ایران از شیعیان آذربایجان وارد
نیست. چرا که چنان حمایتی نتیجه ای جز تشدید فشارها بر شیعیان ندارد و
تنها بهانه ای به دست حاکمان بادکوبه می دهد که شیعیان را متهم به خیانت
و وابستگی به ایران بکنند. الان وضعیت ایران طوری است که انگ وابستگی به
ایران بدترین تبعات را در پی دارد.
پاسخ
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴
۳
۰
جاي تاسف است كه دولت اين همه خنثي باشد؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
۵
۰
آرزو بر دلمان ماند كه از دولت شيخ حسن براي يكبارهم كه شده به اندازه سر سوزني اقتدار و عزتمندي در برابر پررو گري ها و زورگويي هاي دشمنان غارتگر متكبر و دست نشانده هاي منطقه اي آنها ببينيم!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۵
۰
دیپلماسی خاک برسر ی به سبک ظریف الممالک
اردوغان جون بعد عراق تشریف بیارین آذربایجان ما مال خودتون چه قابل داره
سر که در نه در راه عزیزان بود
بارگرانی است کشیدن بدوش
پاسخ
زاکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
۲
۰
بسم الله الرحمان الرحیم ( اشداء علی الکفار و رحماء بینهم ) متاسفانه دیپلماسی این دولت تنش زدایی نیست اقتدار زدایی و بزدلانه است وقتی به نوجوانان شیعه ایران در عربستان تجاوز شد چه کار کرد وقتی به سفارت ایران در لبنان توسط عمال سعودی حمله شد چیکار کرد وقتی زوار مسلمان کشتار شدند چیکار کرد در حالی که ونزوئلا به خاطر حمله عربستان به یمن سفارت عربستان را تعطیل کرد در حالی که ظریف پیام تبریک برای وزیرخارجه سعودی ارسال کرد و سر کشتی کمک به یمن رو با اشاره جان کری کج کرد و در حادثه حمله تروریستی در بیروت لبنان که بیش از ۲۰۰ شیعه شهید و مجروح شدند چه واکنشی نشان داد یا در کشتار شیعیان نیجریه که بیش از ۱۰۰۰ تن شهید و مجروح شدند چه واکنشی نشان میدهند این دیپلماسی مانند رفتار قاجار و پهلوی است که نوکر اجنبی و بلای جون مردم بودند حکومت طاغوتی آذربایجان نوکر دوبل است هم نوکر اسرائیل و هم نوکر آمریکا کدخدای بعضیها و انشا الله در احادیث درباره قیام جوانان آذربایجان در آخرالزمان هست انشا الله رژیم رضاخانی آذربایجان سرنگون میشود بزودی البته نه بزودی دولت تحقیر و فریب
پاسخ
شهیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
۲
۰
متاسفم برای خودم که همچین دستگاه دیپلوماسی منفعل و چاکر کدخایی داریم انشا الله در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری اشتباه خود را جبران میکنیم به جای در صفین زمان ما بجای ابوموسی اشعری باید به مالک اشتر رای دهیم مگرنه ما با کوفیان چه تفاوتی داریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
۲
۰
نفوذ آمریک صهیونسیم و امپریالیسم یعنی همین آمریکا در دولت و وزارت خارجه نفوذ کرده اگر باور ندارید قضیه جیسون رضائیان را مطالعه کنید
پاسخ
montazer
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
۲
۱
واقعا که شورش رو در آوردن این دولت اولین دولت چهار ساله خواهد بود که دیگر به اندازه کافی ما را سرافکنده کرده است
پاسخ
انقلابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
۰
۰
سیاست خارجی باید غیر ایدئولوژیک باشد این حرف این جماعت است اینان نه تنها سیاست خارجی را غیر ایدئولوژیک بلکه ضد ایدئولوژی کردن خون شیعه برای اینان ارزشی ندارد خون شیعیان لبنان آذربایجان نیجریه فقط خون فرانسوی ها و آمریکایی ها ارزش دارد یک زمانی آمریکا نگران نفوذ ایران در آمریکای لاتین بود حالا ما نگران نفوذ نوکران منافق آمریکاییم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها