کد خبر: ۳۵۴۷۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۳ آذر ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست ثابت ایران بر اساس گفت‌وگو با همسایگان است، گفت: روابط ایران و عربستان ظرفیت‌هایی برای تغییر وضع موجود دارد و اگر اراده قطعی در دولت عربستان باشد، زمینه‌ها برای تغییر وضعیت وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598، حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک میلاد پیامبر و به روان پاک شهدا درود فرستاد. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گفت‌وگوهای ایران و عربستان و سفیر عربستان گفت: سیاست ثابت ایران بر اساس گفت‌وگو با همسایگان است. روابط دو کشور ظرفیت‌هایی برای تغییر وضع موجود دارد و اگر اراده قطعی در دولت عربستان باشد، زمینه‌ها برای تغییر وضعیت وجود دارد.

جابر انصاری افزود: سفیر عربستان معرفی شده و روند آن در حال طی شدن است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: گزارش آژانس در برخی زمینه‌ها صراحتاً ادعاها علیه ایران را نفی می‌کند.

وی در پاسخ به فارس در خصوص انتقال اورانیوم به قزاقستان یا کشور دیگر گفت: ورود به جزئیات نمی‌کنم اما طبق توافقی که بین ایران و ۱+۵ شده گام‌هایی برداشته شده و کار در مسیر اجرا است و قاعدتاً ظرف سه هفته آینده مسیر نهایی خود را طی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص نشست سوریه در نیویورک نیز اظهار داشت: مسیری که طی شده راهی است که گفت‌وگوهای سوری- سوری برای خروج از بحران جاری دنبال شود. نقشی که برای اجلاس نیویورک در نظر گرفته شده، مشخص کردن گروه‌های تروریستی و هیأت معارضه و ایجاد توافق بین شرکت کنندگان است.  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها