کد خبر: ۳۵۵۶۲۷
زمان انتشار: ۲۳:۴۲     ۲۸ آذر ۱۳۹۴
یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن به بهانه روز نهم ربیع‌الاول در تلاش است میان مسلمانان تفرقه بیندازد، ولی ما باید به همه جهان نشان دهیم روز نهم ربیع‌الاول روز عید ولایت امام زمان (عج) است.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با بیان اینکه مطالب مربوط به امام عصر (عج) فراوان است، اظهار کرد: عنایت نبی مکرم اسلام (عج) و ائمه اطهار (عج) برای بیان مطالب به قدری فراوان است که اگر بخواهیم جمع‌آوری و منتشر کنیم چند جلد کتاب می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با وظایف شیعیان در آخرالزمان مطالب بسیاری ذکر شده است، تصریح کرد: در هر دورانی شیعیان وظایفی را بر عهده دارند که وظایف آنان در دوران آخرالزمان نیز بیان شده است.

این مرجع تقلید بر ضرورت ایجاد یک رشته تخصصی برای طلاب در زمینه مهدویت تاکید کرد و گفت: باید تقسیم‌بندی انجام شود تا در زمینه ولی عصر (عج) تحقیقات مفصلی صورت بگیرد به گونه‌ای که تمام شبهات مهدوی پاسخ داده شود.

نوری‌همدانی ادامه داد: دوران امام صادق (ع) که دوران رشد و شکوفایی علمی و مذهبی بود، این امام معصوم (ع) هر یک از شاگردان خود را در زمینه‌ای خاص تربیت کرده بود، به گونه‌ای که شماری از آنان فقط در مسائل فقهی، برخی در علم جبر و بعضی در زمینه علوم قرآنی مهارت داشتند.

وی با بیان اینکه یک نفر نمی‌تواند همه علوم را به صورت یکجا پاسخگو باشد و جواب شبهات را بدهد، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی به اندازه‌ای وسعت دارد که یک نفر نمی‌تواند تمام مسائل مربوط به آن را پاسخ بدهد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت تربیت دانشمندان دینی در رشته‌های گوناگون گفت: باید به اندازه‌ای طلاب علوم دینی در مسائل گوناگون مهارت داشته باشند که در همه کشورهای اسلامی بدانند در ایران اسلامی افرادی هستند که چنین مسائلی را می‌توانند به صورت علمی و واضح پاسخ دهند.

وی زنده بودن جریان عاشورا را در جامعه مورد توجه قرار داد و گفت: جریان عاشورا به خوبی در جامعه نهادینه شده است، ولی مسائل دیگری مانند غدیر و‌ امامت حضرت ولی عصر (عج) مغفول مانده که باید به آنها توجه شود.

این مرجع تقلید با درخواست از رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما اظهار کرد: رسانه‌ها باید برای نهادینه کردن مسائل مربوط به غدیر و امامت حضرت ولی عصر (عج) برنامه داشته باشند تا به اثرات مبارک آن در جامعه برسیم.

نوری‌همدانی با بیان اینکه دشمن در تلاش است از روز نهم ربیع‌الاول برای تفرقه میان مسلمانان استفاده کند، ادامه داد: باید این مسئله گفته شود که روز نهم ربیع الاول مقارن با روز ولایت امام زمان (عج) است و نشان دهیم که این روز برای شیعیان روز عید است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنانش گفت: حوزه علمیه باید رشته‌ای در زمینه مهدویت طراحی کند که در آن رشته شئون مهدوی حفظ و کلاس‌های آن بسیار باشکوه برگزار شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها