کد خبر: ۳۵۸۳۳۶
زمان انتشار: ۰۸:۳۱     ۱۷ دی ۱۳۹۴
۳۳سال پیش در چنین روزی
هاشمی رفسنجانی: وقتی که امام فرمودند بی حجابی را بردارید لیبرال ها گفتند ما به زور نمی توانیم به منشی مان بگوئیم چادر سرش بکند.عکس العمل حرکت بد لیبرالها ، به طور طبیعی و لازم این بود که حزب الله جارو بردارد و بریزد آن عناصر نامناسب را بیرون و این کار را کرد .

رخدادهای 17 دی 1361

چکیده

  • نماز جمعه امروز تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

 

  • هاشمی رفسنجانی : یکی از میهمانان کنفرانس ائمه جمعه جهان اسلام به ما گفت « کعبه امروز دنیای اسلام از عربستان به ایران منتقل شده است چرا که سعودی ها کعبه را از خاصیت انداخته اند . »

 

  • به نام تمدن و به نام آزادی زن ، کلاه بسیار بزرگی بر سر خانم ها گذاشته اند که الحمد الله داریم کم کم این کلاه را بر می داریم و به جایش روسری روی سرشان می گذاریم .

 

  • طارق عزیز معاون اول نخست وزیر عراق در پایان دیدار چهار روزه خود از پاریس اظهار داشت که فرانسه به طور اصولی متعهد شده است در آینده نزدیک به عراق تسهیلات مالی بدهد.

 

  • معاون صدام : آمریکا تنها طی ماه گذشته وامی معادل 460 میلیون دلار با بهره بسیار ناچیز در اختیار عراق قرار داده است .

پاسخ یک امام جماعت آمریکایی به رئیس جمهور این کشور

نماز جمعه امروز تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به کنفرانس اخیر ائمه جمعه که با حضور میهمانانی از سراسر جهان در تهران برگزار شد گفت : یکی از این آقایان که من تازگی ملاقاتش کردم ، امام جماعت است در یکی از ایالت های آمریکا ، یک جریانی تعریف می کرد ، از کاخ سفید آمریکا یک عده از شخصیت های اسلامی را دعوت کردند به کاخ که ایشان هم جزو آن ها بوده است . می گفت : وقتی که رفتیم آن جا ، کارتر از ما علاج خواست و ارزیابی قضیه را خواست که چه باید بکنیم ؟ ایشان می گفت : من بلند شدم پیش از دیگران حرف زدم و گفتم که : من تعجب می کنم شما برای 50-60 نفر این همه در دنیا سر و صدا راه انداخته اید و یادتان رفته است که ملت ایران ، سی و شش میلیون آدم ، دهها سال گروگان شما ها بود ، و وقتی که 36 میلیون را در یک گوشه دنیا ، بقیه دنیا را کار نداریم ، در یک گوشه دنیا سال ها شما گروگان گرفته بودید ، چرا این سر و صداها بلند نبود ؟ از طرفی ، این ها مگر امروز چه می گویند ؟ شما شاه را راه داده اید به آمریکا ، این آدم متهم است که بزرگترین دزدی تاریخ را کرده است ، اتهامش این است که بیش از 20 میلیارد دلار از اموال مردم را دزدیده و آورده است آمریکا توی بانک های شما گذاشته است و یک سابقه ای هم دارد که یک بار این شاه را بیرون کردند در زمان مصدق ، شما و انگلیس برش گرداندید به ایران ، این مردمی که 36 میلیون از گرو شما در آمده اند و این دزد را شما آورده اید این جا ، پنجاه و چند نفر را گرفته اند و دارند مهمانی می کنند و می گویند شما این دزد را به ما پس بدهید یا بیرونش کنید از کشورتان ، و شما این هیاهو را راه انداخته اید ، چرا این جور برخورد نمی کنید ؟ شما چرا واقعیت ها را نمی فهمید ؟ چرا با ملت ها این جور برخورد می کنید ؟

کعبه دنیای اسلام امروز به ایران منتقل شده است

هاشمی در ادامه با بیان این که « کعبه دنیای اسلام امروز به ایران منتقل شده است » گفت : طرز تفکر این ها را می خواهید بفهمید ، یکی از همین آقایان در یکی از سخنرانی هایش می گفت : دنیای اسلام امروز کعبه اش از عربستان سعودی منتقل شده است به ایران .

وی با اشاره به استدلال یکی از میهمان ها درباره جمله فوق اظهار داشت : برای این که حکام سعودی کعبه را دارند از خاصیت می اندازند . آن جا مردم می روند که اجتماع کنند و مشکلاتشان را حل کنند ، سعودی ها آن جا مشکل بر مردم تحمیل می کنند ، مردم آن جا می روند به شیطان ، به مجسمه ای سنگ بزنند به عنوان مظهر شیطان که شیطان را از خودشان دور بکنند ولی آن جا حامی شیطان بزرگ است و جلوی سنگ زدن به شیطان بزرگ و شیطان اصلی را می گیرد و می گوید به این سنگ ها سنگ بزنید .

هاشمی گفت : معارض شیطان بزرگ که امام است اسمش و عکسش در آن جا ممنوع است ولی شیطان بزرگ آن جا حاکم است مسئله مرگ بر آمریکا که مطرح می شود : می گویند امنیت ما تقاضا نمی کند !

به جای کلاه روسری سر زن ها می گذاریم

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد کشف حجاب رضاخانی گفت : به نام تمدن و به نام آزادی زن ، کلاه بسیار بزرگی بر سر خانم ها گذاشته اند که الحمد الله داریم کم کم این کلاه را بر می داریم و به جایش روسری روی سرشان می گذاریم و این ها را به آن راه واقعی که آفرینش در پیش پایشان گذاشته و سعادت هم در آن جا است به آن طرف داریم می بریم .

وی ادامه داد : این ها به اسم آزادی و به اسم نجات دادن زن از چادر سیاه ، آمدند کاری کردند که شما خودتان می دانید چی شد با این ها ، از کرامت زن ، هیچی برایش نگذاشتند ، تبدیلش کردند به یک آلت شهوانی که هر روز در خیابان ها و میادین و تفریح گاه ها ، یکی از منطقه های ممنوعه وجودش را برای شهوترانی قشر شهوتران جامعه ، کشف کند و به جای کانون گرم خانواده که زن و بچه و شوهر و فامیل با هم صمیمی و با عفت و با لذت زندگی کنند ، لذت ها را منتقل کردند به شب نشینی ها و خیابان ها و میادین و کاخ ها و کافه ها و سینماها و آنجاها.

هاشمی گفت : راه برای خانم ها باز است الان منتها آن راهی که بسته است بی عفتی است و متاسفانه هنوز هم تلاش می شود حتی از فرمان حیات بخش امام بعضی ها می خواهند سوء استفاده کنند و باز یک سانت این روسری ها را عقب تر ببرند که این سوء تفسیرها باز در جهت بدبختی خانم ها است .

لیبرال ها می خواستند با الگوی سوئد و سوئیس در ایران حکومت کنند

خطیب جمعه امروز تهران با اشاره به سوء استفاده لیبرال ها از فرمان اخیر امام گفت : آن که شما می گفتید این بود که حکومت را بدهید به دست به اصطلاح روشنفکرهای لیبرال که بتوانند با الگوی سوئد و سوئیس یک مملکتی این جا بسازند ، این حرف شما بود و لذا یک کسی را می گذاشتید مثلا توی بزرگترین مرکز اقتصادی ما که در شورای عالی اقتصاد رسما و علنا جلوی همه گفت که اسلام نه مفید است و نه لازم برای این جامعه و نه کارساز ، شما این جوری هستید ، استاندارتان امکانات این مردم را می داد به منافقین که همه این ها بمب شد و ترکید و مردم را این جور به زحمت انداخت چیزی که شما می گفتید آن بود .

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت : وقتی که امام فرمودند بی حجابی را بردارید گفتند ما به زور نمی توانیم به منشی مان بگوئیم چادر سرش بکند ، باید این ها را قانعشان بکنیم ، حالا خودتان قانع بودید که آن ها را قانع بکنید؟

لیبرال ها بد برخورد کردند حزب اللهی ها مجبور شدند آنان را جارو کنند

وی گفت : عکس العمل آن حرکت بد ، به طور طبیعی و لازم این بود که حزب الله قبضه کند جریانات کشور را و قبضه کرد و جارو بردارد و بریزد آن عناصر نامناسب را بیرون و این کار را کرد .

هاشمی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به مداخلات آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت : ظالمانه ترین و پر رویانه ترین کارهایی که در دنیا شده است آمریکا امروز دارد در دنیا انجام می دهد و کشورهای منطقه ساکت نشسته اند و همه دارند گوش می دهند ، مطلب پیدا است جنگ با جمهوری اسلامی است ، مبارزه با جمهوری اسلامی است تهدید این نماز جمعه ها است.

هاشمی در ادامه با اشاره به سخن جدید صدام مبنی بر این که باید امنیت اسرائیل تامین شود گفت : از مدت ها قبل می گفتند ایران از اسرائیل اسلحه می خرد و با این شایعه می خواستند به دو هدف برسند نخست آن که کشورهای اسلامی با خود بگویند ایران مسلمان و انقلابی با اسرائیل رابطه دارد و با این حرف راه برای بقیه باز شود و دوم این که ایران بدنام شود ، امروز نیز صدام با استفاده از این شایعات و با توجه به این که لابد فرانسه به او گفته است اگر تضمینی برای امنیت اسرائیل ندهی خبری از سلاح و ...نخواهد بود این سخن را بر زبان آورده است که ما نخواهیم گذاشت که از همان پفیوزی هم استفاده بکند و همین حرکت جدیدش را هم به دلش خون خواهیم کرد.(1)

هجوم گسترده صدام به بازارهای تسلیحاتی غرب

طارق عزیز معاون اول نخست وزیر عراق در پایان دیدار چهار روزه خود از پاریس اظهار داشت که فرانسه به طور اصولی متعهد شده است در آینده نزدیک به عراق تسهیلات مالی داده و نفت بیشتری از عراق خریداری کند. طارق عزیز در یک مصاحبه مطبوعاتی خاطر نشان کرد که توانسته است با دولت فرانسه راه حل های جدیدی برای مشکلاتی که عراق با آن ها روبرو است پیدا کند. معاون اول نخست وزیر عراق تصریح کرد در جریان مذاکراتی که با چند وزیر دولت فرانسه و همچنین با فرانسوا میتران انجام داده از دوستان فرانسوی درخواست تسهیلات مالی کرده بود .

وی از ذکر جزئیات درخواست های عراق از فرانسوی ها خودداری کرد و گفت : دو کشور درباره افزایش خریداهای نفتی فرانسه از عراق به توافق اصولی رسیده اند. میزان افزایش خریدهای فرانسه و بهای آن بعدا تعیین خواهد شد . طارق عزیز همچنین امروز اعلام کرد همکاری های عراق و آمریکا در همه زمینه ها روز به روز در حال گسترش است .

وی تصریح کرد : آمریکا تنها طی ماه گذشته وامی معادل 460 میلیون دلار با بهره بسیار ناچیز در اختیار عراق قرار داده است . طارق عزیز همچنین روابط حسنه رژیم عراق با منافقین را مورد تائید قرار داده و گفت : عراق با گروه های مخالف جمهوری اسلامی روابط بسیار حسنه ای دارد . (2)

پی نوشت:

1-جمهوری اسلامی ، 18 دی 1361 ، صفحه 5 و 10

2-اطلاعات ، 18 دی 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۴
۰
۰
سلام. در سال 61 هیچ کس به هاشمی ، آیت الله نمی گفت.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها