يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۸۵۳۶
زمان انتشار: ۰۱:۲۵     ۱۹ دی ۱۳۹۴
عضو هیأت رئیسه انجمن کارگران ساختمانی به بازرسی‌های غلط تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تا کنون سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار ما قرار نداده است که چه تعدادی مشمول بیمه هستند.
به گزارش پایگاه 598، محمد باقری با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی از سال 89 آغاز شده است گفت: طبق توافق مقرر شده بود که سالانه 200هزار نفر سهمیه داشته باشند. در آن سال‌ها نسبت به جمعیت سهمیه بندی صورت گرفت.

 باقری گفت: اواخر سال 89 بود که نوربخش در صحن علنی مجلس رفت و بیان کرد ،800 هزار نفر بیمه شده‌اند. تا کنون سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار ما قرار نداده است که چه تعدادی مشمول بیمه هستند.

 این فعال کارگری افزود:طبق آماری که از منابع غیر رسمی به دست آورده‌ام، مشخص شده است که تا کنون 664 هزار و 191 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. طی نامه های بسیاری به وزیر درخواست اعلام آمار و اطلاعات درباره بیمه کارگران ساختمانی را داشته ایم.

 وی بیان کرد: تمام استان‌ها به یک نسبت از سهمیه برخوردار نبودند، 750 هزار نفر در نوبت بیمه کارگران ساختمانی هستند. 20درصد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را شهرداری و 7 درصد را کارگر پرداخت می کند. یعنی نه دولت حق دخالت دارد و نه سازمان تأمین اجتماعی اجازه دخالت دارد.

عضو هیأت رئیسه انجمن کارگران ساختمانی  با اشاره به بیکاری گسترده کارگران ساختمانی در پی رکود بی‌سابقه بازار مسکن افزود: در حال حاضر بیشتر کارگران ساختمانی بیکار هستند، بنابراین بازرسی از محل‌ کار که در سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده بودند بی معناست و در عمل به حذف شمار زیادی از آنها از پوشش بیمه‌ای منجر می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها