کد خبر: ۳۶۳۸۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
این هشدار پس از اعزام جنگنده های سعودی مطرح شد و همچنین پس از آنکه روسیه خطر آغاز جنگ جهانی سوم را به جبهه مقابل گوشزد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیـوز، هشدار سردار جزایری به عربستان در مصاحبه با شبکه العالم، انعکاس گسترده ای در رسانه هایی چون خبرگزاری فرانسه (AFPسی ان ان (CNN)، تایمز اسرائیل (Timesofisrael)، آروتز شوا (Israelnationalnews)، دیلی استار (Dailystar)، گلوبال پست (Gobalpost) و ... داشته است. 

این گزارش ها که عمدتا زیر عنوان "ایران درباره مداخله عربستان سعودی در سوریه هشدار داد" تنظیم و منتشر شده، اظهارات سردار "مسعود جزایری" معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم را منعکس کرده است.

رسانه‌های انگلیسی‌زبان نوشتند: ریاض با هواپیماهای جنگی خود، جبهه ترکیه را تقویت کرده و ایران هم حمایت های بیشتری را برای حکومت اسد ارسال کرده است.

در ادامه گزارش این رسانه‌ها آمده است: یک فرمانده ارشد ایرانی روز یکشنبه به عربستان سعودی هشدار داد. این هشدار درمورد اعزام سرباز توسط عربستان به سوریه مطرح شده و پس از آن می باشد که پادشاهی حاشیه خلیج [فارس]، هواپیماهای جنگی خود را به ترکیه اعزام کرده است.

سردار جزایری تاکیده کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.

وی می افزاید: عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.

سردار جزایری به برخی گزارش های ادعایی غربی ها درمورد اختلاف ایران و روسیه درمورد سوریه نیز اینگونه واکنش نشان داده است: خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.

هشدار ایران به عربستان پس از آن مطرح شده که روسیه به آمریکا و متحدانش درباره احتمال آغاز جنگ جهانی سوم درصورت اعزام نیروی زمینی به سوریه هشدار داد.

"دیمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه نسبت به عواقب اینگونه عملیات خارجی وتهاجم نظامی به سوریه هشدار داده و از آن به عنوان زمینه بروز جنگ جهانی سوم یاد کره است.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
۲
۳۷
ایران نباید با طناب کمونیست روس پوتین به چاه بیفتد عربستان به سوریه حمله میکند نمیکند اصلا به ما ایرانیها مربوط نیست ایران هنوز از جنگ تحمیلی به خود نیامده اوضاع سوریه به خودشان مربوطه به ما چه ؟؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
خیلی پرتی. کلا از دنیا بی خبری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
عقیده دیکتاتوری
امیدی
-
۰۷:۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
سریع خودت را به دولت تدبیر و امید معرفی کن با این گفتمان آمریکایی و صهیونیستی احتمالا جناب ظریف از شما در پست های حساسی چون زانو زدن در مقابل شیخ مفلوک کویت استفاده نماید
ناشناس
-
۱۰:۱۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
خب برادر فکر نمی کنی این حرف شما یعنی اینکه بزاریم داعش و وهابیت بشن هم مرز و همسایه ما؟؟؟؟

ضمنا ما مسلمونیم و انسان.
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
میدانیم از کجا میسوزی ولی ملت پشت تصمیم رهبری و ارتش و سپاه است و آدمکشهای وهابی را تارو مار خواهد کرد ولو کره المنافقون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
خدا گواهه حتی معنی کمونیست رو نمیدونی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
عزیز من شک نکن اگر نسبت به جنگ داعشی ها که به نیابت از سوی عربهای مرتجع و آمریکا در سوریه در حال وقوع است بی تفاوت باشیم، خیلی زود با آنها در مرز کرمانشاه درگیر خواهیم شد و آنموقع بیشتر از اینها شهید و هزینه خواهیم داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
از نازیسم هایی مثل شما بعید نیست که روسیه را کمونیسم بخوانند خخخخخخ اوبامای اگزیستانسیالیست خخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
در مورد ارتباط راشیتیم با کمونیسم هم تحقیق کن
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
۱۲
۲
متاسفم برا کسایی که میگن به ما چه!!
فک کن سوریه سقوط کرد و بعدش عراق سقوط کرد و ما گفتیم به ما چه، بنظرت میگن ما کاری به کار ایران نداریم؟؟؟ما هم کاری به کار اونا نداشته باشیم ،اونا با ما کار دارن.
اینا هدفشون ایرانه!به قول خودشون سر افعی رو میخوان بزنند.
موفق باشی.:-)
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
۷
۲
بسیار متأسفم برای اسن دیدگاه ناشناس
ایشان احتمالا در 4دیواری خانه خودش محبوس هست...تمام این اوضاع منطقه که شاهد آن هستیم همه در جهت تضعیف قدرت منطقه ای و بین المللی ایران است و در واقع اقدامات تروریستی جبهه صهیونیزم بین المللی درمنطقه مانور ورزمایش تمرینی تروریستها است و عملیات اصلی در ایران طراخی شده و اگر امروز ما در سوریه دفاع نکنیم قطعا فردا باید در شهرها و منازل خودمون از نوامیسمون دفاع کنیم که آنروزدیگر خیلی دیر است
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
۸
۲
ملت و ارتش و سپاه تحت فرمان رهبری در کنار مقاومت بودند و می مانند ولو کره الکافرون و المنافقون
پاسخ
مودت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
۵
۲
ظاهرا این هموطن از اون دسته آدمایی هستن که چشمشون به دست گیره ی دره تا دست دزد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
۶
۲
وقتی داعش ناموست را برای جهاد نکاح برد آنوقت میفهمی *به ما چه*یعنی چه
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
۷
۲
سوریه اگر سقوط کند مطمئن باش که ائتلاف سعودی امریکایی ما را اسوده نخواهند کذاشت امروز مرزما ان سوی سوریه وبابالمندب است ای کاش شما لجن های سبز که دیروز شعار نه غزه ونه لبنان را می دادید کمی عقل داشتید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
۷
۲
امروز سوریه و عراق خط مقدم جبهه است و اگر در آنجا جلویشان گذفته نشود باید در مرزهای ایران و داخل مرزها با آنها بجنگیم . درک این حقیقت نیاز به تحلیل خاصی ندارد بلکه به کمتریت فکر کردنی می توان به این نتیجه رسید .
پاسخ
سروناز
-
۱۱:۳۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
۴
۳
سلام اگر دو تا کوچه بالاتر از محل شما چند تا لات پیدا بشن و اتفاقا خواهر شما تو همان کوچه باشه میگی بیخیال ؟ .... به ما چه ؟ مسلما نه ... ممکنه بگی اگر جلوشونو اونجا نگیرم ممکنه چاقوکشیشون تا محل خودم برسه و صدمش به بچه هام بخوره ....

الان دیوار دفاعی از دست دشمنان ایران بجای اینکه داخل کشور باشه در کشورهای اطرافه

اگر جلوی هجمشون رو نگیریم و در همان اطراف کشور در نطفه خفه شان نکنیم ... جنگ تا داخل کشور پیشروی می کند خدای نکرده ... پس کار ایران اتفاقا باید تجهیز و تقویت جبهه در اطراف کشور باشه تا داخل کشور .... چرا که چنگ بیاد داخل کشور کل اقتصاد فلج میشه ... الان که بیرونه بخشی از اقتصاد رو درگیر میکنه .... و ضرر مالیش کمتر از جنگ در داخله

از طرفی امیرالمومنین فرمودند اگر خلخال از پای زن یهود در بیارن و شیعه دق کنه جاداره ...
وقتی دیدگاه سیاسی عدالت گستر جهان حضرت امیرالمومنان که نامه ی سیاسیش به مالک اشتر در جهان به عنوان سند شناخته شده ؛ بد نیست ما که عشق علی در قلبمونه رفتارمون مثل مولا باشه دست کم در مواضع سیاسیمون

غیر از این هر چی بگیم نظر شخصیه ... چون ما مسلمانیم و نظراتمون باید منطبق باشه با قرآن و اهل بیت
یا علی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱۰
هروقت اوضاع كشور خودمونو تونستيم درست كنيم ميتونيم به كشورهاي ديگه هم كمك كنيم ولي الان بايد بيان اوضاع كشور مارو درست كنن
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
۵
۲
بسمه تعالی دوست من آیا شما می گذاری یک دزد یا قاتل همسایه تو باشه .پس زود قضاوت نکن عربستان آلت دست آمریکاست وآمریکا از دلارهای نفتی کشورهای عربی برای رسیدن به اهدافش استفاده می کنه.مطمئن باش وقتی کارش تمام شد تمام کشورهای عربی را نابود می کنه.انشاال...
پاسخ
فاضلی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
۲
۰
باسلام هموطنان عزیز به امید امام زمان عج کشور عزیزمان ایران بر داعش وداعشیان همیشه پیروز بوده وهست وبه حول قوه الهی هیچ اجنبی نمی تواند حتی فکر ورود به نزدیک مرزهای کشور ما کندتابرسد به اینکه •••
پاسخ
على
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
باسلام،هرفردى كه مريدعلى وخانوادش هست،برادرماست،بايدحمايتش كرد،درود،زنده،پاينده بادايران،
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها