کد خبر: ۳۶۷۱۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: روز گذشته تعداد ترقه‌ها یکی، دو تا هم نبود و برای خود ما هم پس از مدت‌ها عجیب بود که در حضور مارتیمر و زمانی که با عربستان مناقشه فو‌تبا‌لی داریم این اتفاقات در حد بسیار بالایی رخ می دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم آنلاین»، مهدی تاج که در همایش افسران امنیتی شرکت کرده بود اظهار داشت: همین که به سمتی رفته ایم که مسئولان یوفا را دعوت کرده و آنها به ایران می‌آیند خوب است. وضعیت مان از لحاظ امنیتی از لیگ‌های آسیایی بهتر است البته صرف نظر از ژاپن اما یوفا از ما پیشرفته تر است چون آنها سالهاست که فوتبال را اداره می‌کنند و از این لحاظ دانشی دارند که ما فاقد آن هستیم.

تاج در مورد منفجر شدن نارنجک در ورزشگاه گفت: چند ترقه زدند که البته مسئول امنیتی یوفا که کنار ما نشسته بود گفت این مسائل از نظر ما عادی است و هرچند که نفس کار بسیار بد بود و ما آن‌را محکوم می‌کنیم و الان هم کارگروهی را تشکیل داده‌ایم تا ببینیم این اتفاقات چگونه می‌افتد. وقتی آوردن یک لیوان آب تا این اندازه سخت است چطور این ترقه‌ها به ورزشگاه می‌آید.

وی ادامه داد: خودتان دیدید که در اروپا و در ورزشگاه‌های آنجا چه اتفاقی می‌افتد و شاید وضعیت بدتر هم باشد. هرچند که اتفاقات شب گذشته بد موقعی رخ داد چون زمانی است که ما با عربستان درگیریم اما دلیلی هم نمی‌شود که امنیت ما رد شود چون موضوع عربستان هیچ ارتباطی به بحث داخلی ما ندارد اما باز هم می‌گویم که اصل این کار قابل قبول نیست و ما با آن کنار نمی‌آییم.

تاج گفت: خیلی از ماشین‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند کنترل نمی‌شوند که نمونه آن ماشین‌های اورژانس و ماشین خود ما و یا دوستان است و حتی وضعیت اغذیه فروشان و آنهایی که قبل از مسابقه به ورزشگاه می‌آیند هم کنترل نمی‌شود که ما اعلام کرده‌ایم که باید وسایل آنها هم چک شود.

وی گفت: نارنجک‌هایی که دیروز زدند عادی نبود اما مهم این است که این روند ادامه پیدا نکند. اگر ترقه سوم که پشت نیمکت تراکتورسازی خورد در کنار نیمکت منفجر می‌شد حتما یک مجروح به جا می‌گذاشت.

وی گفت: جلسه امروز در بهترین سطح و در حضور همه مسئولان ذیربط برگزار شد و امیدوارم چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد.

وی در مورد بحث عربستان و درگیری‌هایی که با این کشور برای برگزاری بازی‌های فوتبال به وجود آمده اظهار داشت: بازی‌هایی که ما مقابل نمایندگان امارات و قطر انجام دادیم شرایط خوبی را فراهم کرد ما فیلم این بازی‌ها را هم برای AFC ارسال کردیم. آنهایی که دلواپس این هستند که در بازی‌ها حاضر نشویم باید بگوییم که انصرافی وجود ندارد ما به دنبال برگزاری این بازی‌ها هستیم و در این زمینه هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مسئولان AFC را متقاعد کنیم. در ایران چیزی که مصداق ناامنی باشد نداریم.

تاج در مورد اینکه دادکان اظهار داشته ایران می‌توانست بازی‌ها را در همان کشورها برگزار کند و وقتی روادید برای بازیکنان صادر نمی‌شد بازی خود به خود سه بر صفر به سود نمایندگان ایران می‌شد تاکید کرد: هم اکنون مسئولان AFC در این موضوع وارد شده‌اند و دیگر مسئله صدور روادید وجود ندارد. مسئول حافظ منافع گذاشته‌اند و شاید صحبت‌های دادکان پیش از این درست بود اما هم اکنون دیگر نمی‌توان چنین کاری را انجام داد چرا که روادید صادر خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ در مورد کمیته امنیت بین‌المللی ورزش در ایران اظهار داشت: من اطلاعی از این موضوع ندارم. در مورد اینکه آیا ایران کشور ثالث را معرفی کرده نیز باید بگویم کشور ثالثی را اعلام نکرده‌ایم.

وی در مورد اینکه وزارت امور خارجه هم به این مسئله تاکید کرده که بازی‌ها در کشور ثالث برگزار نشود گفت: درست است اما ما می‌خواهیم فوتبالی این مسئله را حل کنیم در تلاش هستیم تا میزبان تمامی کشورها باشیم و آمادگی خود را هم اعلام کردیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها