کد خبر: ۳۶۷۶۲۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۵     ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
ردپای یک شایعه و برهم زدن نظم عمومی
کاروان‌های خودرویی با زدن بوق‌های ممتد، شایعه ابطال انتخابات در حوزه قصرشیرین را جشن گرفتند و این درحالی است که مسئولان این شایعه را قویاً تکذیب کردند.

به گزارش پایگاه 598، عده‌ای از طرفداران یکی از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب از دقایقی پیش کاروان‌های شادی در سراسر حوزه انتخابیه راه انداختند و با زدن بوق‌های ممتد و فریاد کشیدن، شایعه ابطال انتخابات در این حوزه را جشن گرفتند.

این افراد با وجود تأکید مسئولان نظام مبنی بر حفظ آرامش در مسئله برگزاری انتخابات و تمکین از نتیجه آرا، از یک مسیر نامتعارف، اقدام به شایعه‌سازی و برهم زدن نظم عمومی کردند.

مطابق قانون کاندیداهای معترض می‌توانند مراتب اعتراض خویش را از مجاری رسمی و قانونی به شورای نگهبان و مسئولان ذی‌صلاح اعلام کنند که با این تفاسیر، راه افتادن کاروان‌های شادی با فریاد کشیدن ابطال انتخابات بدون اعلام مسئولان، هیچ توجیهی ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرپل‌ذهاب، بیان داشت: هیچ خبری از مراجع رسمی مبنی بر ابطال انتخابات در این حوزه انتخابیه، اعلام نشده است.

یوسف شاه‌حسینی با نامتعارف خواندن این‌گونه اقدامات، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ابطالی وجود نداشته و مراجع رسمی این موضوع را اعلام نکرده‌اند،‌بنابراین چنین شایعاتی قابل استناد نیست.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، بیان داشت:‌ متأسفانه در تمام بخش‌ها و شهرستان‌های این حوزه انتخابیه، شاهد راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی با بوق زدن ممتد و فریاد کشیدن هستیم.

جهانبخش حیدری با اشاره به اینکه بررسی اعتراضات احتمالی کاندیداها به نتایج انتخابات از امروز آغاز شده، تصریح کرد: هیچ خبری مبنی بر ابطال انتخابات در این حوزه انتخابیه، از سوی مراجع قانونی و مجاری رسمی اعلام نشده و این شایعه قابل استناد نیست و تنها منجر به ملتهب شدن فضا از سوی عده خاصی از افراد شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها