کد خبر: ۳۶۹۱۵۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از کشف 90 درصدی جرائم سایبری در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در نشست قرارگاه نوروزی امام علی(ع) پلیس گیلان، کشف 90 درصدی جرائم سایبری را ناشی از وجود زیر ساخت های قوی و تلفیق دانش مهندسی با دانش آگاهی در پلیس فتا ذکر و خاطرنشان کرد: بیش از یک سال و نیم است که کارشناسان افزون بر شش کشور دنیا در پلیس فتا ، برای مقابله با جرائم سایبری مورد آموزش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه شیوه سرقت در چند سال اخیر دچار تحول شده، افزود: امروز نسبت به سه سال گذشته، تمایل مردم به فضای مجازی، 300 برابر افزایش پیدا کرده است.

* مهیا بودن زیر ساخت های پلیسی برای کشف جرائم 

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: اگر زیر ساخت های پلیسی مهیا نباشد، پلیس قادر به کشف بسیاری از جرایم نیست.

وی گفت: دشمن با پیشرفت فناوری، به شدت برای ایجاد چالش در فضای سایبری و در کشور فعال است.

سردار هادیانفر با اشاره به امنیت مطلوب و بسیار بالای کشور در مقایسه با کشورهای منطقه افزود: اروپا که مهد امنیت بود، امروز دچار نا امنی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تلاش پلیس گیلان برای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران را ملموس و محسوس خواند و با اشاره به اجرای طرح گیلان مطهر در استان گفت: طرح گیلان مطهر باید توسعه پیدا کرده و با آمدن مردم به صحنه، به کل کشور تعمیم یابد.

سردار هادیانفر با تاکید بر گسترش سنت حسنه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه تصریح کرد: طرح گیلان مطهر که نه با نگاه سلبی بلکه با نگاه تشویقی و ایجابی در راستای ترویج سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر در استان گیلان شروع شده، کاری ارزشمند است.

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان نیز در ابتدای این نشست، گزارشی از عملکرد پلیس استان برای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی و اقدام های انجام شده برای اجرای طرح استانی گیلان مطهر ارائه کرد. 

طرح فرهنگی گیلان مطهر با همکاری دستگاه های فرهنگی ، مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه در افزون بر 150 پایگاه در این استان، در نوروز 95 اجرا شده است.

هدف از اجرای این طرح انجام تکلیف امر به معروف و نهی از منکر ، جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی نظیر بدحجابی ، تامین نظم و امنیت و فراهم کردن شرایط محیطی مناسب برای مسافران ذکر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
سلام
من پیشنهاد دارم که کارها رو دست مردم هم بسپارید.
مثلا داخل واتس آپ یا تلگرام هم ، کانال یا گروه بسازید تا فراد بیان و گزارش درباره بعضی صفحات رو بدهند.لطفا اگه کسی خبر داره که چنین چیزی وجود داره به ما هم بگه.ممنون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها