کد خبر: ۳۶۹۱۶۳
زمان انتشار: ۰۱:۴۲     ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
محمد باقر نوبخت از نظر جدید دولت درباره الگوی پیشرفت اسلامی رونمائی کرد؛
اظهار نظر جدید سخنگوی دولت مبنی بر وجود الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کتاب نظام اقتصادی حسن روحانی در حالی مطرح شده است که تا قبل از این محمد باقر نوبخت و سایر مسئولین دولتی از تبیین الگوی پیشرفت اسلامی در لایحه پنج صفحه ای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دفاع می کردند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گفتگوی ویژه خبری دیشب (مورخ ۹-۱-۱۳۹۵) درباره اقتصاد مقاومتی و الگوی پیشرفت اسلامی اظهار داشت:

التفات دارید که اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن در یک یا دو سال میسر نمی‌شود. اصلاً از این پس اقتصاد ما باید با این مبانی نظری -که با مبانی نظری دولت هماهنگی دارد- صورت گیرد. من عزیزانمان را به کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادیِ جمهوری اسلامی -که آقای دکتر روحانی آن را در سال 1387 یا 1388 تقریر فرمودند و پس از آن نیز حدود 8 بار تجدید چاپ شد- ارجاع می‌دهم؛ شما در این کتاب، تمام اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن و مدل الگوی اسلامی-ایرانی‌ای که مورد نظر ما بود را می‌یابید؛ یعنی اینها برای ما بحث جدیدی نبوده است. بنابراین ضمن اینکه ما برنامه ششم را آماده کرده‌ایم باید مقداری از آن را نیز برای سال 95 در نظر بگیریم. کمااینکه در سال 93 و 94 نیز ضمن برنامه‌ریزی، اقدام نمودیم.

پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه نوشت: اظهار نظر جدید سخنگوی دولت مبنی بر  وجود الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کتاب نظام اقتصادی حسن روحانی در حالی مطرح شده است که تا قبل از این محمد باقر نوبخت و سایر مسئولین دولتی از تبیین الگوی پیشرفت اسلامی در لایحه پنج صفحه ای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دفاع می کردند.

لازم به ذکر است که در طول سال ۱۳۹۴ کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی اشکالات فراوانی را به لایحه دولت در زمینه الگوی پیشرفت وارد کرده بودند و این اظهار نظر جدید درباره الگوی پیشرفت اسلامی به نوعی عقب نشینی دولت از تعاریف قبلی درباره این موضوع مهم  محسوب می شود؛  حال با توجه به ادعای جدید دولت باید این سؤال را مطرح کرد که: آیا تعریف حسن روحانی درباره الگوی پیشرفت اسلامی در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران با مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی سازگار است؛یا اینکه تعاریف این کتاب نیز مصداقی دیگر از بیماری یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی محسوب می شود؟!

فیلم این اظهار نظر جدید سخنگوی دولت درباره الگوی پیشرفت را از اینجا ببینید و یا صوت آن را از اینجا بشنوید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
۲
۰
با سلام مگر آقای روحانی حقوقدان نیستند؟آیا ایشان صلاحیت علمی برای تدوین کتاب در مورد نظام اقتصادی را دارند؟
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۲۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
۲
۰
دولت دروغ و نیرنگ. مرگ بر این دولت
پاسخ
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۴۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
۲
۰
ماله کش های بنفش
فرقی نمی کند اگر اوباما حرفی علیه ایران بزند این ها ماله کشی میکنند(بزک می کنند).
اگر در داخل هم بعضی مسئولین حرفی بزنند اینها ماله کشی می کنند و خود را موافق نشان می دهند
پاسخ
اميذعلي
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
۲
۰
يا نمي دانيد اقتصاد چيست و يا بدنبال حفظ ميز خود هستيد و خدمت به مردم، جايي در مديريت شما ندارد.
پاسخ
اميرعلي
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
مشكل اصلي ديدگاه متفاوت آقاي نوبخت و برداشت متفاوت از اسلام، دولت اسلامي و اقتصاد مقاومتي است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها