کد خبر: ۳۶۹۸۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
باید قدردان نعمت‌ها باشیم و اینکه عده‌ای توانستند گره کوری را باز کنند تا فضای مناسبی برای توسعه کشور به وجود آید را قدر بدانیم و طوری رفتار نکنیم که اگر به طور مثال مریض در حال مرگی از عمل جراحی سالم بیرون آمد بخواهیم از جای بخیه ایراد بگیریم.

به گزارش پایگاه 598، وطن امروز نوشت:

در روزهایی که افکار عمومی در ایران به مرور نسبت به اثرگذاری برجام بر معیشت ناامید می‌شوند و رئیس‌جمهور آمریکا نیز شروط جدیدی برای برداشتن تحریم‌های ایران مطرح کرده، حسن روحانی ترجیح داد با ترسیم یک شرایط بغرنج از وضعیت کشور در صورت نبود برجام، مطالبات عمومی از این توافق را تغییر دهد. روحانی دیروز گفت در صورت نبود برجام، ایران امروز یک بشکه نفت هم نمی‌توانست بفروشد. او درحالی این موضوع را مطرح کرد که قیمت هر بشکه نفت نسبت به زمان آغاز به کار دولت وی، بیشتر از 70 دلار کاهش یافته است و اکنون هر بشکه نفت 30 دلار فروخته می‌شود! روحانی همچنین کشور را به یک بیمار در حال مرگ تشبیه کرد و گفت برجام جان کشور را نجات داد. روحانی انتقادات نسبت به برآورده نشدن مطالبه لغو تحریم‌ها را شبیه انتقاد به بخیه بیمار دانست و گفت نباید اکنون به بخیه‌های جراحی بیمار انتقادی وارد شود!

به گزارش ایسنا، حسن روحانی دیروز دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برجام فضایی را ایجاد می‌کند که از همه امکانات به نفع کشور و ملت استفاده کنیم، اظهار کرد: آنهایی که امروز درباره برجام صحبت‌هایی می‌کنند گویا فراموش کرده‌اند که غرب به دنبال کاهش تأثیرگذاری توانمندی ایران در بحث انرژی بوده است و اگر برجام نبود امروز حتی یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کار دولت مصوباتی تصویب شده بود که صادرات نفت ایران را کاهش دهند تا به صفر برسانند، گفت: اگر دولت راه گذشته را ادامه می‌داد امروز صادرات نفت ایران به صفر می‌رسید و نفت ایران در صحنه انرژی از بین می‌رفت. رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه امروز در حوزه صادرات نفت‌خام و میعانات گازی به 2 میلیون بشکه رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله به نقطه‌ای خواهیم رسید که حق و سهم ما در بازار جهانی است، چرا که میزان قدرت و نقش ایران در بازار انرژی تأثیرات ملموسی بر زندگی مردم دارد. البته حرف من به این معنا نیست که کشور به نفت متکی باشد. روحانی با اشاره به اینکه در سال 94 برای نخستین‌بار در تاریخ بعد از انقلاب صادرات غیرنفتی از واردات غیرنفتی پیشی گرفت، خاطرنشان کرد: 42 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 41 میلیارد دلار واردات غیرنفتی در سال 94 داشتیم. وی اضافه کرد: سال گذشته، 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و پیش‌بینی‌ها این است که برای خرید 10 میلیون تن گندم خود را آماده کنیم. همچنین دولت اعلام کرد صادرات و واردات در حوزه گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ به تراز رسیده است.

روحانی با بیان اینکه امروز فضای امید و تلاش در کشور ایجاد شده است که نباید بگذاریم از دست برود، گفت: باید قدردان نعمت‌ها باشیم و اینکه عده‌ای توانستند گره کوری را باز کنند تا فضای مناسبی برای توسعه کشور به‌وجود‌آید را قدر بدانیم و طوری رفتار نکنیم که اگر به طور مثال مریض در حال مرگی از عمل جراحی سالم بیرون آمد بخواهیم از جای بخیه ایراد بگیریم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید قدردان نعمت‌ها باشیم، چرا که همه نعمت‌ها از ناحیه خداوند است، افزود: پیشرفت‌های به دست آمده در سایه حضور و حمایت مردم بوده است و همواره باید وحدت و اتحادمان را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما ادعا داریم که جهان را باید اصلاح کنیم و صحبت از وحدت، عدل و انسجام جهانی می‌زنیم، تصریح کرد: در کشور خودمان که همه مسلمان و زیر پرچم ولایت هستیم، نباید فکرمان مشغول حاشیه‌سازی‌ها، جدایی و تفرقه باشد.

روحانی تأکید کرد: نباید در فضای انتخاباتی بمانیم، بلکه باید در ایام انتخابات رقابت کنیم و بعد از آن آثار انتخابات نباید آنقدر ادامه پیدا کند تا به انتخابات بعدی برسد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه حوزه IT و ICT می‌تواند در تحولات صنعتی پیشران و فناوری اطلاعات و فاوا می‌تواند در این راستا تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که هر دانشی اگر انحصاری باشد معضلاتی به همراه خواهد داشت چه انحصار دولتی و چه غیردولتی و نمادین. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفت در سایه رقابت سالم ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: واگذاری امور به مردم به جز موارد حاکمیتی باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که رقابت را بیشتر می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
۱
۲
ما معنی بخیه ای را از ارائه سخنرانی رئیس جمهور ندیدیم ولی بوی لجن پراکنی را با سوء استفاده از این کلمه حس کردیم.
پاسخ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
بنظرم اقای حسن روحانی درک درست کاملی از شرایط خود و هم مسلکانش در ایران و جهان ندارد.و در دنیای کوچک خودش فقط میداند پولدارها خوبن و بقیه اسباب زحمت.اخه هر چی باشه این جماعت تو سفره مایه دارها نمک گیر شدن نه سفره زحمتکشان.همین
پاسخ
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
عزیزم شما طوری نوشته ای که گویی اصلا اطلاعات نداری شما کاری که12سال برای به نتیجه رسیدن وقت صرف شده میخواهیدظرف 6ماه یا 1سال حاصل داشته باشه .کمی صبروحوصله کنید وکمی هم انصاف داشته باشیم (کار ملی بوده) درست میشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها