کد خبر: ۳۷۱۲۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
موسسه خیریه ای اعلام کرد: در طول یک سال گذشته، ۱۱ عملیات انتحاری توسط کودکان آموزش دیده گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام در غرب آفریقا اتفاق افتاده است.
به گزارش پایگاه 598، در گزارشی که روز گذشته (سه شنبه) توسط یک موسسه خیریه منتشر شد، این موسسه اعلام کرد: در طول یک سال اخیر، کودکانی که آموزش دیده گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام اند، اقدام به ۱۱ عملیات انتحاری در غرب آفریقا نموده اند.

طبق این گزارش، در میان این کودکان تروریست که اغلب آنان را دختران نیجریه ای تشکیل می دادند، حتی کودکان هشت ساله نیز دیده شده است.

یکی از مقامات یونسکو در این باره اظهار داشت: استفاده از کودکان و به ویژه دختران، برای انجام این اقدامات خشونت آمیز، هشداری برای آینده این درگیری ها در منطقه است.

«لورنت دویلیر» در ادامه افزود: در بیشتر این حملات انتحاری، کمبربند های انتحاری به دور کمر کودکان بسته می شد و این کودکان به انجام این اقدامات و کشتن هم نوعان خود ترغیب می شدند.

وی همچنین از وجود ۴۴ کودک انتحاری در نیجریه و کامرون خبر داد و اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از این کودکان اصلا اطلاعی در مورد اقدام خود نداشته و نمی دانستند حامل مواد منفجره اند و در واقع گروه تروریستی بوکوحرام  آنان را مورد سوء استفاده قرار داده است.

گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام، از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را به طور جدی در غرب آفریقا آغاز کرده است و طبق آمار منتشر شده، در این مدت، حدود ۱۵ هزار انسان بی گناه را به قتل رسانده است.

این گروه تروریستی همچنین، بیش از ۲۰۰۰ زن و دختر را در کشور های نیجریه و کامرون ربوده و آنان را در مقاصد شوم خود از جمله مسایل جنسی، حملات انتحاری و نیز تربیت تروریست زن، به کار برده است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، عناصر این گروه تروریستی تکفیری، با حمله به یک مدرسه در چیبوک، ۲۷۰ تن از دختران دانش آموز آن را ربودند که هنوز خبر دقیقی از وضعیت آنان در دست نیست، اگرچه برخی منابع محلی از اجبار دختران برای ازدواج با عناصر بوکوحرام، خبر داده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها