کد خبر: ۳۷۱۸۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
رسانه های روسی از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی توسط جنگنده روسی بر فراز این دریا خبر می دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، رسانه های روسی از جمله روزنامه پرشمارگان كامرسانت (در بخش اخبار آنلاین خود) روز یكشنبه به نقل از شبكه خبری سی.ان.ان آمریكا خاطرنشان كردند: جنگنده سوخو-27 نیروی هوایی روسیه، یك فروند هواپیمای تجسسی RC-135 آمریكایی را بر فراز دریای بالتیك رهگیری كرد.

بر پایه این گزارش، هواپیمای روسی در فاصله 15 متری هواپیمای آمریكایی پرواز می كرد و به گفته «دنی ارناندس» سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریكا در اروپا، هواپیمای آمریكایی هنگام رهگیری در آبهای بین المللی قرار داشت و وارد حریم هوایی روسیه نشده بود.

وی افزود: اقدامات خطرناك و غیرحرفه ای یك خلبان ممكن است منجر به تشدید تنش ها میان دو كشور شود. این دومین حادثه تنش آفرین میان روسیه و آمریكا در یك هفته اخیر است.

روز چهارشنبه دو فروند بمب افكن سوخو-24 و یك بالگرد كا-27 نیروی هوایی روسیه بر فراز ناوشكن موشك انداز آمریكایی دونالد كوك در دریای بالتیك در ارتفاع پایین پرواز كردند. به دنبال این حادثه آمریكا در بیانیه ای از روسیه در این مورد توضیح خواست.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، فرماندهی نیروهای امریكایی در اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام كرد: آمریكا از كانال های دیپلماتیك از روسیه خواستار توضیح در مورد پرواز هواپیمای روسی از ارتفاع پایین بر فراز ناوشكن آمریكایی در دریای بالتیك شده است.

فرماندهی نیروهای آمریكایی در اروپا در این بیانیه آورده است: پرواز روز چهارشنبه بمب افكن های روسیه بر فراز ناوشكن دونالد كوك تنها مورد پرواز هواپیماهای نظامی بر فراز ناوهای آمریكایی در روزهای اخیر نبود و روز دوشنبه نیز یك فروند بمب افكن سوخو-24 بر فراز ناوشكن دونالد كوك از ارتفاع پایین پرواز كرد.

«جان كری» وزیر امور خارجه آمریكا نیز دو روز پیش در گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود اعتراض واشنگتن را نسبت به این حادثه به مسكو اعلام كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها