يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۳۶۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس از درخواست ایران، سازمان ملل آمادگی خود را برای کمک به حل مناقشه اخیر بین تهران و واشنگتن اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: سازمان ملل متحد بعد از آنکه ایران کمک سازمان ملل را برای متقاعد کردن آمریکا به متوقف کردن آنچه که جمهوری اسلامی ایران نقض مصونیت قضایی دولت ها می خواند خواستار شد، روز جمعه پیشنهاد کرد که مایل است به این مناقشه بین تهران و واشنگتن کمک کند. 

بعد از آنکه دادگاه عالی آمریکا حکم داد که دو میلیارد دلار از دارایی های ضبط شده ایران باید به کشته های امریکایی حملاتی در بیروت  که تهران عامل آنها معرفی شده است اختصاص یابد محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از او خواست «مساعی جمیله» خود را در این باره بکار گیرد.

ظریف در این نامه که از سوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل منتشر شد از بان کی مون خواسته است تا به آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در بانک های امریکایی کمک کند و واشنگتن را متقاعد سازد تا دخالت در تعاملات تجاری و مالی بین المللی ایران را متوقف سازد.
 
استفان دوژاریک ، سخنگوی سازمان ملل دریافت نامه ظریف را تایید کرد و گفت: «روشن است که ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد. به عنوان یک اصل کلی اگر هر دو طرف در هر تنش یا اختلافی مساعی جمیله دبیرکل را درخواست کنند این همیشه در  دسترس خواهد بود.»
 
مارک تونر ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد واشنگتن از ارسال این نامه آگاه است.
 
 
او گفت: «در خصوص ارتباط این نامه با تصمیم اخیر دادگاه عالی در پرونده بانک مرکزی (ایران) علیه پترسون، ما معتقدیم قوانین آمریکا و اجرای آنها توسط دادگاهها با حقوق بین الملل سازگار است.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: در خصوص ارتباط این نامه با تصمیم اخیر دادگاه عالی در پرونده بانک مرکزی (ایران) علیه پترسون، ما معتقدیم قوانین آمریکا و اجرای آنها توسط دادگاهها با حقوق بین الملل سازگار است.
 
 
یک مقام آمریکایی هم گفت:  واشنگتن نیازی به دخالت سازمان ملل نمی بیند.
 
این مقام که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: «ما خطوط ارتباطی بازی با ایران را داریم و از طریق این کانال ها به تلاش برای حل هرگونه مسئله ای که مایه نگرانی دوجانبه شود ادامه می دهیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها