يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۵۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
در جریان یک عملیات ساختمانی در شهر تومارس در جنوب اسپانیا، گنجینه‌ای از سکه‌های رومی به وزن ۶۰۰ کیلوگرم پیدا شده است.

به گزارش پایگاه 598 ، کارگران ساختمانی در جریان عملیات لوله‌گذاری در یک پارک موفق شدند هزار سکه برنز و نقره متعلق به پایان قرن چهارم میلادی را در 19 کوزه بیابند. وزن این سکه‌ها در حدود 600 کیلوگرم برآورد شده است.

آنا ناوارو، رییس موزه سویل گفت که این گنجینه منحصر به فرد در منطقه "تومارس" (Tomares) واقع در جنوب غربی سویل اسپانیا کشف شده است. به نظر می‌رسد که سکه‌ها برای پرداخت دستمزد کارمندان و سربازان ضرب و ذخیره شده باشند. ساخت‌و ساز در پارک متوقف شده و باستان‌شناسان مشغول بررسی‌های بیشتر هستند.10 ظرف گلی سالم نیز تنها چند متر دورتر پیدا شده‌اند.

رومی‌ها از 200 سال پیش از میلاد مسیح تا قرن پنجم میلادی بر اسپانیا کنترل داشتند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها