يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۹۶۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
آصفری:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به عدم اقدامات لازم برای صدور ویزای ایرانیان از سوی عربستان، حج تمتع زائران ایرانی در سال ۹۵ منتفی است.

به گزارش پایگاه 598 ، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز یکشنبه این کمیسیون با محوریت اعزام زائران ایرانی به مکه مکرمه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسئولان حج و زیارت در این جلسه حضور داشتند، افزود: در خصوص اینکه آیا قرار است امسال زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند یا خیر، مباحث زیادی صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در این جلسه بر این موضوع بحث و تبادل نظر شد که تأکید جمهوری اسلامی ایران بر اعزام زوار به حج است اما عربستان سعودی متأسفانه شروطی را در این زمینه گذاشته که نشان از این دارد که علاقمند به اعزام زوار از ایران به عربستان نیست چرا که شروطی که عربستان برای صدور ویزا مطرح کرده موانعی را برای هواپیماهای ما ایجاد کرده است.

آصفری در همین رابطه اضافه کرد: عربستان همچنین شروطی را مشخص کرده که فعالیت‌های ما را در مکه دچار مشکلاتی می‌کند. علی‌رغم اینکه شروطی برای صدور ویزا داشتند ولی در واقع هیچ‌گونه مساعدت و اقدامی در این زمینه از سوی عربستان صورت نگرفته است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه جمهوری اسلامی نسبت به شروط عربستان سکوت کرد، ولی هیچ ‌گونه اقدامی برای صدور ویزا از سوی عربستان صدور نگرفته است.

آصفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شروط غیرمعقولی که عربستان مطرح کرده هیچ کدام عاقلانه نیست و این رفتارهای عربستان سعودی نشان از این دارد که علاقمند به اعزام زوار به مکه مکرمه برای حج تمتع نیستند چرا که اگر می‌خواست در این رابطه اقدامی کند باید تاکنون حداقل اجازه صدور ویزا برای کارمندان و کارشناسان که قرار است آنجا قرارداد هتل بسته و یا مکان‌یابی کرده یا برای تأمین خوراک و دنبال کردن موارد مختلف همچنین اعزام برای جانمایی و مرکز درمانی و از این دست موارد اقداماتی انجام دهند را صادر کرده باشد اما متأسفانه هیچگونه پیش مقدماتی در این زمینه نداشته است و این نشان از عدم علاقمندی عربستان سعودی به اعزام زوار ایرانی دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه به سازمان حج و زیارت این بود که پرونده منا به طور جدی دنبال شود و عربستان ملزم به پرداخت غرامت به کشته‌شدگان واقعه منا و سقوط جرثقیل در مکه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان به خاطر اینکه نتوانسته پیشرفت‌هایی را در سوریه و عراق به واسطه عملیات‌های تروریستی خود داشته باشد، درخصوص زوار عقده‌گشایی کرده و نسبت به موضوع حج یک نگاه جانبدارانه سیاسی دارد.

وی اضافه کرد: اگر تا هفتم شعبان اعلام آمادگی و مجوز لازم را صادر نکند که البته تا آن زمان هم دیر شده است، امکان اعزام از ایران وجود نخواهد داشت.

آصفری در خاتمه عنوان کرد: ما باید تاکنون قراردادهای لازم را با اداره حج و زیارت عربستان برای اعزام زائران می بستیم که متأسفانه چنین اقداماتی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نهایت با توجه به صحبت‌هایی که کمیسیون با مسئولان حج داشت امکان اینکه امسال حج تمتع منتفی خواهد بود و بعید است که امسال زائری از ایران برای حج تمتع به عربستان اعزام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
خدا را 100 هزار بار شکر که عربستان مخالف است . در صورت موافقت از طرف آل سعود معلوم نبود که امسال چندین نفر کشته و بدنام و هتک حرمت میشدند ..
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بالاخره باز هم برجام نتیجه داد و پاسبورت ایرانی بازهم اعتبار گرفت و حاجی ها امسال در کمال امنیت به مکه نمی روند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها