أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۲۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
پرسپولیس قهرمان شد، استقلال خوزستان نایب قهرمان؛
در نظر سنجی برنامه 90 قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال خوزستان رای بیشتری آورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام،  برنامه 90 این هفته با گزارشی از مجمع فدراسیون فوتبال آغاز شد و با پخش گزارشی درباره تیم شموشک به پایان رسید.

 

 

* نظرسنجی

نظرسنجی این برنامه درباره احتمال قهرمانی و نایب قهرمانی این فصل رقابت های لیگ برتر بود.

 

در پایان با شرکت بیش از دو میلیون و ۱۰ هزار نفر، 67.2 درصد پرسپولیس را قهرمان و استقلال خوزستان را نایب قهرمان لیگ معرفی کردند و 19.7 درصد استقلال خوزستان و پرسپولیس را تیم های اول و دوم در انتهای لیگ پانزدهم پیش بینی کردند، 4.2 درصد هم قرار گرفتن پرسپولیس و استقلال را در انتهای فصل در رده اول و دوم حدس زدند. در این میان قهرمانی استقلال تهران و نایب قهرمانی پرسپولیس با 1.6 درصد، کمترین رای را به خود اختصاص داد.

 

 

* انتخابات فدراسیون فوتبال

در ابتدای برنامه گزارشی از قبل و بعد انتخابات فدراسیون فوتبال پخش شد. خبرنگاران از عدم تصویر و صدا از برگزاری مجمع در حین برگزاری به رییس روابط عمومی وزرات ورزش اعتراض داشتند.

 

همچنین اظهارنظرهای مهدی تاج و مصطفی آجورلو پخش شد که در آن آجورلو مدعی بود که در انتخابات کسی رای آورد که وزیر ورزش و جوانان از فساد او صحبت کرده بود.

 

 

* سانسور یاسر هاشمی توسط فردوسی پور

نام یاسر هاشمی در برنامه 90 سانسور شد. در حالی که آجورلو از یاسر هاشمی به عنوان شخصی نام برده بود که در انتخابات فدراسیون دخالت کرده است، در برنامه 90 بخشی که آجورلو از یاسر هاشمی نام برده بود سانسور شد.

 

 

* انتقاد شدید از پیراهن های جدید تیم ملی

گزارشی از مراسم رونمایی لباس تیم ملی پخش شد که عادل فردوسی‌پور انتقاداتی طعنه‌آمیز را به این لباس داشت و عنوان کرد که چرا باید علی کفاشیان به این سرعت و در حالی که مجمع انتخاباتی قرار بود چند روز دیگر برگزار شود، این مراسم را برپا کند.

 

فردوسی‌پور همچنین گفت که "گری لینکر" مجری انگلیسی می‌تواند با پیراهن تیم ملی ایران در برنامه تلویزیونی حاضر شود. لینکر در ابتدای فصل لیگ برتر انگلیس گفته بود که اگر لستر سیتی قهرمان جزیره شود، با زیرپیراهن وارد استودیو خواهد شد و برنامه اجرا می‌کند.

 

واژه‌هایی مثل بدترکیب و بی‌کیفیت عبارت‌هایی بودند که برای این پیراهن به کار برده شد. برخی‌ها هم اعتقاد داشتند که این پیراهن از دیوار مهربانی فیفا انتخاب شده است!

 

پس از این صحبت‌ها، امیرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در تماس با برنامه 90 اعلام کرد که این پیراهن اصلی تیم ملی نبوده است.

 

 

* فرهاد مجیدی دوباره خداحافظی کرد!

در بخش نود درجه، علاوه بر اشاره به برخوردهای رحمتی با امیر قلعه نویی، به حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه هم کنایه زده شد و  گوینده این بخش با نشان دادن تصاویر مربوط به حرکت مجیدی روی پیست تارتان گفت: «مجیدی باز هم از فوتبال خداحافظی کرد!»

 

 

* تاج: پیراهن تیم ملی بی‌کیفیت باشد، قرارداد فسخ می‌شود / کی‌روش باید بماند

تاج در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و مباحث و اتهاماتی که آجولو مطرح کرد، اظهار داشت: «ما 8 سال با هیات‌ها درگیر بودیم و با آن‌ها در ارتباط بودیم. طبیعی بود که می‌شد پیش‌بینی کرد روند انتخابات چگونه خواهد بود.»

 

وی افزود: «اگر بگوییم که تماس با هیات‌ها و ارائه برنامه به آن‌ها لابی بوده بله این اتفاق رخ داده است. البته دولت هیچ حمایتی از من نکرده است.»

 

تاج ادامه داد: «اگر کسی در مجمع چه از سوی وزارت ورزش و اعضای هیأت رئیسه از من حمایت کردند به خاطر محبت‌شان بوده است و من خودم را به کسی تحمیل نکرده‌ام.»

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اظهار داشت: «ما باید 3 الی 4 چالش مهم را در ابتدا حل کنیم. یکی بحث تیم ملی و امکانات است، دوم بحث پخش تلویزیونی و مورد دیگر مسئله سربازان است که باید آنهارا حل کنیم. کی‌روش در جلسه هیأت رئیسه 11 مورد را اشاره کرده بود و بحث‌هایی وجود داشت که باعث ناراضایتی و ناراحتی ایشان شده بود من در جلسه امروز حرف‌های او را شنیدم و یک جلسه 3 ساعته با هم داشتیم و من به او گفتم که باید براساس یک زمان‌بندی کارها را انجام دهیم.:

 

وی افزود: «حفظ کی‌روش به نفع فوتبال است و ما به شدت به دنبال ماندن کی‌روش هستیم. در جلسه چهارشنبه باید تصمیمی اتخاذ شود تا کی‌روش در تیم ملی بماند.»

 

تاج درباره انتقاداتی که نسبت به پیراهن جدید تیم ملی می‌شود، عنوان کرد: «من هنوز قرارداد فدراسیون فوتبال را با شرکت ایتالیایی را ندیده‌ام و فردا آن را خواهم دید البته یکی از اعتراضات کی‌روش هم در این باره بود و او عنوان می‌کرد که باید پیش از رونمایی پیراهن را می‌دید و در این باره از او استعلام صورت می‌گرفت. قرار بر این شده این قرارداد را ببینم و خوشبختانه در قرارداد بند خوبی وجود دارد که در آن قید شده اگر پیراهن تیم ملی از نظر کیفیت مورد تأیید قرار نگیرد می‌توانیم قرارداد را فسخ کنیم.»

 

وی درباره انتخاب دبیرکل فدراسیون و همچنین رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: «ممکن است تغییراتی در فدراسیون فوتبال به وجود آید اما در این باره مباحث مهمی‌تری فعلاً وجود دارد و بیشتر تمرکز من بر روی زمین چمن، مسئله سربازان و اردوی تیم ملی و همچنین هفته پایانی لیگ است که از حساسیت بالایی برخوردار است.»

 

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که عزیزی خادم دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌شود، گفت: «در این باره باید بگویم که با مشورت با هیأت رئیسه در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد و باید فرصت شود تا در این باره فکر شود.»

 

 

* حواشی بازی استقلال و تراکتورسازی

بررسی اتفاقات دیدار استقلال و تراکتورسازی بخش دیگری از برنامه بود. جایی که مهم‌ترین بخش آن به درگیری سید مهدی رحمتی با امیر قلعه‌نویی اختصاص داشت.

 

در صحنه‌های بازی مشخص شد که دروازه‌بان استقلال به حرکات قلعه‌نویی اعتراض کرده و به سرمربی تراکتورسازی گفت که سر جایش بنشیند. او همچنین برای سرمربی پیشین خود شکلک در آورد تا یک تنه برای استقلال حاشیه ایجاد کند.

 

در ادامه، اتفاقات پس از پایان بازی پخش شد که هواداران استقلال به عملکرد پرویز مظلومی اعتراض داشتند. همچنین درگیری دوباره رحمتی با قلعه‌نویی نیز به نمایش در آمد.

 

در این قسمت، فردوسی‌پور اشاره کرد که شعار هواداران استقلال علیه قلعه‌نویی کار درستی نبود. فردوسی‌پور در پایان این بخش اعلام کرد که رحمتی در پست اینستاگرام خود از هواداران استقلال عذرخواهی کرده است.

 

مجری برنامه قصد داشت با مسئولان استقلال درباره وضعیت پرویز مظلومی صحبت کند اما اشاره کرد که ظاهرا مسئولان استقلال خواب هستند!

 

 

* مجیدی: اطرافیان قلعه نویی وسط زمین چه کار می‌کردند؟

فرزاد مجیدی، سرپرست استقلال با آمدن روی خط برنامه 90 درباره اتفاقات رخ داده در بازی تیمش و تراکتورسازی گفت: «کاش یک دوربین هم رفتار نیمکت تراکتورسازی را ضبط می کرد. رحمتی کسی نیست که بخواهد این رفتار را بکند. رفتار آقای قلعه نویی جلوی 90 هزار تماشاگر درست نبود. رحمتی تا چیزی را نداند از خودش حرکتی نمی کند. دیدیم که رحمتی عذرخواهی هم کرد.»

 

او افزود: «ما به عنوان سرپرست به جلسه هماهنگی می رویم، آقایانی که در وسط زمین بعد از بازی کنار قلعه نویی بودند، کارت داشتند؟ یکی از اطرافیان او شروع به فحاشی  کرد. من خودم دوستان خوش تیپ و کت و شلواری دارم و می خواهم آنها را در قم به داخل زمین ببرم. واقعا این کار درست است؟ من به قلعه نویی خسته نباشید گفتم ولی واقعا این آقایان وسط زمین چه کار می کردند؟ یک جا باید این موضوع حل شود. ما حتی یک نفر اضافه را در اتوبوس تیم جا نمی دهیم. دیگر دوران این مسائل تمام شده است.»

 

سرپرست استقلال در واکنش به سوالی درباره اظهارات اخیر اعضای هیات مدیره استقلال، بیان کرد: «اینجا ایران است و اتفاقات خاص خودش را دارد. تیمی که دو سال هواداران را اذیت کرده و پنجم و ششم شده است. مجموعه استقلال خیلی زحمت می کشد و این تیم ما خیلی جوان است. کدام مربی یک جوان را در مقابل تراکتور بازی می دهد. ما برای سهمیه آمدیم و حق می دهیم که از ما قهرمانی بخواهند ولی باید توجه کرد که ما هنوز مدعی دو جام هستیم. در فوتبال هر اتفاقی رخ می دهد. ما به قهرمانی در هر دو جام امیدواریم. فوتبال قابل پیش بینی نیست.»

 

وی در ادامه باز هم از رحمتی دفاع کرد و گفت: «در مورد رحمتی یک طرفه قضاوت کردید و کاش نیمکت تراکتور را هم ضبط می کردید.»

 

مجیدی درباره غیبتش در چند جلسه تمرینی استقلال بیان کرد: «من دچار آنفولانزا بودم و نتوانستم چند روز تمرین بروم.»

 

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا فرهاد مجیدی به فدراسیون فوتبال رفته بود، گفت: «او قصد مربی گری دارد و امروز برای کارهای مربی گری اش به همراه یکدیگر به فدراسیون رفتیم.»

 

 

* نکات مهم داوری

محمد فنایی درباره دیدار استقلال خوزستان و پدیده گفت: «بازیکن تیم پدیده، یونس شاکری به دلیل بازی خطرناک باید اخراج می شد.»

 

وی درباره داوری دیدار گسترش فولاد و پرسپولیس بیان کرد: «در این دیدار یک ضربه پنالتی باید به دلیل خطای رخ داده بر روی مگنو باتیستا برای تیم تبریزی اعلام می شد.»

 

این کارشناس داوری درباره داوری دیدار استقلال و تراکتورسازی گفت: «گل نخست تراکتورسازی در شرایطی به ثمر رسید که پیش از گل شدن توپ، مهاجم تراکتورسازی مرتکب خطا شده بود و به همین دلیل این گل باید مردود اعلام می شد. همچنین اخراج سروش رفیعی صحیح بود.»

 

او درباره داوری دیدار ذوب آهن و سیاه جامگان گفت: «پنالتی اعلام شده به سود ذوب آهن اشتباه بوده است.»

 

فنایی درباره داوری دیدار استقلال اهواز و سایپا بیان کرد: «دروازه بان استقلال اهواز باید اخراج می شد و یک ضربه پنالتی به سود سایپا اعلام می شد.»

 

 

* تیم های از یاد رفته

در این برنامه گزارشی از تیم هایی پخش شد که در سطح اول فوتبال ایران قرار داشتند اما درحال حاضر نامی از آنها وجود ندارد و یا اینکه در دسته های پایین تر حاضر هستند. از جمله این تیم ها تیم شهید قندی یزد، شیرین فراز کرمانشاه، پیام مشهد، برق شیراز، ابومسلم، استیل آذین، پاس همدان، شهرداری تبریز، شاهین بوشهر، آلومینیوم هرمزگان، گهر زاگرس و داماش بودند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها