يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۳۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام جمعه موقت تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در حقیقت بهار فرهنگی است، گفت: باید این پدیده فرهنگی را قدر دانست و تلاش کرد که این پدیده ارزشمند فرهنگی سالم بماند. سلامت این پدیده به این است که نمایشگاه کتاب کانون عرضه فرهنگ سالم باشد. امام باقر(ع) در ذیل آیه «فَلْيَنظُرِ الإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» فرموده‌اند که به علم خود نگاه کنید.

وی ادامه داد: امکانات نظام در اختیار قرار گرفته تا نمایشگاه تشکیل شود. ما حق نداریم در این نمایشگاه تفکرات باطل را عرضه کنیم. من به اسم می‌شناسم شخصیت‌هایی که در زمینه کتاب‌هایی که ناشر ابتذال فرهنگی نه تنها در عرصه اخلاقی بلکه علمی نیز مراقبت دائم دارند هم آنها و هم دیگران می‌دانند که نمایشگاه به این عظمت ممکن است موارد خطا و لغزش داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضای جدید نمایشگاه افزود: من از اولین نمایشگاه تاکنون شرکت کرده‌ام فضای نمایشگاه رضایت بخش نیست. برخی از بدحجابی‌ها در شیب بی‌حجابی است. به عنوان یک طلبه معتقدم که خانم‌ها به عرصه‌ها وارد شوند ولی با رعایت حقوق شرعی. نمی‌توانیم در این عرصه بی‌تفاوت باشیم. بنده با حرکت‌های خودسرانه‌ای که بعضی منهای قانون جلو می‌روند مخالفم چرا که همین حرکت خودسرانه منکر دیگری است که کمتر از منکر بدحجابی نیست.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه بدحجابی و بی‌حجابی خلاف شرع است، افزود: بیش از 10 آینده قرآن صریحاً درباره حجاب سخن می‌گوید اگر بدحجابی دهن کجی به این آیات باشد پس چیست تقاضا داریم از خانم‌ها که اگر انگیزه دینی ندارند لاقل احترام بگذارند به تدین. امیدواریم این پدیده فرهنگی به عنوان شجره طیبه‌ای باشد که کانون عرضه فکر و تفکر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بیش از 10 آینده قرآن=بیش از 10 آیه قرآن
اصلاح کنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها