أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۳۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
هیاهوی رسانه های بیگانه برای یک متهم امنیتی دیگر:
علی رغم شانتاژ رسانه ای که توسط رسانه های بیگانه به راه افتاده است ولی به نظر نمی رسد فردی با این توضیحات و رزومه کاری به دلایل واهی همچون تابعیت دوگانه و یا حجاب دستگیر شده باشد چرا که اگر بنا بود به چنین دلایلی دستگیر شود باید در 4 سفر قبلی خود به ایران نیز این اتفاق صورت می پذیرفت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، چند روزی است برخی رسانه های معاند درحال پوشش وسیع اخبار دستگیری فردی ایرانی- بریتانیایی به نام «نازنین زاغری رتکلیف» در فرودگاه امام خمینی (ره) هستند و با تیتر های درشت وضعیت وی را در بازداشتگاه های ایران وخیم گزارش می کنند .

نازنین زاغری که در 15 فروردین به هنگام خروج از کشور به مقصد انگلستان دستگیر شده است، از حدود 4 سال پیش تا به حال با بنیاد تامسون رویترز همکاری داشته است و مدیریت چندین پروژه آموزشی این بنیاد را در کشورهایی چون لبنان ، گرجستان ، اردن ، مراکش، برمه و برخی از کشورهای آفریقایی برعهده داشته است .



بنیاد تامسون رویترز ، شرکت چندملیتی است که با هدف ترویج دموکراسی به سبک غربی تاسیس و در زمینه رسانه های گروهی و آموزش خبرنگاری مشغول به فعالیت می باشد و از مهمترین شرکت های وابسته به آن می توان به خبرگزاری رویترز اشاره کرد .

زاغری خود را اینگونه در سایت این بنیاد معرفی می کند: در چند سال گذشته من در کشورهای مختلفی چون لبنان، مراکش و گرجستان برنامه های آموزشی برگزار کرده ام، من با روزنامه نگاران، نمایندگان مجلس و نمایندگان پارلمانی زیادی آشنا شدم و در مورد نحوه پوشش اخبار مجلس و بهبود مهارت های خبرنگاران و چگونگی ارسال پیام های آنان صحبت کرده ام.

فضاسازی های رسانه های معاند علیه دستگاه قضایی ایران به انتشار چند خبر ختم نشده است و این جریان رسانه ای سعی دارد با جمع آوری امضای از شهروندان بریتانیایی ، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا را نسبت به این حساس و زمینه های ورود دولت انگلستان به این پرونده را باز نمایند و در روال قانونی این پرونده امنیتی اخلال ایجاد کنند.



علاوه بر شبکه های فارسی زبانی چون بی بی سی فارسی و رادیو فردا، عناصر ضدانقلابی چون مسیح علی نژاد خبرنگار فراری و مدیر صفحه آزادی های یواشکی و همچنین رویا برومند مدیر بنیاد برومند که در سیاه نمایی و پرونده سازی حقوق بشری علیه ایران فعالیت دارد ، سعی دارند در این عرصه نقش آفرینی کنند و با فرافکنی ، علت دستگیری زاغری را موضوعات کم اهمیتی چون عدم رعایت حجاب در خارج از کشور و یا محدودیت های زنان در ایران معرفی نمایند!!

علی رغم شانتاژ رسانه ای که توسط جریانات ضدانقلاب در مورد دستگیری این خانم به راه افتاده است ولی به نظر نمی رسد فردی با این توضیحات و رزومه کاری به دلایل واهی همچون تابعیت دوگانه و یا عدم رعایت حجاب یا حتی سفرش به بم در زمان زلزله (1382) دستگیر شده باشد ، چرا که اگر بنا بود به چنین دلایلی دستگیر شود باید در 4 سفر قبلی خود که طی دوسال گذشته صورت گرفته است این اتفاق صورت می پذیرفت نه حالا که مدت ها از آن موضوع می گذرد .



طبق گفته های ریچارد رتکلیف، همسر بریتانیایی نازنین زاغری : همسرش چندین بار برای دیدن خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود و پیش از این هیچ مشکلی برایش پیش نیامده بود است. 

هیاهو و فضاسازی های رسانه های بیگانه برای متهمان امنیتی دارای تابعیت دوگانه، مسبوق به سابقه نیز بوده است که از جمله می توان به دستگیری جیسون رضائیان خبرنگار ایرانی-آمریکایی واشنگتون پست به جرم جاسوسی اشاره کرد و برای آزادی نازنین زاغری هم در حال طی کردن همین مسیر هستند. به عنوان نمونه همانند پروژه جیسون رضائیان قصد دارند این پرونده امنیتی را با مسائل عاطفی و احساسی همچون "داشتن دختر 22 ماه و عدم ملاقات فرزندش" پیوند زنند تا شاید اینگونه بتوانند افراد بیشتری را همراه خود کنند.



به هر حال باید منتظر ماند و دید که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان چه زمانی جزئیات و حقایق این پرونده را افشا خواهند کرد  اما طبق اطلاعات و پیشینه این فرد و همچنین همزمانی سفر وی به ایران با دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ، میتوان پیش بینی کرد که سفر این عناصر و کارمندان بنیاد تامسون رویترز به ایران بی دلیل و اتفاقی نبوده و دارای اهداف پشت پرده بوده است هر چند که بنیاد تامسون رویترز طی بیانیه ای عنوان کرد که در موضوع ایران هیج برنامه ای نداشته اند.

ریچارد رتکلیف همسر زاغری طی مصاحبه ای با یکی از رسانه های معاند در این باره می‌گوید: نازنین زاغری به عنوان مدیر پروژه برای «بنیاد تامسون رویترز» کار می‌کرد. بنیاد تامسون رویترز به توسعه رسانه در سراسر جهان کمک می‌کند. اگرچه یکی از پروژه‌های زاغری مرتبط با ایران بوده اما او در طی شش سال گذشته هیچ پروژه‌ای در زمینه ایران انجام نداده است.




لازم بذکر است یکی از شیوه های معمول سرویس های امنیتی غربی ها جهت نفوذ و تغییر نگرش در تصمیم گیری های سیاست مداران در کشورهای هدف ، استفاده از پوشش خبرنگاران همان کشور یا استفاده از خبرنگارانی که دارای تابعیت دوگانه (کشور هدف و یکی از کشورهای غربی) می باشد و از آنها به عنوان یکی از بازوهای مهم در جنگ نرم استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها