يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۶۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد؛
استاد حوزه علمیه قم، وضعیت ازدواج در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: تأکید رهبری بر ازدواج آسان و سختی طلاق است که امروز این امر در کشور برعکس شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش تجلیل و تکریم نیروهای پاکبان و باغبان شهرداری قم که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت عباس(ع) اظهار کرد: در روز قیامت همه شهدا به مقام حضرت ابوالفضل غبطه می‌خورند.
 
وی با اشاره به رشادت‌های حضرت ابوالفضل در واقعه کربلا خاطرنشان کرد: تا عباس بن علی زنده بود دشمن به خود جرأت نمی‌داد به خیمه‌های اهل بیت حمله کند و ابوالفضل و برادرانشان حافظ و نگهبان خیمه اهل بیت بودند.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کار باغبانان و پاکبانان از سه منظر مهم است، اظهار کرد: اگر کسی از جلوی پای مردم یک کلوخ بردارد ثواب بالایی نصیب او شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه کار پاکبانان و باغبانان عبادت است، افزود: شما در حرم اهل بیت و شهر مقدس قم در حال خدمت هستید که اجر بالایی دارد و مردمی که اینجا حضور پیدا می‌کنند هدفشان زیارت است و شما خادمان زائران اهل بیت هستید.
 
رفیعی با بیان اینکه پاکیزگی شهر قم نشان از پاکیزگی حرم اهل بیت دارد، خاطرنشان کرد: شما با خدمات خود مردم را به نظام و انقلاب اسلامی خوش بین می‌کنید.
 
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در کشور تصریح کرد: همانطور که باید جلوی شراب خواری در کشور گرفته شود باید از بی حجابی هم جلوگیری شود.
 
استاد حوزه علمیه قم، وضعیت ازدواج در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: تاکید رهبری بر ازدواج آسان و سختی طلاق است که امروز این امر در کشور برعکس شده است.
 
رفیعی، سلامت خانواده را یکی از اصول مهم در جامعه عنوان کرد و گفت: بسیاری از طلاب خارجی در قم در حال تحصیل هستند که نگاه آن‌ها به نوع و نحوه زندگی مردم در این شهر و جنبه‌ها خدمات رسانی در نظام اسلامی است.
 
وی با اشاره به نظارت خدا بر رفتار انسان‌ها خاطرنشان کرد: پاکبانان و باغبانان متوجه نظارت خدا بر اعمال انسان‌ها هستند و همواره امانتدار مردم هستند.
 
استاد حوزه علمیه قم، یکی دیگر از ویژگی‌های پاکبانان و باغبانان را حیا دانست و افزود: خوشبختانه در شهر قم این خادمان مردم متوجه وظیفه خود هستند و حیا، امانتداری، رازداری را از اصول اساسی کار خود می‌دانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها