يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۶۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند سیما از سمت خود در این شبکه استعفا داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، امیر تاجیک که در 25 آذر سال 93 حکم خود را از علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما تحویل گرفت، به مدت 17 ماه عهده دار مدیریت شبکه مستند بود.

وی متولد سال 60 فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی، مستندساز، داور جشنواره‌های مستند داخلی و بین المللی، عضو شبکه مستندسازان اروپا و مدیر تولید و مستند شبکه تلویزیونی پرس تی وی بوده است.

در ایام مدیریت تاجیک در شبکه مستند اقداماتی چون HD شدن پخش شبکه مستند، حمایت از مستندسازان جوان و تولید دَه‌ها فیلم بلند مستند و برگزاری مراسم رونمایی و معرفی آثار، راه اندازی اتاق شمس با حضور بزرگان سینمای مستند ایران، حضور آثار شبکه در جشنواره‌های مختلف سینمایی، امضای تفاهمنامه همکاری با مراکز، استانداری‌ها و نهادهای مختلف و... به وقوع پیوسته است.

وی همچنین در این مدت داوری بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را نیز بر کارنامه خود اضافه کرد.

تاجیک تقاضای استعفای خود را عصر روز چهارشنبه 22 اردیبهشت به معاون سیمای رسانه ملی ارائه کرد.
در متن استعفای امیر تاجیک آمده است:
هو الحق
جناب آقای دکتر پورمحمدی
معاون محترم سیما

با سلام
روزی که مدیریت شبکه مستند را تحویل گرفتم با خود عهد کردم «حق» و «عدالت» را هرگز از یاد نبرم. به نام مصلحت پا کج نگذارم و از خیانت‌هایی که در امانت مردم می‌شود، چشم نپوشم.

مهم نبوده و نیست که مسئولیت‌هایی اینچنین تا چه زمانی در دستان ماست. آنچه در ذهن و اندیشه ما دغدغه بود، هدایت صحیح در این مسیر پر پیچ و خم بود و اینکه بتوان آنچه از گذشته به دست ما رسیده است را توسعه و ارتقا بخشیم.

در تمام این مدت با کمک همکاران تلاشگر و متعهدم، سعی نمودیم در مسیر حرفه‌ای و عقلانی حرکت کنیم. از ظرفیت‌های عرصه مستند و مستندسازان جوان و خلاق استفاده کنیم و آنانکه جایی برای عرض اندام نداشتند را به کار گیریم. فضایی خوب، پر انگیزه و بانشاط خلق کنیم تا مستند و مستندسازی در چنین بستری جایگاه دوباره خود را پیدا کند. صد البته که امروز آمار و ارقام معتبر نتایج این اقدامات را به خوبی توصیف می‌کند.

به گواه آمارهای رسمی (پیوست)، افزایش دو رقمی درصد بینندگان شبکه مستند و اقبال بخش قابل توجهی از جامعه به این شبکه، بزرگ‌ترین و بهترین نتیجه‌ای بود که رخ داد. همه این‌ها در شرایطی رقم خورد که بنا به گواه همگان سازمان صداوسیما بد‌ترین شرایط مالی تاریخ خود را تجربه می‌کرد.

مدیریت همه شبکه‌ها علی الخصوص شبکه مستند سعی کرد با حذف هزینه‌های اضافی و صرفه جویی، در راستای اقتصاد مقاومتی قدم بردارد و از کمترین امکانات بیشترین فرصت‌ها را بسازد.

حذف پست‌های غیرضروری و صوری، انعقاد قرارداد‌های کاری منصفانه و منطقی با تهیه کننده‌ها و قطع همکاری با افرادی که کمترین بازدهی ممکن را به نسبت حقوقی که می‌گرفتند داشتند، از جمله اقدامات اساسی شبکه بود که نتیجه آن، حرکت در مسیر چابک سازی، از منویات رهبر معظم انقلاب، و تولید آثار اندک اما با کیفیت بود.

در طول این هجده ماه مستندسازانی که لایق بودند و کاربلد، به کار گرفته شدند و افرادی که رابطه‌شان با شبکه بر مبنایی غیر از تخصص بود، کنار رفتند. بی‌شک افزایش آمار مخاطبان از دل همین اقدامات به وجود آمد و مردم به افراد متخصصی که در شبکه شروع به فعالیت کردند، اعتماد نمودند. شبکه مستند، امروز آئینه جامعه ایران اسلامی است.

در این میان البته طبیعی بود با برخی تهمت‌ها و کارشکنی‌ها مواجه شویم که با توکل به خدا و تاسی به قانون و شفاف سازی سازمانی در مقابل آنان ایستادیم. آینده و آیندگان نیز در مورد حقیر و فعالیت‌های شبکه مستند قضاوت خواهند کرد.

حقی اگر زایل شد خدا و بنده ستم دیده او بر حقیر ببخشاید و بداند نیتی جز حرکت در مسیر پیشرفت و استیفای حقوق کسانی که بر عرصه رسانه حق داشتند، نداشتم.

هر آنچه که مشورت کردیم، فهمیدیم و عمل کردیم، برای خدمت رسانی به مردم بود. با ابزار علم و ایمان به سمت رضایت خدا و خلق خدا حرکت کردیم. آنچه گذشت ادای وظیفه بود نسبت به حکم خدمتی که دریافت نمودیم. قضاوت بر نتیجه‌ای که در این هجده ماه بدست آمد، با مردم، و پاداش و اجری اگر داشت با خداوند کریم.

در پایان از حمایت‌های دکتر سرافراز، رئیس پاکدست رسانه ملی و همچنین جنابعالی از روال توسعه سینمای مستند در سازمان صدا و سیما تشکر می‌نمایم. برای شبکه مستند و همکاران عزیز و پرتلاشم در این شبکه آرزوی موفقیت و بهروزی می‌کنم و بدینوسیله استعفای خود را از سمت مدیریت شبکه مستند اعلام می‌دارم. بدیهی است تا معرفی سرپرست جدید، شبکه را اداره خواهم نمود.

والسلام علی عبادالله الصالحین
امیر تاجیک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها