أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۸۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
عامل سرقت از 3 بانك در مشهد كه به «دزد سنگين وزن» معروف شد در حالي به تحمل زندان طويل المدت و شلاق محكوم شد كه وي هنگام دستبردهاي مسلحانه به بانك از سلاح قلابي استفاده كرده بود.
  به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان، اين سارق 35 ساله نقابدار، سرقت هاي خود را بيست و چهارم فروردين 94 با دستبرد به يكي از شعبه هاي بانك مسكن در منطقه سيدي مشهد آغاز كرد.

 آن روز صبح هوندا سوار جوان، وارد شعبه بانك مسكن شد و در حالي كه سلاح كلت را از جيب خود بيرون مي كشيد از كارمندان خواست در برابر او مقاومت نكنند! سارق سنگين وزن سپس با تهديد به مرگ حاضران، پشت پيشخوان رفت و مبلغ 137 ميليون تومان وجه نقد را داخل كيف مشكي همراهش ريخت و از محل گريخت.

 اگرچه دوربين هاي مدار بسته تصاوير لحظات سرقت مقرون به آزار او را ضبط مي كردند اما آژير خطر به صدا درنيامد! اين گونه بود كه اولين پرونده سرقت سارق «سنگين وزن» در پليس آگاهي تشكيل شد و تحقيقات كارآگاهان براي رديابي سارق مسلح ادامه يافت. اين گزارش حاكي است: هنوز 27 روز از اين ماجرا سپري نشده بود كه دومين سرقت مسلحانه از بانك ملت در خيابان كوهسنگي مشهد نيز به پليس اعلام شد. اين بار دزد سنگين وزن درحالي كه كلاه كاسكت به سر داشت و سلاح كلت را در دست مي فشرد وارد شعبه بانك شد و با تهديد به مرگ كاركنان و مشتريان 53 ميليون تومان وجه نقد را سرقت كرد.

اگرچه پليس 6 دقيقه پس از اعلام سرقت مسلحانه در صحنه حادثه حضور يافت اما سارق نقابدار سوار بر موتورسيكلت به همراه پول ها فرار كرده بود.
 
حكم «دزد سنگين وزن» صادر شد +عكس


بررسي هاي پليس در اين باره مشخص كرد كه سرقت مذكور نيز توسط سارق «سنگين وزن» انجام شده است بنابراين تلاش كارآگاهان با رصدهاي اطلاعاتي و بررسي تصاوير دوربين هاي مدار بسته وارد مرحله جديدي شد اما 2 روز از اين دستبرد مسلحانه نگذشته بود كه سومين سرقت مسلحانه با همين شيوه در مشهد رخ داد.

سارق «سنگين وزن» اين بار به شعبه بانك صادرات در ابتداي خيابان طباطبايي 24 در منطقه طلاب مشهد دستبرد زد.
 

حكم «دزد سنگين وزن» صادر شد +عكس


او ساعت 10 صبح بيست و دوم ارديبهشت پس از ورود به بانك سلاح خود را به سوي مشتريان و كاركنان بانك نشانه رفت و تهديد كرد اگر كسي مقاومت كند كشته مي شود! دزد 35 ساله اين بار نيز كيسه خود را پر از پول كرد و سوار بر موتورسيكلت از محل گريخت.

كارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي با هدايت سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) و صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي حيدري (قاضي وقت شعبه 209 دادسراي مشهد) موفق شدند با همكاري صميمانه شهروندان، مخفيگاه سارق بانك ها را شناسايي و او را در يك عمليات هماهنگ دستگير كنند. با آن كه در تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه سلاح مورد استفاده دزد سنگين وزن، قلابي بوده اما به دليل اين كه اقدامات وي موجب بروز ناامني شده بود، مقام قضايي اتهام «محارب» را به وي تفهيم كرد و اين پرونده پس از تكميل تحقيقات در دادسراي عمومي و انقلاب به دادگاه كيفري ارسال شد.
 
قاضي علي اكبر صفائيان كه محاكمه «دزد سنگين وزن» را به عهده داشت، اقدامات وي را سرقت مقرون به آزار دانست و پس از برگزاري چندين جلسه محاكمه، سارق سنگين وزن بانك هاي مشهد را به اتهام 3 فقره سرقت مقرون به آزار، به تحمل 30 سال زندان و 222 ضربه شلاق محكوم كرد و اين پرونده در مسير ديگر رسيدگي هاي قضايي قرار گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها