کد خبر: ۳۷۵۸۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
قاري فرانسوي مي‌گويد: از زماني كه به عنوان نماينده قاريان از كشور فرانسه به ايران آمدم، براي ديدار و ملاقات با مقام معظم رهبري لحظه شماري مي‌كنم.
به گزارش پایگاه 598، آرمين رحيم زاده، متولد سال 1989 ميلادي در كشور فرانسه است. قاري قرآن كريم است و قرار است در اين مسابقات با قاريان ديگر به رقابت بپردازد. بر چهار زبان عربي، فارسي، انگليسي و فرانسوي تسلط كامل دارد و در عين حال به طور مجازي در حوزه علميه جامعه المصطفي (ص) درس مي خواند.

گفت‌وگوي خبرنگار فرهنگي تسنيم با او را در ادامه بخوانيد:

تسنيم: به عنوان قاري بين المللي كه در مسابقات گوناگون شركت كرده ايد، نظر شما درباره مسابقات بين المللي قرآن كريم در تهران چيست؟

به نظر من مسابقات قرآني كه در تهران برگزار مي شود از سطح كيفي بسيار بالايي برخوردار است. چون هم قاريان و حافظان توانايي در اين مسابقات شركت مي كنند كه همين مسئله باعث مي شود متسابقين براي رقابت سخت تر خود را آماده كنند و هم داوران معيارهاي اساسي براي قضاوت دارند. در مجموع تمام معيارهاي رقابت قرآني در مسابقات ايران به خوبي رعايت مي شود و همين مسئله باعث شده كه نمايندگان قرآني علاقه بسيار زيادي براي شركت در اين رقابت ها داشته باشند.

تسنيم: مي دانيم كه در روز آخر رقابت ها و پس از اعلام نتايج، همه قاريان و حافظان قرآن كريم به ديدار مقام معظم رهبري مي روند. شما در آستانه اين ديدار، چه احساسي داريد؟

از زماني كه به عنوان نماينده قاريان از كشور فرانسه به ايران آمدم، براي ديدار و ملاقات با مقام معظم رهبري لحظه شماري مي كنم.

تسنيم: چه شد كه به قرائت قرآن علاقه مند شديد؟

علاقه ام به قرآن كريم را از روحيات معنوي مادرم دريافت كرده ام. چون بارها از دوران كودكي ديده ام كه چگونه با شور و اشتياق و سوز و گداز قرآن مي خواند . اگر امروز مي توانم قرآن را به خوبي قرائت كنم، همه اين ها به بركت وجود مادرم است و هيچ كسي به اندازه او نمي توانست در تربيت قرآني من و برادرم اثرگذار باشد.

تسنيم:قرائت قرآن را از چه زماني به طور جدي شروع كرديد؟

از همان دوران كودكي ام انس با آيات قرآن كريم را در خانواده دريافت كردم . هرچند كه به طور جدي حدود هفت سال است كه قرائت قرآن را به طو ر حرفه اي شروع كرده ام.

تسنيم: قرائت را با چه وسيله اي ياد مي گرفتيد؟ استاد داشتيد و يا از نوارهاي قرآني استفاده مي كرديد؟

بيشترين آموزش ها را در زمينه قرائت، با استفاده از نوارهاي قرائت قرآن دريافت كرده ام و خوشبختانه تهيه اين نوارها در كشور ما كار سختي نبود. اوايل نوارهاي استاد عبدالباسط را گوش مي دادم و بعد از اينكه علاقه مند شدم خودم هم قرائت كنم ، از نوار استادان ديگري مانند استاد منشاوي و مصطفي اسماعيل هم استفاده مي كردم.

تسنيم: نظر شما در باره جمهوري اسلامي ايران چيست؟

بايد يادآوري كنم كه پدر من ايراني الاصل و مادرم اهل كشور فرانسه است و با وجود اينكه سال ها در كشور فرانسه و بلژيك زندگي كرده ام، جمهوري اسلامي ايران را خيلي دوست دارم. هر بار كه به ايران آمده ام، به نيت استر احت معنوي بوده است. هرچند كه درس خواندن د ر حوزه علميه جامعه المصطفي (ص) هم بهانه اي براي آمدن به سرزمين پدري ام است، اما همين درس هاي حوزوي  و ديني هم نوعي استراحت و تحول معنوي برايم محسوب مي شود.

تسنيم: اشاره كرديد كه برادر كوچكتان هم به قرائت قرآن مشغول است.

همين طور است. خدا را شكر مي كنم كه برادرم هم به قرائت قرآن علاقه مند است و مدت  هاست كه من او را تشويق و ترغيب مي كنم تا با قرآن انس پيدا كند و بتواند بر اساس معاني و مفاهيم قرآن، آيات را تلاوت كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها