يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۰۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری پارکینسون عمدتا سنین 60 سال به بالا را درگیر می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دکتر آرش بستانی، با بیان اینکه علت بیماری پاکینسون ناشناخته است، گفت: در این بیماری بر اثر عوامل ناشناخته، قسمت‌هایی از سلول‌های مغزی از بین می‌روند.

وی اظهار کرد: همین امر موجب می‌شود تا افراد دچار علائمی مانند لرزش در عضلات و نیز کندی در انجام حرکات بدن شوند.

بستانی افزود: این بیماری عمدتا از سنین 60 سال به بالا بروز کرده و ابتدا با لرزش دست‌ها و کندی حرکات عادی بدن خود را نشان می‌دهد.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: به تدریج و با پیشرفت بیماری، این کندی در راه رفتن و غذا خوردن نیز خود را نشان می‌دهد و در مراحل پیشرفته‌تر موجب اختلال در تعادل حرکات بدن فرد بیمار نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بروز این بیماری در مردان و زنان به یک میزان است، گفت: هنوز علت و نیز راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری شناخته نشده و برای هر فردی احتمال اینکه به پارکینسون مبتلا شود، وجود دارد.

بستانی افزود: همچنین راه درمانی هم برای این بیماری وجود ندارد و تنها با تجویز داروهایی می‌توان این بیماری و علائم آن را کنترل کرد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خود بیماری پارکینسون کشنده نیست، گفت: البته عمر این بیماران به نسبت افراد عادی به دلیل عدم توانایی آنها در راه رفتن طولانی و یا کندی در غذا خوردن که موجب می‌شود نتوانند به درستی غذا بخورند، ممکن است کمتر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها