أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۹۳۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
دانشجويان و اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه اميركبير ظهر امروز در اعتراض به حضور «ديويد جفري ساكس» مشاور عالي دبيركل سازمان ملل در اين دانشگاه روبه روي محل سخنراني وي تجمع كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دانشجويان و اعضاي تشكل‌هاي بسيج دانشجويي و انجمن اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) دانشگاه اميركبير ظهر امروز در اعتراض به حضور «ديويد جفري ساكس» مشاور عالي دبيركل سازمان ملل در اين دانشگاه روبروي درب ورودي محل سخنراني وي تجمع كردند.

اين دانشجويان كه حضور آنها به مراسم جلوگيري شده بود با در دست داشتن دست‌نوشته‌هايي همچون « همكار جورج سوروس در تهران تكميل پروژه نفوذ»، « بانك جهاني و صندوق بين‌مللي پول از قطعات پازل نظام سلطه هستند» اعتراض خود را نسبت به سخنراني «ساكس» در دانشگاه اميركبير و حضور وي در كشورمان نشان دادند.

يكي از اعضاي شوراي مركزي بسيج دانشجويي در حاشيه اين تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، گفت: حضور «ديويد ساكس» به عنوان نماد اقتصاد آزاد در تهران و دانشگاه صنعتي اميركبير در حالي انجام شد كه تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي موجود، مسئله اقتصاد مقاومتي است كه اين موضوع با اقدامات اين چنيني در در حال ذبح شدن دربرابر اقتصاد هاي نئوليبرالي است.

وي افزود: حضور شخص وابسته به قدرت‌هاي جهاني كه به گفته رهبري معظم انقلاب «جمعي صهيونيست و وابسته به صهيونيست هستند» در دانشگاه اميركبير چه جايگاهي مي‌تواند داشته باشد و به چه علت پس از سخنان صريح مقام معظم رهبري مبني بر نادرست بودن هضم شدن در اقتصاد جهاني، وي در مادر دانشگاه‌هاي صنعتي كشور حضور پيدا مي كند؟

در ادامه اين مراسم با درخواست معترضان و همكاري مسئولان دانشگاه اميركبير محمدحسن مختارتبار مسئول واحد سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير (تحكيم وحدت) به نمايندگي از معترضان و جنبش دانشجويي با « ديويد ساكس» ديدار كرد.

مختارتبار در اين ديدار خطاب به «ساكس» گفت: اعتراض ما در رابطه با حضور شما بر اساس مطالعاتي است كه داشتيم. به باور ما شما يكي از عوامل انقلاب‌هاي رنگي و فروپاشي‌هاي صورت گرفته در بلوك شرق هستيد و اين شك ما را برمي‌انگيزد كه شما كارمند سازمان ملل نباشيد بلكه كارمند سازمان CIA باشيد و در كسوت يك مامور CIA به ايران آمده باشيد.

ديويد ساكس در پاسخ به اظهارات اين دانشجو ضمن اينكه چند كتاب را جهت آشنايي دانشجويان با خودش معرفي كرد، گفت: اين چنين نيست كه شما فكر مي‌كنيد. من هيچوقت كارمند دولت آمريكا نبودم و هيچ وقت هم با سياست آنها در قبال روسيه و برخي مناطق موافق نبوده‌ام.

مختارتبار تاكيد كرد: ما آرزو مي‌كنيم گفته‌هاي شما حقيقت داشته باشد و آرزوي قلبي ما اين است كه شنيده‌هاي ما حقيقت نداشته باشد ولي سوابق چيز ديگري را نشان مي‌دهد.

در ادامه مختارتبار از ديويد ساكس پرسيد كه آيا درست است كه شما با «جرج سورس» همكاري داشتيد؟ كه ديويد ساكس در پاسخ گفت: بله من با وي همكاري كردم ولي تا به حال از وي پولي دريافت نكردم. من مستقل هستم و تا به حال براي همكاري با آقاي سورس حتي يك پوند هم دريافت نكردم.

در پايان اين گفت‌وگو مختارتبار به ساكس و خانواده‌اس خيرمقدم گفت و در حالي كه نامه‌اي را كه حاوي متن اعتراض دانشجويان بود به وي مي‌داد براي آنها سفر خوشي را آرزو كرد.

لازم به ذكر است جدا از تجمع دانشجويان اين مراسم با حاشيه‌هاي ديگري هم همراه بود.

يكي از مواردي كه به شدت موجب تعجب ميهمانان و خبرنگاران شد، تفتيش كيف كساني بود كه براي سخنراني ساكس دعوت شده بود كه اين مسئله به دليل اينكه وسايل شخصي و كيف خانم‌ها توسط يك كارمند حراست مرد تفتيش مي‌شد مورد اعتراض خبرنگار خبرگزاري فارس قرار گرفت و درخواست كرد تا حداقل براي بازرسي وسايل شخصي خانم‌ها از آقايان استفاده نشود.

با پيگيري‌هاي صورت گرفته مسئول انتظامات دانشگاه اميركبير گفت: اين كارمند حراست خودسرانه دست به چنين كاري زده است و قرار نبوده وسايل همه ميهمان‌ها را بازرسي كند و به نظر مي‌رسد درست متوجه خواسته‌هاي ما نشده است و حتما با وي برخورد خواهد شد.

يكي ديگر از حواشي اين مراسم برگزاري آن در فضايي كاملا امنيتي بود، طوري كه تنها به كساني كه دعوت شده بودند اجازه ورود به سالن داده مي‌شد.

گفتني است «ديويد ساكس به دعوت وزارت خارجه» به ايران آمده و امروز ميهمان دفتر توسعه پايدار دانشگاه اميركبير بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها