کد خبر: ۳۸۱۱۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر آمريكاييها به تعهدات خود در برجام عمل نكنند و به‌اصطلاح خودشان آن را پاره كنند، مطمئن باشند ما نيز در مجلس دهم آن را آتش مي‌زنيم.

به گزارش پایگاه 598، محسن كوهكن نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران تسنيم، درباره فرمايشات رهبر انقلاب مبني بر اينكه آمريكا به تعهداتش در برجام عمل نمي‌كند و تحريمها بر ايران افزوده شده است، اظهار كرد: يكي از ويژيگيهاي منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب اين است كه به‌خوبي موضوعات را رصد و آسيب شناسي مي‌كنند. ايشان هيچ‌گاه از بيان كردن و روشن كردن رفتار تاريكخانه‌اي غرب و مشخصاً آمريكاييها ــ علي‌رغم بعضي خوش‌‌باوري برخي مسئولين ــ پرهيز نكرده و كاملاً براي ملت اين مسائل را تبيين مي‌فرمايند.

وي با ابراز اينكه هميشه رهبر معظم انقلاب با بيان كردن نكات انقلابي، طرف مقابل ــ آمريكاييها و غربيها ــ را به انفعال كشيده‌اند، گفت: در نظام جمهوري اسلامي ايران هرآنچه را رهبري معظم بيان مي‌كنند، براي ملت معيار است. وقتي ايشان براي اقتدار كشور و حق مردم خط‌كش مي‌گذارند و خطوط قرمز را مشخص مي‌كنند، همه مسئولين با هر طرز تفكري پشت سر رهبري قرار مي‌گيرند.

اين نماينده مردم در مجلس، فرمايشات رهبر معظم انقلاب را سرمايه بزرگي براي ملت دانست و تأكيد كرد: تا زماني كه مسئولين نظام گوش به فرمان رهبري معظم هستند، مطمئن باشيد كشور از آسيبهاي بيگانگان در امان است و احدي جرئت تجاوز يا گستاخي را به كشور و ملت ما ندارد.

كوهكن با اشاره به مجلس دهم و روحيه انقلابي نمايندگان، تصريح كرد: آمريكاييها فكر مي‌كردند اگر مجلس دهم شكل بگيرد روحيه انقلابي نمايندگان كمرنگ مي‌شود و با آنها كنار مي‌آيند. در همان اوايل انتخابات فهميدند كه خيالات واهي براي اين مجلس بسته بودند و اميدشان نااميد شد.

وي افزود: ملت بداند مجلس دهم نه‌تنها حساسيتش در مقابل استكبار كم نشده بلكه به‌جد دنبالش هستيم تا آمريكاييها را رسوا كرده و با صداي رسا و منطق، اعمال گستاخانه آنها را براي ملت و دنيا افشا كنيم.

نماينده مردم لنجان در مجلس درباره اينكه چرا دستگاه ديپلماسي كشور موضع آشكار و قاطعانه در برابر بدعهدي غربيها نمي‌گيرد، بيان كرد: بنده تشخيصم اين است كه وزارت امور خارجه مي‌خواهد اصل برجام به‌شكلي نشود كه دنيا فكر كند ما عقب كشيديم و نشان بدهد كه ايران پاي تعهدات خود هست، بنابراين اگر قرار شد موي برجام پاره شود اين اتفاق به‌دست خود آمريكاييها رقم بخورد.

كوهكن با خطاب قراردادن دستگاه ديپلماسي، متذكر شد: به‌هرحال وزارت امور خارجه بايد قاطعيت در كار خود داشته باشد و اگر آمريكاييها 9 شرط رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس در زمينه برجام را عمل نكنند و به‌اصطلاح خودشان آن را پاره كنند، قطعاً بدانند كه نمايندگان ملت پيرو فرمايش رهبري در صحن علني مجلس پشت تريبون با فرياد انقلابي برجام را آتش مي‌زنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها