يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۲۰۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۳ تير ۱۳۹۵
معاون پژوهشی خبرگزاری فارس گفت: برخی دولت‌های عربی با طرح خواسته‌های خود از ایران، خواهان تغییر رویکرد جمهوری اسلامی در منطقه شده بودند و از امیرعبداللهیان به عنوان یک مانع در برابر این تغییر رویکرد نام می بردند.

به گزارش پایگاه 598، سیدیاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «نسیم آنلاین»، در خصوص تغییرات اخیر در معاونت عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه گفت: محرز است که از چندی پیش اخبار مهمی در رابطه با تغییر و تحولات در حوزه معاونت آفریقایی و عربی وزارت خارجه در فضای سیاسی و رسانه ای کشور و حتی منطقه فراگیر شد، که یکی از آنها، درخواست برخی کشورهای غربی و عربی معارض انقلاب اسلامی برای برکناری شخص حسین امیر عبداللهیان از این معاونت بود.

جبرائیلی ادامه داد: این دولت ها با طرح خواسته‌های خود از ایران، خواهان تغییر رویکرد جمهوری اسلامی در منطقه شده بودند و از امیرعبداللهیان به عنوان یک مانع در برابر این تغییر رویکرد نام می بردند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس در ادامه گفتگو خود اظهار داشت: خطر جابه‌جایی سفارشی افراد و به تبع آن متأثر شدن عملکرد ما در دستگاه سیاست خارجی از سفارش‌های بیرونی مصداق بارز نفوذ است.

این کارشناس سیاسی گفت: مساله بعدی که در رابطه با جابه‌جایی آقای امیرعبداللهیان وجود داشت، این بود که دشمن مدت‌ها است می‌گوید ایران باید سیاست خود را در مورد منطقه تغییر دهد و حتی سعی کرده اجرای برجام را هم به این قضیه گره بزند؛ یعنی تلاش می کنند با پیوند زدن برجام به مسائل منطقه‌ای، به نوعی از ایران گروکشی کنند و از طریق روزنه‌هایی که در برجام وجود دارد در راستای پیش برد اهداف منطقه ای خود بهره‌برداری کنند.

سید یاسر جبرائیلی با اشاره به اقدامات وزارت خارجه برای تکرار الگوی برجام در مسائل منطقه ای گفت: برخی از اعضای دولت و وزارت خارجه اظهاراتی مبنی قابلیت تکرار الگوی برجام درباره منطقه را داشتند و مشخصا آقای عراقچی گفته‌اند که "برجام در منطقه قابل تکرار است"؛ به جای اینکه الگوی شکست خورده‌ای به نام برجام درس عبرت برای دولت شود، ابراز تمایل شدیدی را از طرف دولت برای تکرار آن در منطقه شاهدیم.

جبرائیلی با اشاره به دخالت های صریح غربی‌ها در ایران در دوران پهلوی و قاجار افزود: مدت‌ها است آن دورانی که فلان سفارتخانه ابرقدرت و قلدر غربی در این کشور به صورت سفارشی عزل و نصب انجام می‌داد به سر رسیده است، اما به نظر می‌رسد امروز کسانی سعی دارند شان کشور را به محقق کننده سفارشات نوچه‌های منطقه‌ای غربی‌ها نیز تقلیل دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
davood
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۲
۱
بسیار جای تاسف است وزارت خارجه به خود اجازه میدهد که دستورات و یاخواسته های نا بجای کشور های اروپایی ونوچه های عربی و خائنین به اسلام را اجزا میکنند و از اجرای یک طرفه بزحام عبرت نگرفته اند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
۱
۱
اینکه تابلوست.
ایشون(رییس جمهور محبوب!)تازه لطف هم کرده که منو از خونم بیرون ننداخته.ایشون سرهنگ نیستن.ایشون سردار سرلشکر هستن.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها