کد خبر: ۳۸۲۶۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
جام نیوز،ولیدبن طلال، ثروتمندترین شاهزاده سعودی که منصب رسمی در حکومت عربستان ندارد، از شاه عربستان خواست قبل از آنکه در عربستان انقلاب آغاز شود پیام انقلاب‌های عربی را درک کند.
وی افزود: با اینکه سالها در منطقه نظام سرمایه‌داری حاکم بود، پس از انقلاب‌هائی که در کشورهای عربی رخ داده، اکنون زمان بگونه‌ای پیش می‌رود که اسلام‌خواهان، حاکم خواهند شد.
اهمیت این سخن، هنگامی بیشتر آشکار می‌شود که در کنار آن، به خبری توجه نمائیم که هفته گذشته درباره آرزوهای شاه عبدالله پادشاه عربستان منتشر شد. به موجب این خبر که پایگاه‌های متعدد خبری آن را از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نقل کرده اند، شاه عربستان در یک اجلاس امنیتی و اقتصادی گفته است: "در عراق نباید هیچ شیعه‌ای حکومت کند حتی اگر شخص عادلی باشد." شاه عبدالله، که فایل صوتی او از این اجلاس موجود است و امکان انکار آن برای وی وجود ندارد، در ادامه خطاب به مسئولان امنیتی و اقتصادی حاضر در جلسه گفته است: "شما به عنوان شخصیت‌های امنیتی و کارشناس باید به وظایف خود عمل کنید.نخبگان اقتصادی نیز با شما خواهند بود و من از شما درباره ایفای نقشی پررنگ در عراق گزارش تفصیلی می‌خواهم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها