يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۳۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: غربی‌ها باید بدانند که اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بتواند علیه ایران دست به کاری بزند و اگر خدایی ناکرده دست به کاری بزند همه این کشورها به این آلوده خواهند بود و پاسخ سنگین ایران را خواهند دید.....
در عربستان سعودی سرکوب وسیع مردم در جریان است، لذا دیر یا زود سقوط حاکمان دیکتاتور در این کشور و اردن نیز اتفاق خواهد افتاد. معتقدم کمتر از دو سال در عربستان شاهد تغییرات عظیم خواهیم بود.

به گزارش البرز نیوز، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که در برنامه "دیروز، امروز، فردا "سخن می‌گفت در سخنانی اظهار داشت: کسانی مثل مرحوم بازرگان بودند که گمان می‌کردند مردم به دلیل به ستوه آمدن از دست شاه دست به انقلاب زدند. اما انقلاب اسلامی یک تجربه عظیم بود که با انقلاب مردم ایران کلید خورد و آن این بود که ما یک نظام مدنی سیاسی بر اساس فکر اسلامی در جهان بنا کنیم.

 لاریجانی ادامه داد: بهترین کسی که ابعاد انقلاب اسلامی ایران را می‌دانست خود حضرت امام (ره) بود. این تجربه بزرگی بود که باعث شد دنیای غرب دچار کابوس بزرگ شود و آن کابوس امروز در منطقه خاورمیانه محقق شده است.

 وی در ادامه سخنان خود به وقایع بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: شتاب این تحولات بسیار بیشتر از انتظار است. هیچ کس نباید گمان کند که مثلا مسئله مصر باید یک شبه تمام شود. سقوط دیکتاتورهای منطقه و سقوط‌های دیگری که در انتظار دیکتاتورها در منطقه خلیج فارس است بسیار مهم است. اما سقوط نظام دیکتاتوری مصر از سایر مسائل مهم‌تر است. چرا که دولت مصر بزرگترین متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که گفت برخی‌ها اصرار دارند که این بیداری‌ها انسانی است، گفت: بیداری اسلامی یعنی ملت مسلمانی قیام کند تا بخواهد اسلام را در جامعه خود پیاده کند.

وی گفت: بیداری انسانی در بهترین حالت یک موضوع مشکک است. این اصطلاح در ابتدای قرن 17 میلادی مطرح شد که سعادت را در منشاء انسانی می‌دانست. لذا واژه بیداری انسانی در بهترین حالت یک مسئله مشکک است. عباراتی مانند عشق، محبت، با هم خوب باشیم، همدیگر را اذیت نکنیم. اینها در مقابل عقلانیت وسیع اسلامی که دارای چفت و بست منطقی است ناکارآمد است. چرا که امروز شاهد هستیم که به اسم انسانیت دنیا را پاره پاره کرده‌اند. بنابراین معلوم می‌شود که کلمه انسان یک کلمه مشکک و از مد افتاده است. آنچه که امروز مدرن است این است که یک نظام سیاسی مدنی بر اساس اسلام داشته باشیم که یک نظام مدرن است.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: بحث‌های انسان محور از لحاظ مفهومی با بیداری اسلامی قابل مقایسه نیست و قابل تعابیر بسیار عجیب و غریب است.

لاریجانی با بیان اینکه باید روشن‌تر صحبت کنیم، گفت: برخی فکر می‌کنند که این وقایع اخیر که در منطقه رخ می‌دهد به دست آمریکا است و لذا معتقدند که خیلی نباید از آن ذوق زده شد. ولی معتقدم شرایط امروز بزرگترین فرصت برای صدور پیام انقلاب اسلامی به وجود آمده است که نباید حتی یک لحظه را نیز از دست بدهیم. چرا که مسئولیت داریم که جهان اسلام را کمک کنیم.
 
چرا رهبرانقلاب رسما گفت ما از حزب‌الله و حماس حمایت کردیم؟

وی در ادامه به اظهار نظر صریح رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر دخالت در کمک به حزب الله لبنان و غزه اشاره کرد و گفت: پیام این اظهار نظر صریح رهبر معظم انقلاب روشن است دنیا باید از این مسئله تهدید بازی دست بردارد. امروز تهدید یک بازی بچگانه است چرا که اسرائیل بسیار کوچک‌تر از آن است که ایران را تهدید کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: غربی‌ها باید بدانند که اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بتواند علیه ایران دست به کاری بزند و اگر خدایی ناکرده دست به کاری بزند همه این کشورها به این آلوده خواهند بود و پاسخ سنگین ایران را خواهند دید.

لاریجانی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ما بخواهیم در جایی دخالت کنیم پیروزمندانه دخالت می‌کنیم. دخالت‌های ما دخالت‌های بدون حساب نیست و اگر زمینه در جایی آماده باشد و اگر ما بخواهیم بر اساس اصول خود کاری کنیم به خوبی بلد هستیم نقش خود را ایفا کنیم.

 امام فرمودند بند ششم دست نخورده بماند

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به پیام امام(ره) به گورباچف اشاره کرد و اظهار داشت: این پیام در زمانی نوشته شد که آثار شکافته شدن و از هم پاشیدگی در سیستم امپراتوری عظیم مارکسیسم پیدا شد بود. یک روز بعدازظهر حاج‌ احمدآقا با من تماس گرفتند و فرمودند که امام چنین تصمیمی را گرفته‌اند و امام متنی را تهیه کرده‌اند اینکه شما ۲۴ ساعت روی آن کار کنید و اگر نکته‌ای دارد برگردانید تا امام کارهایش را انجام دهد.

 وی ادامه داد: طبیعتاً من در ابتدا خدمت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن زمان ایشان رئیس جمهور بودند رفتم که ایشان در جریان موضوع بودند. لذا بعد از حدود ۱۳ ، ۱۴ ساعت کار ۶ مطلب را پیشنهاد کردم  که ۵ مطلب آن در امور دیپلماتیک بود و یکی از آنها مبحث محتوایی بود. در این مطلب حضرت امام بسیار قاطعانه فرموده بودند که صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم به گوش می‌رسد.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه یادآور شد: من خدمت حضرت امام عرض کردم که موضوع ششم به این صراحت نباشد. نکاتی که به ذهن حضرت امام(ره) رسیده بود، من متوجه نبودم. که حضرت امام پیشنهادهای من را در خصوص ۵ بند دیگر پذیرفتند اما فرمودند بند ششم دست نخورده بماند و فرمودند که این نکته‌ای است که من نسبت به آن اعتقاد کامل دارم.

 لاریجانی متذکر شد: بعد از بردن نامه و بازگشتن از سفر خدمت امام رسیدم و هنوز ننشسته بودم که امام پرسیدند آن مسئله چه شد و من خدمت ایشان عرض کردم که من هم دیگر یقین دارم و به این قطعیت رسیدم که مارکسیسم سقوط خواهد کرد که امام فرمودند چطور عرض کردم به این دلیل که گورباچف در واکنش به تهاجمات بسیار سریع شما حداقل انتظار می‌رفت که کمی عصبانی شود اما او این بیانات شما را رد نکرد و برخی اوقات من احساس کردم که شما در حقیقت حرف دل او را زده‌اید.

 وی  خاطرنشان کرد: حربه ما حرف حق ماست و این بزرگترین سرمایه ماست بنابراین کسی اگر فکر کند فاصله گرفتن ما از اسلام ما را در دنیا مطرح می‌کند یک خبط عظیم مرتکب شده است. این اسلام است که ما را در دنیا مطرح می‌کند و پیام ما را جهانی کرده است. آمریکا چنان سیلی خواهد خورد که در تاریخ بی‌سابقه است، بنابراین من بعید می‌دانم که رهبران آمریکا اینقدر بچه باشند که این خبط بزرگ را نسبت به ایران مرتکب شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه و در پاسخ به سؤال بیننده‌ای در خصوص وضعیت اردن گفت: مردم در اردن خواهان تغییر در نظام سیاسی‌شان هستند که این کاملاً مشهود است. مردم اردن در خیابان‌ هستند و تظاهرات عظیم دارند و اتفاقاً ماهیت تظاهرات و آنجا کاملاً ماهیت اسلامی دارد.

 خاطره‌ای از گل آقا

لاریجانی همچنین در خصوص عربستان گفت: در عربستان سعودی سرکوب وسیع مردم در جریان است، لذا دیر یا زود سقوط حاکمان دیکتاتور در این دو کشور نیز اتفاق خواهد افتاد،من  معتقدم کمتر از دو سال در عربستان شاهد تغییرات عظیم خواهیم بود.
 
وی به طنز افزود: مرحوم گل‌آقا می‌گفت پیش‌بینی‌های لاریجانی به جز مواردی که غلطی است بقیه‌اش درست است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها