أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۳۵۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۴ تير ۱۳۹۵
موضوع ناهنجاری در پوشش منحصر در ضعف نظارت و مدیریت مسئولین فرهنگی نیست. چون دقیقاً نقطه قوت دشمن در ترویج فساد با نقطه ضعف ما در مدیریت این یک موضوع خاص متفق شده است و اگر اراده جدی در این حوزه صورت نگیرد ضربه‌های سنگینی از خاص همین موضوع خواهیم خورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پارس، در هر جامعه‌ای پوشش ظاهری مردم از گویاترین نشانه‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی به شمار می‌رود. طبیعی است اگر هر کشوری متناسب با هنجارهای مذهبی و فرهنگی اصیل خود چهارچوبی داشته باشد و قوانینی را در این موضوع وضع کند و روی آن سختگیر باشد. چون حفظ هنجارهای اجتماعی از اصلی‌ترین وظایف قانون‌گذاران و مجریان قانون به شمار می‌رود.

با توجه به تفکرات و فرهنگ‌های مختلف دنیا می‌بینیم که برخی کشورهای مدعی آزادی اتفاقاً چقدر در این زمینه قانونمند رفتار می‌کنند و چقدر بر چهارچوب‌های خود پافشاری دارند تا جایی که با تأکید روی نبودن حجاب اسلامی و ایجاد محدودیت‌های مختلف عرصه را بر مسلمانان تنگ می‌کنند. چه بسیار دانشجویانی که به جرم پوشش اسلامی اخراج شده‌اند یا تحقیر و تحدید می‌شوند به این دلیل که آن کشور بودن حجاب اسلامی را یک ناهنجاری می‌داند.

به دلیل اهمیت خاص این موضوع واضح است که دشمن توجه ویژه‌ای روی پوشش زنان در کشور ما نموده و از هیچ اقدامی برای ترویج بد حجابی دریغ نمی‌کند. درواقع مسأله مد و لباس که اکثراً از طرف کمپانی‌های بزرگ تولید پوشاک مدیریت می‌شود اغلب هدف اولشان اهداف تجاری و اقتصادی است و در درجه دوم موضوع فرهنگی به شمار می‌رود. اما با سیاست گذاری سیاست مداران غربی و دشمنان تفکر اصیل جمهوری اسلامی این مسأله در کشور ما با هدف صرفاً فرهنگی مدیریت می‌شود و هدفشان صرفاً ایجاد ناهنجاری است و در ضمن آن باز کردن دایره هنجارها!

مانتوهای پشت نویسی شده

چنان که مشهود است در فضای ولنگاری موجود در این زمینه که نه از طرف مردم و نه از طرف مسئولین اقدامی جدی و مؤثر در زمینه حفظ هنجارهای اسلامی در حوزه پوشش صورت نمی‌گیرد، مخالفین سوءاستفاده را به اوج رسانده‌اند و هر طور که می‌توانند از هر موقعیتی برای بازتر کردن پوشش عمومی مردم به‌خصوص بانوان استفاده می‌کنند. حقیقتاً جای تعجب است که مسئولین با این موضوع مواجه‌اند و اقداماتشان اغلب فرمایشی و گزارشی است.

به عنوان مثال اینکه برخورد جدی با ولنگاری در سینِما که حقیقتاً یکی از اصلی‌ترین مراکز الگو سازی برای پوشش به شمار می‌رود نمی‌شو. یا اینکه نظارت جدی روی فضای مجازی و انتشار عمومی تصاویر افراد شهیر که قابلیت الگو شدن برای مردم را دارند وجود ندارد گواه بر این ولنگاری است. در حالی که اصلی‌ترین ابزار دشمنان ما برای ترویج بد حجابی همین رسانه‌هاست. واقعاً تأسف برانگیز است که با وجود ضعف شدید در در اختیار داشتن این ابزار، چه بسا از همین مختصر هم در جهت خود زنی فرهنگی استفاده می‌شود و آگاهانه یا ناآگاهانه فساد در پوشش اسلامی از این طرق ترویج می‌شود. خصوصاً که با اعطای مجوز از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأثیر این فساد به مراتب قدرتمندتر از امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی می‌شود!


موضوع ناهنجاری در پوشش منحصر در ضعف نظارت و مدیریت مسئولین فرهنگی نیست. چون دقیقاً نقطه قوت دشمن در ترویج فساد با نقطه ضعف ما در مدیریت این یک موضوع خاص متفق شده است و اگر اراده جدی در این حوزه صورت نگیرد ضربه‌های سنگینی از خاص همین موضوع خواهیم خورد.

سبک پیشروی متهاجمین فرهنگی در موضوع حجاب آن ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید به مرگ می‌گیرند تا به تب راضی شویم!

آن‌ها چه از لحاظ تخریب ایدئولوژیک پوشش اسلامی و چه از لحاظ الگو سازی و در مسیر هنجار شکنی از هیچ اقدامی فرو گزار نمی‌کنند. مسأله مد لباس در ایران خصوصاً در پایتخت کاملاً در جهت شکستن حریم‌ها صورت می‌گیرد. از نفی چادر تا ترویج مانتوهای کوتاه و پله پله پیش رفتن تا امروز که متأسفانه شاهد وضع نا به سامانی هستیم که داد همه را در آورده تا جایی که برخی زنان اگر کشف حجاب کنند کمتر جلب توجه می‌کنند تا این وضع پوشش که از لباس تنها برای قاب گرفتن و قالب گرفتن بدن یا زینت‌ها استفاده می‌کنند و انگار فراموششان شده است که رسالت لباس پوشاندن است!

مسأله خاصی که لازم است در این موضوع به آن توجه داده شود تذکر به برخی وظایف است از جمله اینکه اگر قرار است مسئولین تأثیر گذارد اقدامی صورت بدهند باید پیشاپیش برای مرحله بعدی که دشمن در نظر دارد برنامه داشته باشند.

موردی که امروزه درحال فراگیر شدن است و واقعاً تأسف برانگیز است موضوع مانتوهای پشت نویسی شده است که کنترل این وضع اقدام به‌موقع می‌طلبد متأسفانه نوعی از مانتوها در حال مد شدن است که شعارهای اغلب مستهجن و با مفاهیم بسیار سخیف به زبان انگلیسی پشت آن نوشته شده است یا طراحی‌هایی که جز جلب توجه چشمان ناپاک هیچ هدف دیگری برایشان متصور نیست! البته این معضل مدت‌هاست در مورد تی شرت های مردانه وجود دارد که با طرح‌هایی که ترویج نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری یا گروه‌های خاصی که مروج تفکرات ضد دینی‌اند یا تبلیغ پرچم کشورهایی که همه‌جوره با ما دشمن‌اند یا شعارهایی که پیام‌های ضد ارزشی دارد اساس نجابت و اصالت ایرانی اسلامی جوانان ما را نشانه گرفته‌اند.

تأثیر گذاری و جلب توجه در مورد مانتوهای زنانه به مراتب بالاتر از تی‌شرت های مردانه است و عدم پیگیری این موضوع می‌تواند آینده‌ای خراب به همراه داشته باشد از این جهت که عادی شدن مانتوهای طرح دار و نوشته دار باب جدیدی را در ناهنجاری اجتماعی در زمینه پوشش باز می‌کند که جمع کردن آن به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این دسته از مانتوها می‌تواند به اندازه یک تظاهرات بزرگ در جهت شکستن حریم‌ها کار کند.

تظاهراتی با پلاکاردهای سخیف و توهین آمیز!

همچنان که دولت و مسئولین هرگز اجازه تظاهرات به گروه‌های ضد فرهنگی نمی‌دهد و اگر آن دسته افراد چنین نیتی داشته باشند با آن‌ها برخورد جدی می‌شود لازم است این مورد را هم به همان چشم ببینند و با اقدام هوشمندانه بدون ایجاد حساسیت خاص روی این موضوع آن را کنترل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
۰
۰
شما که بلدید برید تو خیابون بریزید جلو زن و دختر مردم رو بگیرید. شجاعت شما فقد برا همین کاراس دیگه. عرضه دستگیر کردن دزدا و مال مردم خورا رو که ندارین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها