کد خبر: ۳۸۵۲۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۸ تير ۱۳۹۵
رئيس جمهور سوريه ضمن تقدير از تلاشهاي ايران و حزب الله در نبرد اين كشور تأكيد كرد كه درگيري در خاك سوريه جاي هيچ چانه زني را باقي نمي‌گذارد و با گروههاي مسلحي كه طرفهاي خارجي آنها را مديريت مي‌كنند فقط با ارتش مي‌توان مقابله كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بشار اسد رئيس جمهور سوريه اظهار داشت اقدامات ارتش اين كشور و نيروهاي همپيمان آن در ميادين نبرد مهمترين تأثير را در ترسيم آينده سوريه خواهد داشت.

اسد در استقبال يك هيئت از «الجبهة العربية التقدمية» به رياست «نجاح واكيم» رئيس جنبش «الشعب» لبنان تأكيد كرد كه دمشق از گفت‌وگوهاي سياسي كه سازمان ملل ناظر بر آن است غايب نخواهد شد ولي در عين حال به روي آن حساب باز نمي‌كند.

اعضاي اين هيئت نيز نسبت به پيروزي حتمي سوريه در اين نبرد و بازگشت اين كشور به عنوان «سر نيزه» به پاخيزي ملل عرب ابراز اطمينان و تصريح كردند كه اگر ايستادگي ملت سوريه در اين جنگ نبود منطقه وضعيت ديگري داشت.

رئيس جمهور سوريه در اين ديدار اعلام كرد: درگيري در خاك سوريه جاي هيچ چانه زني را باقي نمي‌گذارد و با گروههاي مسلحي كه طرفهاي خارجي آنها را مديريت مي‌كنند فقط با ارتش مي‌توان مقابله كرد.

سپاسگزاري از جانفشاني‌هاي ايران و حزب الله در جنگ سوريه

وي با اشاره به فعاليت مداوم اتاق عمليات ارتش سوريه، ايران، حزب الله و سوريه و همكاري سياسي، ديپلماسي، نظامي و امنيتي بار ديگر از جانفشاني‌هاي ايران و حزب الله در اين جنگ بسيار سپاسگزاري كرد.

روزنامه «الاخبار» لبنان درباره جزئيات اين ديدار گزارش داد كه اسد پيش بيني كرده است كه نيروهاي نظامي حاضر در حلب محاصره مناطق شرقي اين شهر را محاصره و در ريفهاي دمشق، حمص و ساير مناطق نيز پيشروي خواهند داشت.

رئيس جمهور سوريه ادامه داد: گفت‌وگوهاي سياسي جاري در خارج از سوريه راه حلي را [براي بحران] در پي ندارد، بلكه بر عكس هر روز نشان مي‌دهد طرفهاي ديگري كه به مذاكره مي آيند حتي نماينده خودشان نيستند... گروههايي كه در پس اين افراد قرار دارند، به آنان اجازه نمي‌دهند كه با هيئت دولتي سوريه مستقيما ديدار كنند.

اردوغان از كودتاي تركيه براي نابودي مخالفانش استفاده مي‌كند

وي درباره رخدادهاي تركيه نيز اظهار داشت: تصوير رخدادهاي تركيه در دو روز گذشته هنوز واضح نيست. همه در حال گمانه‌زني درباره پشت پرده رخدادها هستند، و اين احتمال هم وجود دارد كه شخص رئيس جمهور تركيه قصد داشته باشد از اين رخدادها براي از بين بردن معارضانش در داخل نهادهاي نظامي، قضايي و سياسي در تركيه بهره ببرد.

صبر روسيه به خاطر تأخير آمريكا سرآمده است

اسد درباره غرب نيز گفت: بي اعتمادي به غرب فقط به خاطر مداخله آنها در حمايت از تروريسم نيست، بلكه مربوط به تجربه روسيا با طرف آمريكايي است؛ چرا كه آمريكاييها به هيچ وجه به توافقات خود با روسيه پايبند نيستند... از اين روي صبر سران روسيه در قبال تأخير آمريكا به پايان رسيده است و اين فضا بار ديگر ثابت مي‌كند كه راه حل [بحران سوريه] فقط از طريق كار در ميدان [نبرد] است.

اسد: دمشق با شماري از كشورهاي غربي ارتباط غير علني دارد

رئيس جمهور سوريه با اشاره به اينكه دمشق ارتباط غير علني با شماري از كشورهاي غربي دارد، تأكيد كرد: اين كشورها مي‌خواهند كه ارتباطات فقط منحصر به بعد امنيتي باشد. زماني كه با آنها مسئله روابط دو جانبه را مطرح مي‌كنم فقط ابراز تمايل مي‌كنند كه دفترهاي امنيتي خود را در مشق افتتاح كند... مسئله‌اي كه دمشق با آن مخالف است.

ارتباط مخفيانه كشورهاي و گروههاي عربي با دمشق به خاطر ترس از آمريكا و عربستان

وي با اعلام اينكه دمشق به كشورهاي غربي اعلام كرده است كه فقط نمايندگي ديپلماتيك روشن و روابط عادي را مي‌پذيرد، درباره كشورهاي منطقه نيز خاطر نشان كرد: حيدر العبادي نخست وزير عراق با جديت با سوريه همكاري مي‌كند... شمار زيادي از كشورها و گروههاي عربي به صورت مخفيانه با ما ارتباط دارند. آنان صراحتا مي‌گويند كه اگر مواضع متفاوتي در قبال رخدادهاي سوريه داشته باشند از خشم آمريكا و عربستان مي‌ترسند.

اسد در پايان تأكيد كرد، كابينه كنوني به كار خود در پرونده آتشي ملي ادامه مي‌دهد. دولت با گروههاي تروريستي با آگاهي كامل برخورد مي‌كند. در واقع هيچ تفاوتي ميان داعش و جبهه النصره با ساير گروههاي مسلح حاضر در سوريه وجود ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها