کد خبر: ۳۸۵۷۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۳۱ تير ۱۳۹۵
نماينده مقام معظم رهبري در كشورهاي جنوب شرق آسيا گفت: كشتار مردم بي‌گناه كشمير يك فاجعه سياه تاريخ است و دولت جمهوري اسلامي بايد نسبت به اين فاجعه واكنش صريح نشان دهد و عواقب آن را به دولت هند گوشزد كند.

به گزارش پایگاه 598، آيت‌الله سيد محمدنقي شاهرخي نماينده مقام معظم رهبري در كشورهاي جنوب شرق آسيا و نماينده سابق مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران تسنيم «پويا»، درباره كشتار بي‌رحمانه مسلمانان كشمير به‌دست ارتش هند، اظهار كرد: كشمير تنها استان در كشور هند است كه اكثريت مردم آن مسلمان هستند. اين مردم در طول ساليان گذشته بارها به بهانه‌هاي مختلف مورد ظلم واقع شده و خسارات جاني و مالي فراواني را متحمل مي‌شوند. پليس هند در سالهاي گذشته نيز برخوردهاي غيرانساني و وحشيانه‌اي با مردم اين منطقه داشته است.

آيت‌الله شاهرخي با بيان اينكه كشتار مردم مسلمان و بي‌گناه كشمير يك فاجعه سياه تاريخي است كه توسط حكومت هند رقم خورده، تصريح كرد: امت مسلمان بايد در قبال اين كشتار سكوت نكند و با هر وسيله ممكن به كمك اين مظلومين بشتابد. خداوند در سوره نساء خطاب به مسلمانان مي‌فرمايد: «وَ ما لَكُمْ لاتُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ...». بنابراين همه بايد در حد توان خود به اين مظلومان كمك كنند و اين تكليف الهي است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه دولت جمهوري اسلامي چه اقداماتي بايد انجام دهد، گفت: دولت جمهوري اسلامي بايد ضمن موضع‌گيري صريح به اين فاجعه، عواقب آن را براي دولت هند روشن كند، بايد تأثير اين رفتارهاي وحشيانه را بر روابط كشورهاي منطقه از جمله ايران با دولت هند گوشزد نمايد.

نماينده رهبر معظم انقلاب در كشورهاي جنوب شرق آسيا با ابراز "با طلاب و علماي كشورهاي آن منطقه به‌ويژه هند و بنگلادش مسائل را بررسي و پيگيري مي‌كنيم"، متذكر شد: در دنياي امروز يكي از تأثيرگذارترين راهكارها براي مقابله با چنين ظلمهايي، اطلاع رساني گسترده در رسانه‌ها و شبكه‌هاي مختلف و آگاه كردن دنيا از وقوع اين جنايات و نشان دادن اين مظلوميتها است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها