کد خبر: ۳۸۷۱۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
رئيس كانون سراسري انبوه‌سازي مسكن و ساختمان ايران با بيان اينكه طرح مسكن قسطي شروع شده است،گفت: به تازگي انبوه‌سازان پيشنهادي به دولت و بانك مركزي ارائه كردند كه بانك‌ها تا سقف 150ميليون تومان و قابل انتقال به خريدار تسهيلات اعطا خواهند كرد.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جمشيد برزگر با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: طرح فروش مسكن قسطي پس از امضاي تفاهمنامه با بانك مسكن جنبه عملياتي پيدا كرده و اين بانك اين طرح را به شعب خود ابلاغ كرده است.

وي با اشاره به اينكه در اين طرح تسهيلات پرداخت نمي‌شود بلكه بانك ضمانت بازپرداخت اقساط از سوي خريداران مسكن را در دستور كار خود قرار مي‌دهد، گفت: بانك مسكن با اجراي اين طرح نرخ كارمزد 2.3 درصدي را دريافت مي‌كند.

برزگر با بيان اينكه در راستاي اين طرح با دو بانك دولتي ديگر نيز به توافق رسيديم كه فروش اقساطي مسكن عملياتي شود،گفت: تا زماني كه نتايج اين جلسات به نتيجه نرسد آن را اعلام مي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه انبوه‌سازان 250 هزار واحد مسكوني در كل كشور دارند و تاكنون نيز چندين واحد مسكوني به فروش رفته است،گفت: در طرح جديد انبوه‌سازان زير قيمت اقدام به فروش واحدهاي مسكوني خود كرده‌اند.

برزگر همچنين از رونمايي از سامانه جامع فروش قسطي مسكن در هفته آينده خبر داد و گفت: سامانه‌اي طراحي كرده‌ايم كه هفته آينده از آن رونمايي خواهد شد و در آن فايل تمام واحدهاي مسكوني آماده براي فروش  بارگذاري خواهد شد.

وي همچنين از پيشنهاد جديدي به دولت و بانك مركزي خبر داد و گفت: در پيشنهاد جديد خود به دولت اعلام كرده‌ايم كه بانك مركزي 150 ميليون تومان تسهيلات قابل انتقال به خريداران با نرخ سود 12 درصد پرداخت كند. به همين دليل در رايزني‌ها كه با نمايندگان مجلس صورت گرفته است اميدواريم دولت با اين پيشنهاد موافقت كند تا زودتر از موعد پيش‌بيني شده وارد رونق مسكن شويم.

به گفته وي هنوز رونق مشهودي در بازار مسكن ديده نشده است. اميدواريم با تصويب اين پيشنهاد و پرداخت  تسهيلات تا سقف 60 درصد قيمت يك واحد مسكوني رونق به بازار مسكن بازگردد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها