کد خبر: ۳۸۷۳۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
انتقاد دکتر سلیمانی به تازه برداشت های نجومی مدیران در گفت‌وگو با ۵۹۸:
وزیر ارتباطات دولت نهم افزود: چرا یک نفر باید به کررات سفرهای خارجی انجام دهد و روزی 250 دلار حق ماموریت دریافت کند. هزینه ها و پول هتل و خوراک که توسط دولت پرداخت می شود پس این حق ماموریت دیگر چیست؟
دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه 598 در خصوص برخورد دولت با صاحبان فیش های حقوقی نجومی اظهار داشت: آقای روحانی قول داده است لیست افرادی که حقوق های نامتعارف گرفته و تخلف کرده اند را منتشر کند ولی الان بیش از یک ماه گذشته و هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است. دولت باید برای حرف رئیس جمهور احترام قائل باشد و وقتی قولی به مردم داده می شود باید عملی شود که هنوز این اتفاق صورت نگرفته است و مردم منتظر هستند که پرونده این افراد به دادگاه رفته و مجازات صورت گیرد.


 وی افزود: پرونده این افراد باید به دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان ارسال شود. در نهاد ریاست جمهوری این هیئت وجود دارد و این هیئت باید دخالت کند و دادگاه این افراد را برگزار کند. در اقدام بعدی دولت باید لیست این افراد را به داداگاه و دادگستری ارائه دهد و همچنین مبالغی که باید به بیت المال بازگردانده شود را مشخص کرده و به صورت شفاف اعلام نمایند.

دکتر سلیمانی ادامه داد: سازمان حسابرسی زیر نظر وزارت اقتصاد می باشد و هر مبلغ پرداختی در شرکت های دولتی، خصوصی و عمومی را باید بررسی و حسابرسی کنند. با افشای فیش های حقوقی مشخص شد که در این سازمان ها حسابرسی انجام نشده است. باید مشخص شود رئیس سازمان حسابرسی کیست و اورا بیدار کرد و حسابرس های متخلف هم باید به دادگاه کشانده شوند.

نماینده اسبق مردم تهران بیان داشت: باید مشخص شود که چرا در حسابرسی های ماهانه و سالانه خود به این پرداخت های نامتعارف رسیدگی نکرده اند. آیا زیر میزی و یا تبانی بوده است که به این موضوع رسیدگی نشده است؟

وی ادامه داد: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هم باید هر چه سریعتر نتایج بررسی خود را به مردم اعلام کنند. دولت به بخشنامه و حرف و شعار نباید بسنده کند همانطور که آقای روحانی نیز اذعان داشتند که با حرف و شعار نمی شود کشور را اداره کرد. تعداد افرادی که تا کنون برکنار شده اند به تعداد انگشتان یک دست هم نیست در صورتیکه افرادی که حقوق های نامتعارف گرفتند بسیار بیشتر است.

وزیر ارتباطات دولت نهم گفت: برخی حرف از چندهزار نفر کرده اند و برخی دیگر از 950 نفر سخن گفته اند و خود رئیس جمهور هم صحبت از 300 نفر به میان آورده است. سرنوشت این 300 نفر چه شده است؟ آیا این افراد عزل شده اند؟ دولت تا کنون به غیر از عزل چند نفر به تعداد انگشتان یک دست کار دیگری انجام نداده است و اگر انجام داده به اطلاع مردم نرسیده است .

سلیمانی افزود: به نظر می رسد دولت باید اراده ای قوی در این خصوص به کار گیرد و مردم منتظر هستند که نتایج پیگیری ها را مشاهده کنند و همچنین باید حق های نا حق را حذف کند. پاداش با حقوق فرق دارد و باید مشخص شود که مدیران بانک ها و بیمه از چه طریقی این پاداش های چند ده میلیونی را گرفته اند و این در حالی است که هنوز پرونده این موضوع باز نشده است.

ایشان تصریح کردند: چرا یک نفر باید به کررات سفرهای خارجی انجام دهد و روزی 250 دلار حق ماموریت دریافت کند. هزینه ها و پول هتل و خوراک که توسط دولت پرداخت می شود پس این حق ماموریت دیگر چیست؟ این حق ها باید شفاف شود و حذف شوند در صورتیکه این موارد حق نیست و مبلغی است که خودشان به نا حق تصویب کرده اند.

دکتر سلیمانی با تشبیه برخی سازمان ها به ماهی اظهار داشت: نظر می رسد که این ماهی بدنه سالمی دارد اما از سر گندیده شده است. کارمندان این سازمان ها با حقوق کم زحمت می کشند ولی در راس این سازمان ها فساد ریشه دوانیده است.

وی در خصوص اتهامات وارده به حسین فریدون گفت: آقای روحانی فرمودند که با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام و باید به اتهاماتی که به برادرش وارد است رسیدگی نماید تا حاشیه امنی برای فردی ایجاد نشود. دادگاه هم باید زودتر وارد عمل شود و به اتهامات ایشان رسیدگی کند.

نماینده اسبق مردم تهران در خصوص حقوق خود در زمان دولت نهم باین داشت: در زمانی که ما وزیر دولت نهم بودیم به شهرهای مختلف سفر می کردیم و یک ریال هم حق ماموریت نگرفته ایم زیرا وظیفه ما سرکشی به شهرهای مختلف بوده است و حق ماموریت معنی ندارد. حق ماموریت برای زمانی است که هزینه ها برعهده خود شخص باشد ولی وقتی هزینه ها را دولت پرداخت می کند، حق ماموریت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دولت نهم مشهور بود که اعضا بین 18 تا 22 ساعت کار می کنند و حق ماموریت و مدیریت دریافت نمی شد ولی اکنون متاسفانه خبر می رسد که فردی برای حضور در یک جلسه حدود 2 میلیون تومان دریافت کرده است. این اتفاقات ظلم به بیت المال است و خلاف قاونون و شرع می باشد.

ایشان در خصوص علت عدم رسیدگی جدی دولت به موضوع فیش های حقوقی گفت: این مسئله دامن مدیران زیادی را گرفته است برای مثال شنیده ایم که رئیس دانشگاهی علاوه بر حق مدیریت حدود 20 ساعت حق التدریس می گیرد در صورتی که تدریسی انجام نداده است! این اتفاقات اسفناک است و این حق ها در این دولت به وجود آمده است و میتوان گفت که این حق ها من در آوردی است و اگر دولت بخواهد با این موضوع برخورد نمایند طیف گسترده ای از مدیران را شامل خواهد شد. باید به این موضوعات رسیدگی شود تا مشخص شود که تنها 300 نفر این مشکل را دارند و یا تعداد این افراد بیشتر می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها