کد خبر: ۳۸۷۵۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
يك وب‌سايت آمريكايي اعلام كرد كه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر نيروهاي آمريكايي در افغانستان و عراق از روش‌هاي شكنجه رژيم صهيونيستي استفاده مي‌كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، وب‌سايت «آمريكن فري پرس» در گزارشي اعلام كرد كه گروههاي صهيونيستي برنامه دارند تا پليس‌هاي آمريكايي را تبديل به قاتلان آموزش ديده كنند.

در اين گزارش آمده است كه در دهه‌هاي اخير اجراي قانون در آمريكا تغيير كرده است. در سال 2007 ميلادي، «ميشل چرتوف» وزير وقت امنيت داخلي آمريكا كه اسرائيلي ــ آمريكايي است، دستور همكاري رژيم اسرائيل ــ آمريكا در زمينه آموزش نيروها و مبارزه عليه تروريسم را داد.

«بلومنتال» نويسنده، روزنامه‌نگار و خبرنگار آمريكايي به‌نقل از «كارن گرينبرگ» مدير مدرسه قانون امنيت ملي فوردهام گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر، روش شكنجه نيروهاي آمريكايي در افغانستان و عراق روش اسرائيلي بود. از آموزش‌هاي صهيونيستي زيان‌هاي زيادي را متحمل شده‌ايم و در حال حاضر اين خشونت را به  ساختار زندگي روزانه آمريكايي‌ها گسترش مي‌‌دهيم.

در اوايل سال جاري ميلادي بود كه وزارت دفاع آمريكا 198 عكس از زندانيان شكنجه شده در زندان‌هاي افغانستان و عراق را از سال 2002 تا 2006 ميلادي منتشر كرد كه بيانگر زخم، درد و رنج زندانيان بود.

اين تصاوير تحت قانون آزادي دستيابي به اطلاعات توسط اتحاديه آزاديهاي مدني آمريكا منتشر شده بود.

دولت آمريكا بر اين باور بود كه انتشار اين تصاوير احتمال حمله به نيروهاي آمريكايي را افزايش مي‌دهد.

كنگره آمريكا در سال 2009 ميلادي قانوني را تصويب كرد كه به واشنگتن اجازه حفظ عكس‌هاي مخفي را در صورتي مي‌دهد كه دولت انتشار آنها را براي شهروندان آمريكا خطرناك بداند.

«ميل كاگين» سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا در واكنش به انتشار اين عكس‌ها گفت كه آنها متعلق به دوران گذشته تاريخ آمريكا هستند.

وزارت دفاع آمريكا گفت كه اين تصاوير پس از تحقيق در مورد 56 پرونده بدرفتاري نظاميان آمريكايي عليه زندانيان به دست آمده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها