کد خبر: ۳۹۰۹۷
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واكنش به سخنان امروز'علی لاریجانی' رییس مجلس گفت: بنده در خصوص لایحه بودجه سرسری صحبت نكردم.

به گزارش سرویس پارلمان 598 به نقل از خبرگزاری ایرنا 'مهدی كوچك زاده' در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذكری خواستار كاهش زمان بررسی لایحه بودجه 1391 در كمیسیون های تخصصی و كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی شد.

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این سخنان كوچك زاده اظهارداشت كه با توجه به سوابق گذشته، بررسی لایحه بودجه سال آتی در كمیسیون تلفیق، كش و قوس های فراوانی خواهد داشت، ما نیز باید تلاش كنیم تا پایان سال این لایحه در مجلس بررسی شود ولی نمی توان آن را سرسری یا بی توجه رسیدگی كرد.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم همین طوری لایحه بودجه را بدون توجه بررسی كنیم

این اظهارات لاریجانی موجب شد تا كوچك زاده باردیگر در جلسه علنی امروز مجلس تذكر دهد.

محمد رضا باهنر نایب رییس اول مجلس كه در این هنگام ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در هنگام تذكر كوچك زاده مشغول صحبت با دیگر نمایندگان بود كه كوچك زاده انتقاد كرد و گفت: آقای باهنر چرا در موقع سخنرانی من صحبت می كنید'.

كوچك زاده به سخنان صبح امروز لاریجانی درمورد رسیدگی به لایحه بودجه 91 انتقاد كرد و گفت : در ابتدای جلسه آقای رییس در پاسخ به تذكر بنده گفت كه نمی توانیم بودجه را سرسری بررسی كنیم.

وی افزود: تذكر بنده با استناد به ماده 77 آیین نامه داخلی مجلس بود كه در این ماده، مجلس 30 روز از زمان چاپ لایجه بودجه سنواتی تا رسیدگی به فرصت دارد.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان كرد:لایحه بودجه 91 ، 16 بهمن ماه در مجلس چاپ شد و 30 روز بعد از آن 16 اسفند ماه می شود و از این رو مجلس می تواند لایحه بودجه را در اسفند ماه رسیدگی كند و حرف من سرسری نبود.

باهنر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به كوچك زاده گفت: برداشت ما 30 روز كاری است.

كوچك زاده نیز اظهارداشت: در آیین نامه داخلی مجلس قیدی بر این كه مهلت تعیین شده 30 روز كاری وجود ندارد و اگر مجلس بخواهد بودجه را بررسی می كند.

وی ادامه داد: اگر مجلس بررسی بودجه ار مصلحت كشور بداند 16 اسفندماه لایحه بودجه را به صحن علنی می آورد ولی اگر مصلحت بالاتری وجود دارد می تواند بررسی نكند.

عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس همچنین گفت: بنده هیچ گاه نگفتم لایحه بودجه را سرسری بررسی كنیم چرا رییس می خواهد بگوید كه همه می خواهند سرسری حرف بزنند بغیر از ایشان! چرا حق ما را ضایع و به ما توهین می كند.

كوچك زاده تاكید كرد: شما بعد از صحبت های من میكروفون را قطع خواهید كرد و به من طعنه خواهید زد. اگر رسیدگی به لایحه بودجه مهم ترین كار كشور است آن را ظرف 30 روز به صحن مجلس بیاورید.

باهنر نیز در پاسخ به این سخنان كوچك زاده گفت: هیات رییسه مجلس كاری را انجام می دهد كه از آیین نامه داخلی برداشت می كند اگر برداشت نمایندگان مورد دیگری غیر از برداشت هیات رییسه از آیین نامه است درخواست تفسیر و یا طرح اصلاحیه بدهد.

وی افزود: برداشت ها از آیین نامه داخلی برای رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی یك ماه كاری است و نمایندگان 10 روز كاری برای ارایه پیشنهادهای فرصت دارند.

نایب رییس اول مجلس افزود: اگر دولت 15 آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس می كرد ما زودتر می توانستیم آن را بررسی كنیم.

باهنر خاطرنشان كرد: دولت یا باید لایحه چند دوازدهم برای بودجه 91 ارایه دهد یا آن كه مجلس یك راه قانونی برای این موضوع پیدا كند تا دولت از اول فروردین 91 بتواند به طور قانونی دخل و خرج داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
اره خيلي شديد بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها