أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۳۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۸     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
یک رسانه انگلیسی با تأکید بر پوشالی بودن ادعاهای تل‌آویو درباره اقدام نظامی علیه ایران تأکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی تواند به تنهایی و بر اساس مشاوره های درون گروهی مجوز اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران را بدست آورد و اصلا نتانیاهو آدم حمله به ایران نیست.

فارس، با وجود اخطار واشنگتن درباره خطراتی که متعاقب اقدام نظامی علیه ایران اقتصاد جهانی و منافع منطقه ای آمریکا را تهدید می کند، خبرگزاری رویترز نوشت که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حمایت کابینه امنیتی 19 عضوی خود برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران نیاز دارد و به تنهایی قادر به انجام چنین اقدامی نیست.

خبرگزاری رویتزر نوشت: "مناخیم بگین" نخست وزیر سابق اسرائیل سه دهه گذشته با متوسل شدن به هلوکاست درخواست عاطفی خود را برای تصویب حمله هوایی به رآکتورهای هسته ای عراق را گرفت؛ او هشدار داد که عراقی که مسلح به تسلیحات هسته ای باشد برای ماهیت وجودی اسرائیل تهدید به حساب می آید و به این ترتیب در ماه ژوئن سال 1981 میلادی هواپیماهای جنگی اسرائیل تاسیسات هسته ای عراق در نزدیکی بغداد را نابود کردند.

بر اساس خبر منتشر شده در رویترز، سوابقی از جمله بمباران عراق و یا یورشی مشابه در سال 2007 میلادی به سوریه به بهانه تلاش این کشور برای ساخت رآکتور نشان می دهد که ممکن است نتانیاهو برای اقدام نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران به یک هم اندیشی ساده دولتی برای وانمود کردن توافق متقابل حزبی در کابینه اسرائیل تکیه کند.

خبرگزاری رویترز ادامه داد: اما با این حال بیشتر این امر بستگی دارد به اینکه آیا نتانیاهو اقدام نظامی علیه ایران را یک عملیات می داند تا بتواند بر اساس آن از قانون دهه ای اسرائیل که نیازمند تصویب کل کابینه برای آغاز یک جنگ است طفره برود یا خیر.

"موشه یعالون" معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اینکه "چگونه چراغ سبز اقدام نظامی اسرائیل به ایران صادر می شود"، می گوید: در دولت اسرائیل هر پروسه ای از عملیات های نظامی گرفته تا اقدامی نظامی تحت تصویب کابینه امنیتی و در برخی موارد خاص زیر نظر کل کابینه مصوب و عملیاتی می شود.

معاون نتانیاهو با اشاره به گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه نتانیاهو ممکن است تنها با مشاوره با وزیر دفاع و یا وزیر امور خارجه و یا هشت عضو از شورای درونی خود تصمیم حمله به ایران را اتخاذ کند، گفت: در هر صورت،‌ این تصمیم با مشاوره و رای دو، سه و یا هشت نفر اتخاذ نمی شود.

غرب و در راس آن مدعی هستند که برنامه هسته ای ایران رویکردی نظامی دارد و این در حالیست که ایران بارها این اتهامات را رد و تاکید کرده است که برنامه هسته ای شفاف و صلح آمیزی دارد.

در شرایطی که آژانش بین المللی انرژی اتمی نیز مکررا در گزارش های خود به عدم انحراف در برنامه هسته ای تهران اشاره کرده، ایران نیز اعلام کرده است که به عنوان عضو ان پی تی و یکی از اعضای آژانس اتمی حق هرگونه دستیابی به فناوری های هسته ای با اهداف صلح آمیز را برای خود قائل است.

غرب و اتحادیه اروپا به بهانه تسلیحاتی بودن برنامه هسته ای تهران دور جدیدی از تحریم های یک جانبه را به اقتصاد و صنعت نفت ایران تحمیل کرده اند تا مقامات تهران را برای صرف نظر از جقوق هسته ای اشان تحت فشار قرار دهند. ایران نیز ضمن رد آثار این تحریم های اعلام کرده است که به هیچ عنوان از حقوق هسته ای خود صرف نظر نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها