يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۲۰۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
حجت الاسلام علی کشوری در گفتگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب شبکه خبر(مورخ شنبه۱۳-۶-۱۳۹۵) با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره خانواده و برای "بهبود فضای حاکم بر خانواده" سه پیشنهاد عملیاتی را برای درج در برنامه ششم مطرح کردند.
به گزارش پایگاه 598، کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی گفت: باید آموزشهای مربوط به  خانواده محوری در همه پایه های درسی مورد توجه قرار گیرد و بصورت ملموس گسترش یابد

حجت الاسلام کشوری در همین زمینه افزود: به نظر می رسد در این زمینه در پایه های درسی خلا داریم که باید برای آن فکری کرد.

وی ادامه داد: اگر آمارها از طلاق 42 درصدی ازدواج ها در تهران حکایت دارد یکی از مهمترین علت هایش ناآشنایی زوجین با نهاد خانواده است؛ زیرا که آنان در طول سالهای تحصیل از نهاد خانواده و آشنایی با آن در مدارس و دانشگاه ها دور بوده اند و حل این معضل می تواند از تضعیف خانواده جلوگیری کند.



دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تسهیل قوانین اشتغال بانوان را از دیگر عوامل موثر در جلوگیری از تضعیف خانواده دانست وگفت: درجمهوری اسلامی نباید بانوان را به هر شغلی سوق داد بلکه شغل آنها محصور در حوزه های خاص با توانمندی های آنها باشد و از سوی دیگر این اشتباه است که مدام بخواهیم میزان جذب اشتغال بانوان را به میزان جذب اشتغال آقایان برسانیم .

وی با بیان اینکه حفظ ماهیت محله ای نیز از دیگر عوامل موثر در مقابله با تضعیف نهاد خانواده است گفت: اگر به دلایل مختلف بخواهیم با ساخت بزرگراه یا گسترش هایپرمارکت ها به بخشی از اهداف شهری برسیم اما این موضوع به ماهیت محلات آسیب وارد کند به خطا رفته ایم . فیلم توضیحات حجت الاسلام کشوری را از اینجا دریافت کنید.

پی نوشت:

نظریه بهبود مستمر فضای حاکم بر نهادهای متکفل تربیت؛ یکی از نظریات بخشی مطرح در اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
نخیر تا چندین سمینار سخنرانی و...در این خصوص نبرقرار نشود این سیاستها عملی نخواهد شد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها