کد خبر: ۳۹۲۴۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، وقتی سوت پایان بازی به صدا در آمد، بازیکنان و مربیان تیم ملی قطعا در حسرت دو امتیاز از دست رفته بودند تا یک امتیازی که به دست آمد. قبل از بازی اکثر کارشناسان معتقد بودند که تساوی در زمین چین نتیجه خوبی خواهد بود، ولی میزبان ضعیف‌تر از آن بود که بتواند برای ایران دردسرساز شود. با وجود این تیم ملی با نمایشی نسبتا ضعیف نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برسد.

کی‌روش برای این بازی تیمش را با چهار تغییر نسبت به بازی با قطر به زمین فرستاد. پورعلی‌گنجی در قلب دفاع به جای سید جلال حسینی بازی کرد؛ تغییری که ظاهرا برای فرصت دادن به مدافع جوان‌تر تیم ملی بود. میلاد محمدی هم در دفاع چپ به جای حاجی‌صفی بازی کرد که مقابل قطر در کارهای دفاعی مطمئن نبود. مصدومیت اشکان دژاگه به مسعود شجاعی فرصت داده بود بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی برگردد. آخرین تغییر تیم ملی هم حضور وحید امیری به جای مهدی طارمی بعد از بازی ضعیف این مهاجم مقابل قطر بود.

انتظار می‌رفت چین در خانه جسورانه بازی کند، ولی بازی را با ترس زیادی شروع کرد و این عقب‌نشینی به تیم ملی فرصت داد بازی را در اختیار بگیرد. در یکی از حملات اولیه تیم ملی وحید امیری در برخورد شدید ژنگ چنگ، دروازه‌بان چین را مصدوم کرد و کارت زرد گرفت. چنگ با وجود مداوای اولیه توان ادامه بازی نداشت و در دقیقه 12 جایش را به گو چائو داد.

اولین فرصت خوب در دقیقه 17 بود که ضربه سر آزمون بدون مزاحمت از کنار دروازه بیرون رفت. در دقیقه 23 نوبت تیم ملی بود که تعویض اجباری داشته باشد. کتف پژمان منتظری در یک برخورد هوایی آسیب دید تا سید جلال حسینی به جای او به زمین برود. دو دقیقه بعد شجاعی پاس تو در خوبی برای آزمون فرستاد، ولی او در موقعیت تک به تک  توپ را به بیرون زد. در دقیقه 32 سانتر رضاییان روی سر شجاعی نشست و این بار نوبت این بازیکن بود که توپ را به بیرون بزند. دو دقیقه بعد دروازه‌بان تازه‌وارد چین روی یک توپ هوایی دفع اشتباهی داشت ولی عزت‌اللهی توپ برگشتی را با ضربه سر به بالای دروازه زد. در دقیقه 36 چین موفق شد اولین خطر را روی دروازه ایران بوجود آورد، ولی شوت سرضرب ژانگ یونینگ به بالای دروازه رفت. نیمه اول در حالی با تساوی بدون گل پایان یافت که چینی‌ها مسیر گلزنی را به ایران نشان داده بودند. شجاعی، طراح تیم ملی در بیشتر دقایق آزاد بود و با ضعف مدافعان میانی چین همه سانترها تبدیل به خطر می‌شد، ولی مهاجمان با بی‌دقتی فرصت‌ها را از دست دادند.

تیم ملی در شروع نیمه دوم هم یک فرصت عالی را از دست داد. پرسینگ مهاجمان باعث شد مدافعان میزبان اشتباه کنند و توپ را از دست بدهند. شجاعی این توپ را روی نقطه پنالتی به جهانبخش پاس داد، ولی او با ضربه‌ای بد توپ را به آسمان فرستاد. دو دقیقه بعد چین موفق شد اولین فرصت جدی‌اش را خلق کند. مهاجم چین در سمت راست موفق شد میلاد محمدی را پشت سر بگذارد و توپ را زمینی به محوطه جریمه بفرستد، ولی مدافعان تیم ملی هوشیار بودند و توپ را از نزدیک دروازه دفع کردند.

در دقیقه 56 شوت سردار از پشت محوطه جریمه به بالای دروازه رفت. دو دقیقه بعد دروازه‌بان چین نتوانست سانتر بلند رضاییان را مهار کند و توپ را به کرنر فرستاد. جواب چین به این حمله شوت وو لی، مهاجم سریعش بود که با برخورد به پای رضاییان به کرنر رفت.

ضعف چینی‌ها روی توپ‌های بلند کاملا آشکار بود و همه سانترها روی دروازه این تیم تبدیل به خطر می‌شد. در دقیقه 70 نوبت سید جلال حسینی بود که روی کرنر آندو سر بزند، ولی متاسفانه این ضربه به بالای دروازه رفت. یک دقیقه بعد چین موفق شد بهترین موقعیتش را خلق کند. پاس عمقی بازیکن چین که موفق شده بود در میانه زمین از چند هافبک تیم ملی عبور کند به وو لی رسید، ولی تکل یکی از مدافعان تیم ملی به او اجازه ضربه زدن نداد و بیرانوند توپ برگشتی را جمع کرد. در دقیقه 73 مهدی ترابی جانشین وحید امیری شد که به دلیل مصدومیت توان ادامه بازی را نداشت. ورود این بازیکن اما نتوانست تغییر زیادی در بازی تیم ملی بوجود آورد. آخرین راهکار تیم ملی برای پیروزی اضافه کردن قوچان‌نژاد به خط حمله تیم ملی بود. او در دقیقه 76 به جای شجاعی به زمین رفت تا تیم ملی در دقایق پایانی با دو مهاجم بازی کند. با ورود گوچی، چین مجبور به عقب‌نشینی شد، ولی تغذیه مهاجمان به خوبی انجام نشد. در دقیقه 85 چیزی نمانده بود که دروازه تیم ملی روی یک اشتباه باز شود. پاس به عقب رضاییان که تحت فشار هم نبود نزدیک بود در محوطه جریمه به مهاجم چین برسد، ولی با دخالت حسینی این حمله نیمه‌تمام ماند. تصاویر آهسته این صحنه نشان می‌داد که مدافع تیم ملی برخوردی با مهاجم چین داشته و داور حتی می‌توانست پنالتی اعلام کند. در دقیقه 87 گوچی سانتر خوبی به تیر یک داشت، ولی ترابی نتوانست به خوبی ضربه بزند. آخرین موقعیت تیم ملی ضربه سر پورعلی‌گنجی بود که دروازه‌بان چین آن را مهار کرد. در لحظات آخر هافبک چین شوت نسبتا خوبی زد که بیرانوند آن را در دو ضرب گرفت.

بعد از پیروزی مقابل قطر انتظار می‌رفت که تیم ملی با اضطراب کمتری بازی کند و نمایش بهتری داشته باشد، ولی مردان کی‌روش طراوت و دقت همیشگی را نداشتند و نتوانستند در این بازی نسبتا آسان به سه امتیاز برسند. بازی بعدی تیم ملی ماه آینده در تاشکند خواهد بود و کی‌روش باید بتواند تا آن روز تیم بهتری بسازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها