کد خبر: ۳۹۲۵۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
معاون امور بين الملل ستاد حقوق بشر از تدوين و انتشار كتاب «وضعيت حقوق بشر آمريكا در سال 2015 » خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر، كاظم غريب آبادي، معاون امور بين الملل ستاد حقوق بشر از تدوين و انتشار كتاب" وضعيت حقوق بشر درآمريكا در سال 2015"خبر داد.

اين كتاب كه توسط مركز پايش معاونت امور بين الملل ستاد تهيه شده است، وضعيت حقوق بشر و ميزان پايبندي به موازين و تعهدات حقوق بشري را در آمريكا در حوزه هاي مشخص در بخشي از سال 2014 و همچنين 2015 مورد بررسي قرار داده است.

خاطرنشان مي شود اين مجموعه صرفاً قسمت كوچكي از مهمترين موارد موضوعي نقض حقوق بشر در اين كشور از جمله تبعيض عليه سياهپوستان و مسلمانان، تبعيض عليه زنان و كودكان، وضعيت اسفناك بي خانمانان، قتل، خشونت وديگر رفتارهاي بي رحمانه توسط پليس، بي عدالتي قضايي، پناهجويان، بوميان و همچنين حمله و كشتار بي رحمانه غير نظاميان در كشورهاي عراق و افغانستان، وحمايت از رژيم هاي سركوبگر را پوشش مي دهد.

در واقع، اين مسائل روح حاكم بر مجموعه حاضر را شكل مي دهند كه درصدد است تا با رويكردي واقعگرايانه و بي طرفانه نسبت به موضوع حقوق بشر در آمريكا، بخشي از واقعيات را از دريچه اخبار وگزارشات مستند و رسمي سازمان‌ها ونهادهاي مدني فعال در حوزه حقوق بشر در اين كشور منعكس نمايد.

  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها