کد خبر: ۳۹۲۵۵۷
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
لحظاتی پیش شرکت اپل از جدیدترین پرچمدار‌ان خود رونمایی کرد، در ادامه همراه ما باشید تا ببنیم امسال اپل برای کاربران خود چه در چنته دارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جی اس ام، امشب، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، در کنفرانسی که اپل ترتیب داده بود، نسل نهم گوشی‌های هوشمند این شرکت با نام‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رسما معرفی شدند. پیش از این به لطف عکس‌ها و اطلاعات متعددی که لو رفته بود تاحدودی با دو پرچمدار جدید اپل آشنا شده بودیم.

طراحی کلی آیفون ۷ مانند آیفون ۶اس است، اما با تغییراتی نیز همراه بوده؛ مثلا خطوط وسطی آنتن حذف شده که باعث بهبود ظاهری در قسمت پشت بدنه دستگاه شده است.

مانند سال‌های گذشته، آیفون ۷ و ۷ پلاس با بهبود‌های سخت‌افزاری چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود همراه بوده‌اند. قلب تپنده آیفون‌های جدید A10 طراحی‌شده توسط اپل و ساخت شرکت تایوانی TSMC است. کمک پردازنده M10 درون پردازنده اصلی جا خوش کرده است. رم آیفون ۷، مانند سال گذشته، ۲ گیگابایت است، اما اپل تصمیم گرفته در مدل ۵.۵ اینچی امسال یعنی آیفون ۷ پلاس میزان رم را به ۳ گیگابایت افزایش دهد.

آیفون‌های جدید اپل یک رنگ جدید نیز دارند و آن JetBlack نام گرفته‌است. البته رنگ Black نیز برای آیفون 7 در نظر گرفته شده و سایر رنگ ها یعنی طلایی، رزگلد و نقره ای نیز کماکان عرضه می‌شوند.

اما اپل امروز زمان زیادی را به دوربین آیفون های جدیدش اختصاص داد. دوربین آیفون 7 پلاس همانطور که از مدت ها پیش صحبت هایی در مورد آن به گوش میرسید، دوگانه است؛ دو دوربین 12 مگاپیکسلی با 4 فلشر LED. دوربین جلوی این گوشی نیز ارتقا یافته و اکنون 7 مگاپیکسلی است. دوربین آیفون 7 اما دوگانه نیست و البته با توجه به شایعات هم انتظار دوربین دوگانه نمی رفت. این گوشی دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و دوربین 7 مگاپیکسلی جلو دارد. دوربین اصلی هر دو گوشی مجهز به لرزشگیر اپتیکی تصویر است.

برخلاف انتظار دکمه خانه هنوز هم روی آیفون های جدید دیده می‌شود و از این گوشی حذف نشده است؛ دکمه خانه ای که اکنون حساس به میزان فشار است. اما پورت 3.5 میلی متری آیفون حذف شده است و ایرپادهای جدید اپل به پورت لایتنینگ مجهز می‌شود.

 

قیمت

طبق سیاست همیشگی اپل در زمینه فروش آیفون، آیفون ۷ و ۷ پلاس همانند مدل‌های نسل گذشته خود قیمت‌گذاری شده‌اند. جای تعجب دارد که هنوز هم شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت آیفون چند هفته قبل از رونمایی رسمی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، چرا که اپل تاکنون هیچ وقت قیمت آیفون‌های خود را افزایش نداده است.

مدل حافظه‌داخلی قیمت
آیفون ۷ 32GB ۶۴۹ دلار
آیفون ۷ 128GB ۷۴۹ دلار
آیفون ۷ 256GB ۸۴۹ دلار 
     
آیفون ۷ پلاس 32GB ۷۴۹ دلار
آیفون ۷ پلاس 128GB ۸۴۹ دلار
آیفون ۷ پلاس 256GB ۹۴۹ دلار 

 

چه زمانی وارد بازار ایران خواهد شد، چه زمان باید خرید؟

پیش‌فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس در تاریخ 9 سپتامبر آغاز می‌شود و دستگاه‌‌ها از تاریخ 15 سپتامبر وارد بازار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود طی کمتر از یک-دو هفته بعد با قیمت نجومی و کاذب وارد بازار کشورمان شود. اگر اپل بتواند نیاز بازار جهانی خصوصا بازار آمریکا، کانادا و چین را تامین کند و آیفون‌های خود را در بازه زمانی کمتر از دو-سه روز تحویل مشتری بدهد و با کمبود موجودی مواجه نشود، سرعت واردات آیفون‌های جدید به بازار کشورمان نیز بهبود می‌بخشد و می‌توان آیفون‌ ۷ و ۷ پلاس را اواخر آبان ماه یا اوایل آذر ماه با قیمت نسبتا مطلوب و به ثبات رسیده‌ای خریداری کرد؛ اما به طور مثال اگر تولید آیفون ۷ پلاس مطابق نیاز بازار پیش نرود و نتواند این گوشی‌‌ها را در بازه زمانی کوتاه به دست مشتری برساند، ممکن است قیمت این گوشی‌ها تا آذر ماه هم به قیمت واقعی خود نرسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حبیب
United Kingdom
۲۲:۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام و عرض ارادت
منظور از دوربین دوگانه چیه دقیقا؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها