أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۷۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اصلاح‌طلب شرق هم از وضعيت بورس ابراز نگراني كرده است: شاخص در چنبره يكي از سردترين ماه‌هاي معاملاتي بورس گرفتار شده و طبق سنوات قبل، شهريور ماه كمترين ميزان معاملات را در يك سال دارد و نتيجه آن سستي و رخوت در بين فعالان بازار است. شاخص بورس اوراق بهادار تهران در آخرين روز هفته كاري با ثبت ٧٢ واحد افزايش به رقم ٧٦هزار‌و‌٧٤٢‌واحد رسيد. بازار بورس با دادوستد تعداد يك‌ميليارد‌و‌٩٠ميليون سهم و حق تقدم به ‌ارزش ١٨٦ميليارد تومان در ٥١ هزار نوبت و بازار فرابورس با دادوستد تعداد ٢٥٢ ميليون سهم و حق تقدم به ‌ارزش ٧٧ ميليارد تومان در ٢٠ هزار نوبت كار خود را به پايان رساندند. 

بيشترين تأثير مثبت روي شاخص را شركت پالايشگاه نفت بندرعباس به ميزان ٤٧واحد افزايش و بيشترين تأثير منفي را شركت معدني و صنعتي گل‌گهر به ميزان ٤٠ واحد كاهش روي شاخص از خود بر جاي گذاشتند. بازار سرمايه كشور در آخرين ماه تابستان همچنان در فضاي نااميدي به سر مي‌برد درحالي‌كه متغيرهاي كلان اقتصادي شرايط بهتري را نسبت به سال قبل نشان مي‌دهد اما تا زماني كه اين متغير‌ها در صورت‌هاي مالي شركت‌ها منعكس نشوند، نمي‌توان چندان نظر مثبتي به آينده بازار داشت بنابراين پس از ارائه گزارش‌ها از سوي شركت‌ها در شش‌ ماه اول، چشم‌انداز براي شش‌ماهه دوم سال روشن‌تر خواهد شد. در روزهاي اخير مهم‌ترين بحث و چالش براي دولت همكاري با گروه اقدام مالي (FATF) است. چنانچه پس از بيانيه شوراي مبارزه با پول‌شويي و همچنين توضيحات وزير محترم اقتصاد، مجلس شوراي اسلامي ضرورت اقدام مالي را به تصويب برساند، يكي ديگر از موانع مهم اجراي برجام در زمينه مراودات بانكي بين‌المللي برطرف خواهد شد و قدم‌به‌قدم از چالش‌هاي اجراي برجام كاسته مي‌شود.  

از طرفي ديگر بانك‌هاي بزرگ بورسي همچنان با توقف نماد معاملاتي مواجه هستند و اين توقف ناشي از اختلافات سازمان حسابرسي و بانك مركزي درباره صورت‌هاي مالي اين بانك‌هاست اما روز سه‌شنبه وزير محترم اقتصاد اعلام كرد اختلافات تا پايان هفته بعد حل خواهد شد و پيرو آن مجامع بانك‌ها نيز برگزار مي‌شود تا بستر لازم براي بازگشايي نماد بانك‌ها فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها