أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۳۲۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
پارالمپیک ۲۰۱۶
روز پنجم از پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو برای ایرانی‌ها روزی پرمدال بود و اتفاقات خوشایندی برای کاروان منا رقم خورد.
به گزارش پایگاه 598، ورزشکاران ایران در روز پنجم پارالمپیک 2016 ریو در رشته‎های فوتبال، والیبال، وزنه‎برداری، بسکتبال، دوومیدانی و تیراندازی با کمان در میدان حاضر شدند و روز نسبتاً شلوغی برای کاروان ایران رقم خورد.

در بسکتبال با ویلچر تیم ملی کشورمان موفق شد با حساب 72 بر 48 از سد تیم الجزایر عبور کند. این دیدار در سالن المپیک آره‌نا برگزار شد. تیم ایران مقابل بریتانیا، آمریکا و برزیل شکست خورده و برابر آلمان به پیروزی رسیده بود که با برد مقابل الجزایر، تعداد پیروزی‌هایش را افزایش داد.

در والیبال نشسته بانوان، ایران موفق شد با حساب 3 بر صفر از سد روآندا عبور کند. تیم والیبال نشسته بانوان باید در رقابت پایانی خود در مرحله گروهی، روز چهارشنبه برابر تیم ملی چین، قهرمان دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک قرار بگیرد.

تیم والیبال نشسته مردان نیز در مصاف با بوسنی عملکرد بسیار خوبی داشت و با نتیجه 3 بر صفر، این حریف قدرتمند را از پیش‌رو برداشت تا روز خوب والیبال کشورمان در پارالمپیک کامل شود.

اما در وزنه‌برداری دسته 80- کیلوگرم، مجید فرزین نماینده کشورمان موفق شد به مدال طلا دست پیدا کند. فرزین با مهار وزنه‌های 230 کیلوگرم، 235 کیلوگرم و  240 کیلوگرم موفق شد سه بار پیاپی رکورد المپیک را جابه‌جا کند و مدال طلا را به‌دست آورد. این مدال طلا، دومین نشان طلا و ششمین مدال کاروان ورزشی شهدای «منا» بعد از طلای ساره جوانمردی در تیراندازی بانوان بود.

تیم فوتبال هفت نفره نیز در روز پنجم بازی‌ها به مصاف هلند رفت و در یک بازی برتر با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. هاشم رستگاری (9) و فرزاد مهری (18) گل‌های ایران را در این بازی به‌ثمر رساندند.

در رشته دوومیدانی سجاد محمدیان در پرتاب وزنه موفق به دریافت مدال نقره شد. محمدیان با ثبت رکورد 14 متر و 31 سانتیمتر به‌عنوان دوم رسید و بر تعداد مدال‌های کاروان منا افزود، اما دست سیدمحسن حسینی‌پناه و مهران نکویی‌مجد در رشته پرتاب وزنه به مدال نرسید. حسینی‌پناه در نهایت پنجم شد و نکویی‌مجد نیز در مکان چهارم جدول ایستاد.

محمد خالوندی در رشته پرتاب نیزه  توانست با ثبت رکورد 45.63 متر رکورد جهان را به‌نام خود ثبت کند. وی در پرتاب پنجم با ثبت رکورد 45.85 متر توانست برای بار دوم رکورد جهان را جابه‌جا کند. این پایان کار خالوندی نبود، چرا که او در تلاش ششم خود یک‌بار دیگر رکورد جهان را شکست و نیزه را 46.12 متر پرتاب کرد. بدین ترتیب خالوندی توانست بالاتر از سایر ورزشکاران این رقابت به مقام قهرمانی برسد و سومین طلای کاروان پارالمپیکی کشورمان در بازی‌های 2016 ریو را به‌نام خود ثبت کند.

دیگر ورزشکار ایرانی در این رقابت محمد حیدری بود که در پرتاب‌های اول، دوم و سوم به‌ترتیب رکوردهای 42.03 متر، 43.77 متر و 40.82 متر را به‌ثبت رساند. او در نهایت با ثبت بهترین رکوردش که همان 43.77 متر بود، ضمن ارتقای رکورد شخصی خود صاحب مدال نقره شد و هشتمین مدال‌آور کاروان «منا» در پارالمپیک ریو لقب گرفت.

تیم ملی میکس کامپوند کشورمان نیز با ترکیب هادی نوری و سمیه عباسپور در مرحله‌ یک هشتم نهایی این مسابقات مقابل تیم کره جنوبی با امتیاز 148 به 153 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها