کد خبر: ۳۹۳۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي بیان داشت:
سال گذشته مقام معظم رهبر تاکید بر جهشی بودن و بالا رفتن بودجه قوه قضائیه داشتند که نیاز امسال هم است و امیدواریم که بتوانیم زمینه برخورد با متخلفین را بیشتر فراهم کنیم و همچنین رضایت مندی همکاران قضایی و کارمندان این قوه را به همراه داشته باشیم که در نهایت زمینه راحتی مراجعات مردم به قوه قضائیه برای دادخواهی را داشته باشیم. دولت باید بیشترین لحاظ را در تخصیص بودجه به قوه قضائیه را انجام می داد که قبلا این امر صورت نگرفته است و امسال امیدواریم که جبران شود.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت‌الاسلام سيد‌سلمان ذاكر نماينده مردم اروميه و عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 ضمن گلایه ازدولت در کم توجهی نسبت به بودجه قوه قضائیه بیان داشت: تامین بودجه قوه قضائیه تامین امنیت ملت ایران است و متاسفانه تا به حال در مبحث بودجه به قوه قضائیه بهایی داده نشده است و کار کارشناسی در مجلس و دولت انجام نشده است.



ذاکر افزود: سال گذشته مقام معظم رهبر تاکید بر جهشی بودن و بالا رفتن بودجه قوه قضائیه داشتند که نیاز امسال هم است و امیدواریم که بتوانیم زمینه برخورد با متخلفین را بیشتر فراهم کنیم و همچنین رضایت مندی همکاران قضایی و کارمندان این قوه را به همراه داشته باشیم که در نهایت زمینه راحتی مراجعات مردم به قوه قضائیه برای دادخواهی را داشته باشیم.

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: قوه قضائیه را معمولا به عنوان یک قوه کوچک می دانند در حالی که قوه قضائیه در کنار قوای مستقل مقننه و مجریه قرار دارد و بیشتریم مراجعات را در این قوه شاهد هستیم.

نماینده مردم ارومیه بیان داشت: تا به حال کار کارشناسی خوبی در خصوص بودجه قوه قضائیه صورت نگرفته است و خود مسئولین قوه قضائیه به خاطر حفظ استقلال تا کنون نخواسته است که در این مورد ورود داشته باشد در حالی که این امر منافاتی با استقلال این قوه ندارد و بیت المال باید برای تامین مردم به کار بسته شود.

وی اظهار داشت: دولت باید بیشترین لحاظ را در تخصیص بودجه به قوه قضائیه را انجام می داد که قبلا این امر صورت نگرفته است و امسال امیدواریم که جبران شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها