أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۴۱۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
طرف عربستاني هر روز جري‌تر از روز قبل به بالا و پايين ورزش ايران مي‌تازد و به راحتي مسائل سياسي را به ورزش ارتباط مي‌دهد و به كمك لابي‌هاي قدرتمندش موفق هم مي‌شود و ما دلخوش به صدور بيانيه‌هاي ديروقت و بي‌خاصيت هستيم.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه «جوان» در صفحه ورزشي خود و در يادداشتي از «فريدون حسن» نوشت:

«سعودي‌ها دنبال بهانه‌جويي‌اند»، اين جمله‌اي تكراري و نخ‌نما شده از سوي مسئولان ورزش كشور، نمايندگان مجلس و اين اواخر مسئولان كميته پارالمپيك است در مقابله با شيطنت‌هاي تأثيرگذار و پيروزمندانه عربستان سعودي و كارشكني‌هاي اين كشور در برخورد با تيم‌ها و ورزشكاران ايران.

سؤالي كه اين روزها از مسئولان ورزش و حتي نمايندگان مجلس بايد پرسيد، اين است كه شما در قبال اين بهانه‌جويي‌ها چه اقداماتي انجام داده‌ايد؟ البته پاسخ براي مردم و علاقه‌مندان ورزش روشن است، اما براي اينكه حداقل خود اين آقايان متوجه باشند كه تاكنون چه كرده‌اند، آن را بازگو مي‌كنيم.

ورزش ايران و مسئولان پرادعاي آن در برابر بهانه‌جويي‌هاي عربستان تاكنون هيچ كاري جز عقب‌نشيني و بردن دست‌ها به سمت بالا به علامت تسليم انجام نداده‌اند. هنوز زهر نيش تيز خنده‌هاي علي كفاشيان در مقابل تهمت‌ها و افترازني‌هاي عربستان به فوتبال ايران در پيكره ورزش هست كه آقايان مسئول با وصله، پينه كردن لباس ورزشكاران حاضر در پارالمپيك ريو عملاً به ادعاي سعودي‌ها صحه گذاشتند و بعد به صدور يك بيانيه بي‌خاصيت و شعار تكراري «سعودي‌ها دنبال بهانه‌جويي‌اند»، قناعت كردند تا ثابت شود هيچ عزمي براي برخورد با اين كشور مزدور صهيونيست و استكبار جهاني حداقل در وزارت ورزش، كميته ملي المپيك و پارالمپيك وجود ندارد.

جالب است كه لباس كاروان پارالمپيك ايران همان لباسي است كه در لندن 2012 و بازي‌هاي پاراآسيايي 2014 كره نيز بر تن افتخارآفرينان جانباز و معلول بود، اما آقايان مسئول به جاي دفاع از نام ايران و خليج‌فارس با اولين به اصطلاح بهانه‌جويي عربستان از زير با مسئوليت پاسخ محكم و دندان‌شكن به اين ياوه‌گويي شانه خالي كردند و به بدترين شكل ممكن روي نام بزرگ ايران و خليج فارس برچسب زدند تا دقيقاً خواسته ناحق و نامشروع عربستان سعودي و امارات متحده عربي برآورده شود. جاي تأسف است كه محمود گودرزي وزير ورزش، كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك و محمود خسروي‌وفا رئيس كميته پارالمپيك با هزار و يك ادعا حتي از پس اين كار كوچك هم برنيامدند تا علاقه‌مندان به ورزش باز هم شاهد شكست دوباره دستگاه ديپلماسي ورزش ايران برابر عربستان باشند. واضح است كه برابر بهانه‌جويي‌هاي عربستان بايد مقتدرانه ايستاد، بايد پاسخ محكم به اين همه ياوه‌سرايي داد، اما آدم‌هايي كه برشمرديم مرد اين ميدان نيستند، گويا اين روزها اينقدر سرگرم برخي مسافرت‌ها و برنامه‌هاي ديگر هستند كه فرصتي براي اينكار ندارند و اين در حالي است كه عربستان سعودي در همه زمينه‌ها از جمله ورزش، شمشير را از رو براي ما بسته است و مسئولان ورزش ما در خواب خوش بسر مي‌برند. به اين ترتيب اصلاً نبايد اميدوار بود كه در اين زمينه اتفاق خاصي رخ دهد، طرف عربستاني هر روز جري‌تر از روز قبل به بالا و پايين ورزش ايران مي‌تازد و به راحتي مسائل سياسي را به ورزش ارتباط مي‌دهد و به كمك لابي‌هاي قدرتمندش موفق هم مي‌شود و ما دلخوش به صدور بيانيه‌هاي ديروقت و بي‌خاصيت هستيم.

با اين روند اصلاً تعجب نكنيد اگر براي ميزباني تيم ملي فوتبال در راه جام جهاني هم مشكلي تراشيده شد، اصلاً عجيب نيست اگر ورزش ايران در قاره كهن بايكوت شد و اگر صداي حق‌خواهي ورزشكاران ايراني هيچ جا شنيده نشد،‌ چراكه هيچ عزمي در مديريت ورزش براي مقابله با اين تحركات عربستان و هم‌پيمانان امريكا و رژيم صهيونيستي وجود ندارد و ديده نمي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها