کد خبر: ۳۹۶۱۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۳ مهر ۱۳۹۵
بعد از آنكه يكي از سلفي‌هاي مصر شيعيان را به جلوگيري از برگزاري مراسم عاشوراي حسيني تهديد كرد، وزارت اوقاف اين كشور اعلام كرد كه مقام امام حسين(ع) روزهاي تاسوعا و عاشورا تعطيل خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت اوقاف مصر اعلام كرده است كه مقام امام حسين (ع) روزهاي تاسوعا و عاشورا بسته خواهد بود.

وبگاه خبري «اليوم السابع»، اين اقدام وزارت اوقاف بعد از آن صورت گرفت كه «وليد اسماعيل» يكي از مبلغان سلفي تهديد كرده است با نشر تفكر شيعي مقابله خواهد كرد.

 وي تأكيد كرده است كه روز عاشورا در مسجد امام حسين (ع) در قاهره حضور خواهد داشت و از بزرگداشت اين روز و انجام مراسم مربوط به آن توسط شيعيان جلوگيري خواهد كرد.

وزارت اوقاف مصر  در واكنش به اين اظهارات و به جاي مقابله با اقدامات و تهديدات سلفي‌ها، اعلام كرد مقام امام حسين (ع) روزهاي تاسوعا و عاشورا و بعد از هر نمازي بسته خواهد بود.

وزارت اوقاف مصر در خصوص ايجاد درگيري‌هاي مذهبي و ديني در مساجد و اماكن مقدس هشدار داد و خواسته حرمت اين اماكن را نگه دارند.

رهبران شيعه مصر نيز در واكنش به اين اقدام وزارت اوقاف اعلام كرده‌اند كه زيارت ضريح امام حسين و اهل بيت عليهم السلام ادامه دارد و قطع نشده است و براي اجتناب از درگيري‌ها در خانه‌هاي خود عزاداري خواهند كرد.

مقام امام حسين (ع) يا همان مسجد رأس الحسين يكي از اماكن مقدس شيعيان و اهل تسنن مصر است كه مطابق برخي روايت‌هاي تاريخي سر مبارك امام حسين (ع) در اين مكان دفن شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها