کد خبر: ۳۹۶۵۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
رئيس شبكه هپاتيت كشور با بيان اينكه بيماري "هپاتيت B" تا سال ۱۴۱۰ در ايران ريشه‌كن مي‌شود‌، گفت: قمه‌زدن عاملي براي انتقال بيماري هپاتيت B و C است و يكي از علل مبتلا شدن به اين دو بيماري در ايران است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سيد‌مويد علويان ظهر امروز در حاشيه  نخستين كنفرانس عفونت مخفي هپاتيت B اظهار داشت: شيوع بيماري هپاتيت B در كشور كمتر از 2 درصد است و در استان سيستان و بلوچستان و گلستان اين آمار بيش از اين مقدار است.

وي افزود: علت كاهش شيوع بيماري هپاتيت در كشور انجام واكسيناسيون در دو دهه اخير از سال 1373 براي افراد پر خطر بوده ضمن اينكه يكي از عوامل موفقيت ما در پيشگيري از اين بيماري انجام واكسيناسيون در 24 ساعت اول تولد است .

علويان تصريح كرد: در مدت چهار سال حدود 30 ميليون نفر در كشور عليه هپاتيت B واكسينه شده‌اند واين امر سبب شده تا  ايران در كشورهاي همسايه نرخ شيوع كمتري داشته باشد. متاسفانه در بسياري از كشورها شاهد شيوع 5 درصد و يا بيشتر هستيم و اين عدد در يمن 10.5 درصد است.

رئيس شبكه هپاتيت كشور گفت: بيش از 90 درصد نوزادان در هنگام تولد واكسن دريافت مي‌كنند اين در حالي است كه در خاورميانه اين عدد 45 درصد است. بيماري هپاتيت B در ايران درمان شده و داروهاي آن با همان كيفيت داروهاي خارجي برابري مي‌كند و اميدوارم تا 10 سال آينده با انجام تحقيقاتي كه صورت مي‌گيرد درمان قطعي براي آن پيدا شود.

علويان خاطرنشان كرد: بيماران هپاتيت B براي ازدواج، بچه‌دار شدن، كار و زندگي عادي مشكلي ندارند و تنها مشكلي كه در كشور با آن روبه‌رو هستيم اين است كه مبتلايان از بيماري خود آگاهي ندارند. هپاتيت C در ايران كمتر از نيم درصد است و با برنامه‌ريزي صورت گرفته شاهد ريشه‌كن شدن آن تا سال 1410 هستيم.

وي بيان كرد: خوشبختانه زير ساخت‌هاي خوبي درباره بيماري هپاتيت C در تمامي استان‌ها داريم و داروهاي آن با يك،پانزدهم قيمت داروي خارجي آن عرضه مي‌شود و خوشبختانه امروز جزو كشورهايي هستيم كه در درمان اين بيماري به خود كفايي رسيده‌ايم.

رئيس شبكه هپاتيت كشور اظهارداشت: اين بيماري در افرادي بروز پيدا مي‌كند كه قبل از سال 75 خون دريافت كرده اند البته افرادي كه حجامت غير بهداشتي داشته‌اند و معتادان نيز در خطر بروز اين بيماري قرار دارند.

علويان عنوان كرد: قمه‌زدن عاملي براي انتقال بيماري هپاتيت B و C است و يكي از علل مبتلا شدن به اين دو بيماري در ايران است.در حال حاضر 230 هزار بيمار مبتلا به هپاتيت C در كشور داريم، بيماران مبتلا به هپاتيت B در كشور يك ميليون و 400 هزار نفر هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها