کد خبر: ۳۹۶۸۵۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی رفسنجانی: وقتی ایران نفت نداشته باشد دیگر خلیج فارس ارزش نخواهد داشت .تهدیدات ایران توخالی نیست اگر ما نخواهیم جنگ سوم جهانی هم نمی تواند تنگه هرمز را باز کند.

رخدادهای 19 مهر 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری: دولت ترتیبی دهد تا کالاهای ایرانی باقیمت مناسب در اختیار مسلمانان کشورهای خلیج فارس قرار گیرد.

 

  • هاشمی: تهدیدات ایران توخالی نیست اگر ما نخواهیم جنگ سوم جهانی هم نمی تواند تنگه هرمز را باز کند.

 

  • نیروهای اسلام 50 مزدور بعثی را در پادگان سراب سلیمانیه عراق به هلاکت رساندند.

 

  • در پی اعتصاب اداره مهندسین مخابرات ارتباط تلفنی انگلیس با 60 کشور جهان قطع شد.

 

  • بر اساس تصمیم دولت سوریه ورود فلسطینی ها از لبنان به این کشور ممنوع شد.

 

نمایندگان امام در کشورهای خلیج فارس با آیت الله منتظری دیدار کردند

نمایندگان امام خمینی در سوریه و  کشورهای خلیج فارس به همراه سفیر ایران در کویت با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار اظهار داشت :در شرایطی که بسیاری از کالاهای ایرانی مورد نیاز شدید برادران و خواهران مسلمان عرب در کشورهای خلیج فارس است انتظار می رود دولت جمهوری اسلامی ترتیبی دهد تا بدون مشکلات و موانع دست و پاگیر اداری این کالاها با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد

آیت الله منتظری تاکید کرد :مسئولین صدا و سیما نیز باید دستگاه های صدا و سیما را طوری تنظیم کنند تا تمام مسلمانان خلیج فارس و علاقمندان به انقلاب اسلامی بتوانند از برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی استفاده کنند و صدای انقلاب اسلامی به گوش آنان برسد.(1)

هاشمی :تهدیدات ایران توخالی نیست

شورایعالی دفاع دیشب به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و رئیس این شورا تشکیل جلسه داد.

در این جلسه اخرین تحولات جبهه های جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفت.در پایان این جلسه آیت الله هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به موشک باران شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی گفت : این موشک ها را کشورهای استکباری در اختیار صدام قرار داده اند و انشاالله در موقع مناسب در مورد مرکز پرتاب این موشک های زمین به زمین اقدام خواهیم کرد.

 نماینده امام در شورای عالی دفاع تهدید ایران در مورد بستن تنگه هرمز نیز گفت : وقتی ایران نفت نداشته باشد دیگر خلیج فارس ارزش نخواهد داشت .تهدیدات ایران توخالی نیست اگر ما نخواهیم جنگ سوم جهانی هم نمی تواند تنگه هرمز را باز کند.(2)

هلاک 50 مزدور بعثی در سلیمانیه

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد با اجرای آتش توپخانه لشگریان اسلام بر روی مواضع دشمن در پادگان سراب سلیمانیه 50 تن از مزدوران بعثی به هلاکت رسیدند و 4 دستگاه تانک و 22 خودروی دشمن به کلی نابود شدندد.

در جبهه های باختران نیز نبرد به صورت تبادل آتش های سنگین و سبک با برتری نیروهای رزمنده طی 24 ساعت گذشته جریان داشت و با اجرای آتش موثر لشگریان اسلام بر روی مواضع  و استحکامات نظامی چندین سنگر اجتماعی و دو دستگاه خوردوی زرهی دشمن با سرنشینان منهدم شدند.همچنین گزارش دیگری از باختران حاکیست که 4 تن از اهالی شهر خانقین که از اختناق حاک بر کشور عراق به ستوه آمده بودند از طریق مرزهای غربی به جمهور اسلامی پناهنده شدند یک تن از این افراد دارای درجه دکترا دو تن دیگر فوق لیسانس و یک نفر نیزکارمند هستند.(3)

قطع ارتباط تلفنی لندن با 60 کشور جهان

در اعتصاب اتحادیه مهندسین مخابرات انگلیس دیروز خدمات تلفنی بین المللی لندن به اکثر نقاط جهان قطع شد.

سخنگوی اداره پست دولت مارگارت تاچر در این زمنیه گفت : در نتیجه عدم همکاری 1700 تن از مهندسین شرکت تلفن این کشور ارتباط تلفنی میان لندن و حدود 60 کشور جهان قطع شد.گفتنی است اعتصاب این افراد در اعتراض به فروش شرکت تلفن دولتی انگلیس از سوی دولت مارگارت تاچر به بخش خصوصی بوده است.(4)

سوریه ورود طرفداران عرفات به این کشور را ممنوع کرد

قوای دولتی سوریه از دیروز ورود مبارزان فلسطینی طرفدار یاسر عرفات را از شمال لبنان به سوریه ممنوع کرده اند.

 احمد عبدالرحمان سخنگوی طرفداران الفتح با اعلام این خبر گفت این تصمیم از سوی سازمان اطلاعات سوریه اتخاذ شده است و در تمام بخش های سازمان آزادی بخش فلسطین اجرا می شود و فقط مربوط به طرفداران الفتح میباشد.بر اساس این گزارش قوای سوری هر نوع اجازه تغییر محل مبارزان فلسطینی را فسخ کرده اند مبارزان مستقر در دشت بقاع نیز شامل این قانون می شوند.(5)

منابع :

1- اطلاعات، 19 مهر 62 ، ص 2
2- کیهان،19 مهر 62 ، ص2
3- اطلاعات،19 مهر 62 ، ص 2
4- جمهوری اسلامی ، 19 مهر 62 ، ص 3
5- اطلاعات، 19 مهر 62 ، ص 1


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
اين لفاظي هاي جناب امپراتور در وقتي بود كه خودشان بر كشور حاكميت داشتند و آن را نه تنها دوقبضه كه صدقبضه . در دست داشتند
نه امروزه كه هنوز دهان بازنكرده و چيزي نگفته . به مدد . كمك خدا . رسوا مي شود و اين مردم چشم دريده . از سخنان گرانقدر ايشان . داستانها و جوكهاي بيشماري مي سازند !!!

هههههههههههههههههه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
رسوا شده بیشتر رسوا میشود
جدیدترین اخبار پربازدید ها