کد خبر: ۳۹۷۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، دهمین روز از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی برگزار شد که با حواشی چون تماشای انیمیشن «تهران 1500» تا اتمام تیتراژ پایانی، استقبال مخاطبان غیر ایرانی از فیلم «زبان مادری»، گم شدن بچه‌های خردسال در مرکز همایش‌های برج میلاد و... همراه بود.  

بنابراین گزارش، انتشار خبر اعلام نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش مسابقه سینمای ایران سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر هم از مهم ترین رویدادهای آخرین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر بود.

 * استقبال تماشاگران غیر ایرانی از فیلم «زیان مادری»

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، دهمین روز از  سی‌امین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «زبان مادری» در سئانس ساعت 10 صبح آغاز شد و نکته قابل توجه در این اکران، حضور و استقبال تماشاگران خارجی و غیر ایرانی از این فیلم بود.

* «تهران 1500» و تماشاگرانی که تا پایان تیتراژ در سالن ماندند

انیمیشن سینمایی «تهران 1500» پس از 4 سال، سرانجام در سئانس 15:30 دهمین روز از فجر سی‌ام به نمایش درآمد و حاضران در سالن سینما رسانه برج میلاد تا پایان کامل تیتراژ از جای خود تکان نخوردند و پس از آن نیز ایستاده و صدای تشویق آنها، اجازه شنیده شدن صدای دیگری را نمی‌داد.

* «پله آخر» و نشستی پر از تعریف و تمجید

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «پله آخر» ساخته علی مصفا، در حالی برگزار شد که با تعریف و تمجید اصحاب رسانه از این فیلم و البته بدون طرح سؤال همراه بود.

* وقتی کودکان در سینما رسانه، گم می‌شوند

یکی از نکات قابل تأمل این روزهای برگزاری سی امین جشنواره فیلم فجر، حضور افراد غیر رسانه‌ای در برج میلاد است. البته این موضوع روی خوش ماجرا است، اما در دهمین روز از این عید سینمایی حضور غیر رسانه‌ای ها پر رنگ‌تر شد و اطلاعات برج میلاد هم همه کارش شده بود اعلام کردن اسامی کودکان گم شده؛ به طوری که خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه نیز کم کم به این فکر افتادند که کار خود را رها کنند و کامپیوترهای کافی‌نت خبرنگاران را به بچه‌های مشتقاق بازی با کامپیوتر بسپارند و خود در پیدا کردن و تحویل کودکان دلبند به پدر و مادرهایشان کمک کنند.

یکی از کودکان هم که پیمان شوقی نام داشت، برای چند بار متوالی نام او از طریق اطلاعات پیج شد، اما گویا پدر و مادر این بچه تماشای فیلم را به بچه شان ترجیح داده بودند!

نکته جالب دیگر هم در این چند روز پایانی جشنواره این بود که در سینمای رسانه جایی برای نشستن اهالی رسانه روی صندلی سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد نبود و اهالی رسانه که مدام از این نشست به آن می رفتند و انتظار داشتند پس از انجام کارهای طاقت فرسا بتوانند فیلمی را هم تماشا کنند با سالن کاملا پر سینما مواجه می شدند که یا مجبر به ترک سالن و یا مجبور به نشستن روی زمین می شدند.

* نمایش «صدای تیره» افخمی در برج میلاد

در روز دهم سی امین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «صدای تیره» ساخته بهروز افخمی محصول کشور کانادا، ساعت 16 در مرکز همایش‌های برج میلاد روی پرده رفت.

* هنرمندان حاضر در برج میلاد

از هنرمندان و مدیرانی که در دهمین روز از جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

ابوالقاسم طالبی، شفیع آقامحمدیان، بهرام عظیمی، علی مصفا، حسام نواب صفوی، فردین خلعتبری، شاهرخ دولکو، سعید سهیلی، افشین هاشمی،حسین زندباف، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا ناجی، حسین زندباف، ترلان پروانه، همایون اسعدیان، سعید مستغاثی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، سید غلامرضا موسوی، محمود گبرلو، محمدتقی فهیم، فریدون جیرانی، علی معلم، امیر قادری، بهزاد عبدی، حبیب‌الله بهمنی، نورا هاشمی، کاظم راست‌گفتار، لیلا حاتمی، شیرین بینا، قربان محمدپور، شهره قمر،  سیاوش قاسمی، فرزاد حسنی و  ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها